• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Jokkan

Verkar som att BF blir den 5:e september för oss! *Lycklig* När man minst anar det... Andra barnet, första fick vi mars-10.

Skoj att följas åt och hoppas allt går vägen för oss alla! =D

• Flisan79
    MuM2girls skrev 2010-12-30 14:04:28 följande:
    OKie:) Ja vill att det ska synnas tidigare denna gång, älskar att visa runt på min mage;D
    Mitt SF mått var 35 som högst, dottern vägde 2840 vid födseln, hoppas på att få en liten större bebbe, och en pojk skulle vara trevligt!

Va vägde din första??
    Hon vägde 3390g  så det var lite skillnad. Båda var lika långa så Lovis var helt enkelt lite fetare

Det jag har hört är att det ofta är så att nr 2 är lite större och nr 3 mindre....men kan anta att det spelar in om det är pojke eller flicka då pojkar kan vara lite större ändå.

Mmm...skulle vara kul med en pojke, har två systrar varav ena har två döttrar...min pappa skulle ju bli lyrisk, haha
  • Flisan79
    Cat skrev 2010-12-30 16:42:45 följande:
    Hej!
    Letade efter en tråd för oss som väntar barn i september, men hittade ingen. Gjorde därför en egen, men här är det ju full fart redan så jag hoppar gärna in här! Ser att Cornelia är här också! Och Flisan, som gjort typ alla av mina toppenbra julklappsrim i år!!
    Men va kul och vilket sammanträffande

På tal om könet så har vi kollat båda gångerna och kommer garanterat göra det nu med. Så skönt att vara förberädd och barnet i magen känns mer "personlig" tycker jag....men förstår absolut de som låter bli med. Vi kan dock inte hålla oss
  • BonBon

Jokkan, jag väntar också barn den 5 sep, va kul!!!

När fick du veta att du var gravid? 

• Renni
    Cornellia skrev 2010-12-30 15:47:17 följande:
    Renni skrev 2010-12-30 15:14:28 följande:
    Vi kommer inte ta reda på barnets kön.
    Det är så otroligt spännande när man inte vet =).... en väldigt speciell & underbar känsla.
    Vi gjorde inte det med dottern heller.
    Jag tror ju att känslan efter förlossning är helt underbar och superspännande även om man vet könet....
    Absolut kommer det bli det =))) Självklart... Finns ju ingenting i världen som slår den stunden i livet!!

Vi kan inte heller ta reda på könet i vårat län. I så fall får vi åka långt för att göra det.. vilket jag ej vill göra för att ta reda på könet.
    Cat skrev 2010-12-30 16:42:45 följande:
    Hej!
    Letade efter en tråd för oss som väntar barn i september, men hittade ingen. Gjorde därför en egen, men här är det ju full fart redan så jag hoppar gärna in här! Ser att Cornelia är här också! Och Flisan, som gjort typ alla av mina toppenbra julklappsrim i år!!
    Välkommen =) vad roligt!

Vi börja bli en hel flock nu tjejjer.. Vad kul detta ska bli att få följas åt dessa LÅNGA månader =)
  • Flisan79
    Cat skrev 2010-12-30 16:55:19 följande:
    Flisan79: Jag pratade med vår barnmorska idag, och jag äter Kvinna, den där rosa/lila från apoteket, och hon sa att i den finns allt man behöver av folsyran!
    Ahh, vad bra. Då håller jag mig till dem
  • Cat
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • Flisan79

Juste, när man talar om trollen . Fick besked med posten idag att Lovisa fått dagisplats from 26 jan så här ska sökas jobb. Toppen!

• givinglife

Nån mer än jag som är lite hispig o springer på toa titt som tätt för att se att den där mensen inte dyker upp iaf?

• Joel4ever
    givinglife skrev 2010-12-30 18:51:36 följande:
    Nån mer än jag som är lite hispig o springer på toa titt som tätt för att se att den där mensen inte dyker upp iaf?
    Ja här har du en till. Va skönt att känna att man inte är ensam. Är nervös varje gång jag går på toaletten. Ska det vara så här i minst 7 veckor till? *suck*
Svar på tråden BF september 2011