• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    Thegran skrev 2011-10-01 12:49:35 följande:
    Nej, inga tecken i huvudtaget...kände inte ett smack, gick och la oss 22.30 och 23 vaknade jag, reste mig upp från sängen och så sa det splash :)
    Exakt så för mig också! Hade för en gångs skull somnat gott 22.30 och prick kl 00.00 vaknade jag av att det sprutade ut nåt, reste mih snabbt och så forsade hur mkt vatten som helst ut. Sen kom värkarna, massa slem och den sista biten av slemproppen kom på förlossningen efter att bm kollat hur mkt öppen jag var, en stor blodig klump.
  • Thegran
    SannaMac skrev 2011-10-01 18:09:17 följande:
    Exakt så för mig också! Hade för en gångs skull somnat gott 22.30 och prick kl 00.00 vaknade jag av att det sprutade ut nåt, reste mih snabbt och så forsade hur mkt vatten som helst ut. Sen kom värkarna, massa slem och den sista biten av slemproppen kom på förlossningen efter att bm kollat hur mkt öppen jag var, en stor blodig klump.
    :) hoppas jag får en likadan start denna gång med!

för mig stannade allt dock upp efter vattenavgången, blev igångsatt 3 dagar senare sen...men, då visste man ju iaf att det var på G och att man snart skulle ha sin bebis hos sig.

Nu känns bara allt hopplöst, men bebis kommer väl denna gång med :)
  • N e m i

Grattis Zargenta! Vilken söt kille ni fick!

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Roxanna 11 09 23 ¸.?°´¯) ♥
  • haptic
    Zargenta skrev 2011-10-01 17:55:47 följande:

Tack för alla gratulationer!Kom igång själv vid 3 tisdag natt och igångsättningen skulle ske kl 8 men dropp sattes vid 12 27/9, på kvällen sa de att de skulle fortsätta på onsdagen, vid 9 satte de droppet igen och sen kl 20.32 kom han ut... Livmodern var trött och orkade inte pressa ner honom så verkningslösa värkar och han kom inte ner i bäckenet!

Vi fick komma hem idag efter PKU och läkarundersökningar osv :) 

jättegullig, stort grattis!!
  • mumia

Hej på er allihopa!! Jag orkar tyvärr inte läsa tillbaka allt nu ikväll...hoppas ni mår bra alla och grattis till alla som fått sina bebbar!!

Jag åkte ju in för igångsättning i onsdags. Nytt TUL sa fortfarande ca 4700 men dom vill åter skicka hem mig och avvakta egen start...men jag tvärvägra. Så kl. 11 i onsdags stoppa dom upp en liten Cytotec (eller vad den heter) efter lunch flyttades jag upp till BB i väntan på resultat. 15.30 gick vattnet spontant och värkarna satte fart...det kan jag lova. Aj aj!
    Vid 17-17.30 tiden återvände jag till förlossningen och började med lustgas. Det tröck på ganska tidigt. Vid 18- eller 18.30-tiden var jag bara öppen 4 cm och bebbe stod högt upp sa hon. Strax före 19 larma jag efter mer smärtlindring för jag tänkte att om den står högt och bara öppen 4 så orkar jag inte. men det var knökfullt på förlossningen och det pågick förlossning i varenda förlossningsrum så de hade inte tid att ge mig nåt utan de rekomenderade mig att gå och kissa så skulle de undersöka mig sen.
    Grejen var bara den att under andra värken inte på toaletten kommer bebbe!!! Jag börjar vråla rakt ut av trycket, mamma öppnar dörren och ser mig stå och hålla handen mellan benen och in stormar sen en jävla massa personal som "kastar" ikull mig på golvet och 2 krystvärkar senare pluppar han ut på toalettgolvet
    Det gick jättebra! Det blev en pojke till min största förvåning (var så 100 på att det var en tös ) och den som mätte TUL till 4,7 hade fel......åt fel håll. Håll i hatten nu tjejer....han vägde 5152g!! Många var imponerade att jag pluppade ut en så stor grabb med sån "enkelhet" på toagolvet

ska läsa ifatt lite om era händelser nån dag när jag landat lite mer här hemma.
    Kram till er!

Jolina är helt underbar!
  • Molly
    mumia skrev 2011-10-01 20:27:06 följande:
    Hej på er allihopa!! Jag orkar tyvärr inte läsa tillbaka allt nu ikväll...hoppas ni mår bra alla och grattis till alla som fått sina bebbar!!

Jag åkte ju in för igångsättning i onsdags. Nytt TUL sa fortfarande ca 4700 men dom vill åter skicka hem mig och avvakta egen start...men jag tvärvägra. Så kl. 11 i onsdags stoppa dom upp en liten Cytotec (eller vad den heter) efter lunch flyttades jag upp till BB i väntan på resultat. 15.30 gick vattnet spontant och värkarna satte fart...det kan jag lova. Aj aj!
    Vid 17-17.30 tiden återvände jag till förlossningen och började med lustgas. Det tröck på ganska tidigt. Vid 18- eller 18.30-tiden var jag bara öppen 4 cm och bebbe stod högt upp sa hon. Strax före 19 larma jag efter mer smärtlindring för jag tänkte att om den står högt och bara öppen 4 så orkar jag inte. men det var knökfullt på förlossningen och det pågick förlossning i varenda förlossningsrum så de hade inte tid att ge mig nåt utan de rekomenderade mig att gå och kissa så skulle de undersöka mig sen.
    Grejen var bara den att under andra värken inte på toaletten kommer bebbe!!! Jag börjar vråla rakt ut av trycket, mamma öppnar dörren och ser mig stå och hålla handen mellan benen och in stormar sen en jävla massa personal som "kastar" ikull mig på golvet och 2 krystvärkar senare pluppar han ut på toalettgolvet
    Det gick jättebra! Det blev en pojke till min största förvåning (var så 100 på att det var en tös ) och den som mätte TUL till 4,7 hade fel......åt fel håll. Håll i hatten nu tjejer....han vägde 5152g!! Många var imponerade att jag pluppade ut en så stor grabb med sån "enkelhet" på toagolvet

ska läsa ifatt lite om era händelser nån dag när jag landat lite mer här hemma.
    Kram till er!

Det var ingen liten kille du fick. GRATTIS!!!!!! Tårarna sprutar...
  • katzon

Mumia: men jösses amalia! Vilken förlossning du fick och det va ingen liten kille :-O
    Skönt att allting gick så bra o "lätt" ändå. Nu får du njuta av underverket

• Chasingdreams

Mollee: Kul att träffa på dig igen även om omständigheterna kanske kunde va roligare :). Duktigt kämpat med +16 dagar. Hoppas att det sätter igång för dig snart. Jag bor också på ett ställe där man kan få gå tre veckor över tiden. Inget vidare skoj alls. Hur gör du för att stå ut i väntan? Numera har jag inte längre något distansförhållande utan vi är sambos med bostadsrätt :). Hur har det gått för er? Det känns verkligen som en evighet sen vi satt och funderade i december och nu har jag en bökande färdig pojke i magen. Hoppas du får träffa din bebis snart!

• Molly

Tjoohooo! Bf +10. Och inte minsta lilla aktivitet. Ligger vaken sedan 1 h tillbaka, förkyld som få. Någon annan som ligger sömnlös?

• Thegran

Inte sovit ett smack. Har hela tiden trott att bebis ska komma denna helg, men börjar tappa hoppet nu..
    BF+5. på BF+7 fick vattnet förra gången så har liksom räknat med att nåt ska hända innan dess nu...