• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Jag har inte så jätte mycket växtvärk längre.. O inte kissar jag så ofta heller?! Ska jag vara orolig ?

• Flisan79
    Renni skrev 2010-12-30 20:29:29 följande:
    Jag har inte så jätte mycket växtvärk längre.. O inte kissar jag så ofta heller?! Ska jag vara orolig ?
    Nej det tycker jag inte, det går lite upp och ner samt är otroligt individuellt. Vissa ligger i plågor, andra känner inget alls.
  • Grodlår

Hej! Jag plussade den 28/12. Är helt chockad. Har 2 barn sedan tidigare och de tog 9 månader att bli till, detta gång tog det bara 3 månader. Så nu väntas det en liten septemberbäbis. Är livrädd för missfall denna gången, vet inte varför. Är så himla glad och önskar att tiden kunde gå liiite snabbare. I mina andra graviditeter har jag mått illa och kräkts fram tom vecka 18. Idag fick jag springa till toaletten och kräkas efter att ha lagat köttbullar till pojkarna. Hoppas det räcker. Vad har ni för "symtom"? Jag har bara ont i brösten, tröttare och grinig.

• Flisan79

Det symtom som ger mest besvär just nu är hungerattackerna som börjat komma på kvällarna. Blir helt sjukt hungrig fast jag åt middag relativt få tim sen. Blir vid hunger också grinig, arg, svag, svettig...ja det är en plåga och attackerna kommer på en sekund utan förvarning.

• BonBon
    Svalan8 skrev 2010-12-26 15:07:34 följande:
    Tack:) Ja det är min första.
    Är så nervös har också ett missfall i bagaget. Men denna gången ska det bara gå bra:)
    Jo jag mår bra förutom väldigt mycket molvärk. Ska det kännas så mycket?
    Hur mår du?:)
    Hej Svalan!

Såg ditt inlägg, jag väntar barn den 5 september och har två missfall i bagaget, usch!

Man är ju lite nojig, men jag försöker att inte tänka så mycket på det.

Vi får hålla tummarna att det går fint för oss =)

• katzon

Hej hallå!

Jag plussade igår på 19-e försöket, så det har varit en hel del tårar!
    Nu är det också tårar, men av GLÄDJE!!!! Solig
    Känns helt makalöst att jag får vara med i en sån här tråd, det trodde jag aldrig

Jag har BF 10 september.
    Jag ser att fler än jag är oroliga för MF, ja det skulle vara det absolut värsta som skulle kunna hända i det här läget.
    Vi får hålla tummarna att våra små frön får stanna kvar och växa fast riiiktigt ordentligt

• BonBon
    DaniellaG skrev 2010-12-27 08:40:22 följande:
    Jag är i vecka 6 nu :) när ska ni till bm? Har ni ringt dit än förresten?
    Grattis! =)
  • BonBon
    Renni skrev 2010-12-26 22:19:24 följande:
    Nej det kan man inte.... ett gravtest visar aldrig positivt om man inte har HCG hormon i kroppen.
    Och det hormonet finns bara när man är gravid.
    Hej Renni!

Du verkar veta litegrann om detta, så jag frågar dig.

Har haft 2 bekräftade missfall och 2 tillfällen som jag misstänker kan ha varit tidiga missfall.

Nu är jag gravid igen i v 5. =)

Kan man begära Ultraljud i ett tidigt skede för att se att allt står rätt till? 
  • Flisan79
    BonBon skrev 2010-12-30 20:58:17 följande:
    Hej Renni!

Du verkar veta litegrann om detta, så jag frågar dig.

Har haft 2 bekräftade missfall och 2 tillfällen som jag misstänker kan ha varit tidiga missfall.

Nu är jag gravid igen i v 5. =)

Kan man begära Ultraljud i ett tidigt skede för att se att allt står rätt till? 
    Vet att frågan var till Renni och jag svarar inte av egen erfarenhet men dels tror jag ni kan få ett VUL om du berättar att du haft 4 missfall....du behöver ju faktist inte säga att bara 2 var bekräftade.

Annars är det lätt att få ett VUL privat hos en vanlig gyn. Grav 1 åkte jag till gynakuten på sös pga oro i v 9 och fick ett vul. Vid grav 2 beställde jag ett privat i v 8 hos min vanliga gyn. Just bara för att se att det såg bra ut. Kostade ca 300 kr vilket jag tycker är en låg kostnad för den bekräftelsen.
  • Renni

Beklagar dina missfall...

Till mig sa läkarna att det bästa är att göra ultraljud i vecka 7-8. För då kan man se rätt så bra. Vecka 5 är nog lite tidigt ännu!? Så jag ska ringa o boka tid för det nu eftersom jag fick missfall i oktober. Så jag hoppas att håller vad dem lovar! För visst skulle det vara så otroligt skönt att få se att allting ser bra ut. För oron är jätte stor nu.

Hoppas verkligen att de små hjärtegrynen får bo kvar i nio månader nu!

Svar på tråden BF september 2011