• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • kantarellkisse
    Dior skrev 2011-01-18 13:46:44 följande:
    Är det bara jag som inte mår illa överhuvetaget? Har bara ömma bröst, högre temp än vanligt och tröttare än vanligt.
    Nä, inte än i alla fall. Jag känner mig lite skum ibland, som "lätt i huvudet" vilket får mig att tänka att jag kanske har lite lågt blodtryck. Annars är det bara en helt överväldigande sömninghet som skiljer sig mot normaltillståndet. Och att jag pinkar positivt då. Och det kollar jag fortfarande ett par gånger om dagen Skäms
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 15:45:01 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det kommer sig, men kanske är det mer riskfullt med barn man inte är genetiskt släkt med... Men jag pratade med barnmorskan på provtagningen idag, och hon trodde egentligen inte att det skulle vara något annorlunda för mig. Och tyckte inte att det var så häpet att höra av sig till mvc om jag inte ville, utan jag kunde gott avvakta till v7-8 när jag (förhoppningsvis) börjat fatta det bättre.

Nä, du drömde inte. Jag har gjort embryodonation. Jag har fått två embryon som ett annat par bestämt sig för att ge bort efter att de fått det/de barn de ville ha mha IVF. De hade alltså dem kvar nedfrysta och fick frågan om de ville att någon annan skulle få dem eller om de skulle förstöras, och valde att ge bort dem. Vilket jag är så grymt tacksam för såklart. ED är inte tillåtet i Sverige, här får man använda sig av antingen donerade spermier eller donerade ägg - dock inte båda samtidigt. Embryodonation kan alltså inte göras här, även om det skulle finnas par som ville ge bort frysta embryon som de inte ska använda. Sedan är jag singel, så jag har inte behandlats alls härhemma, men det är en annan historia. ED har jag gjort i Polen.
    Vad spännande! Tänk vad mycket du kan om sånt där som jag (förhoppningsvis) aldrig kommer kunna!
    Tycker det är strongt av dig att kämpa så mycket för din lilla med alla motgångar och allt! Tur det finns fantastiska människor som vill dela med sig!
  • kantarellkisse
    betula skrev 2011-01-18 15:48:51 följande:
    Vad spännande! Tänk vad mycket du kan om sånt där som jag (förhoppningsvis) aldrig kommer kunna!
    Tycker det är strongt av dig att kämpa så mycket för din lilla med alla motgångar och allt! Tur det finns fantastiska människor som vill dela med sig!
    Det är onekligen väldigt spännande att äntligen få vara just gravid. Overkligt. Fast jag vet inte hur stark jag varit, egentligen. Hade någon gett mig alternativet "Ställ dig där i hörnet och sluta andas" så hade jag kanske tagit det när jag var mitt uppe i det. Men det alternativet fanns inte. Jag hade inget annat val än att fortsätta - med eller utan barn. Att sluta existera var inte möjligt så i brist på alternativ fortsatte jag att försöka hitta nya sätt.

Och de andra föräldrarna är helt klart fantastiska (min första tanke när jag såg plusset var faktiskt: DET skulle de veta om!)

Och kunnande - ni skulle ha sett mitt ynkliga ansikte hos bm imorse. Ehm... Vad gör man nu? Alltså vad gör man när man är gravid? Jag hade inte ens tänkt på det innan. Att man skulle vara gravid också och inte bara bli det.
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 15:55:12 följande:
    Det är onekligen väldigt spännande att äntligen få vara just gravid. Overkligt. Fast jag vet inte hur stark jag varit, egentligen. Hade någon gett mig alternativet "Ställ dig där i hörnet och sluta andas" så hade jag kanske tagit det när jag var mitt uppe i det. Men det alternativet fanns inte. Jag hade inget annat val än att fortsätta - med eller utan barn. Att sluta existera var inte möjligt så i brist på alternativ fortsatte jag att försöka hitta nya sätt.

Och de andra föräldrarna är helt klart fantastiska (min första tanke när jag såg plusset var faktiskt: DET skulle de veta om!)

Och kunnande - ni skulle ha sett mitt ynkliga ansikte hos bm imorse. Ehm... Vad gör man nu? Alltså vad gör man när man är gravid? Jag hade inte ens tänkt på det innan. Att man skulle vara gravid också och inte bara bli det.
    Hihi

Jag tror den där känslan av total okunskap finns oavsett metod du använt för att få det där plusset ;)

Jag är fortfarande inte helt övertygad om att allt inte är en dröm och då är ja ändå i mitten av v 8 nu ju. Har vetat om det i 3 veckor liksom. Tror inte det kommer gå upp för mig förrän vi faktiskt får se den lille på ul.

Och jag tycker du är både cool och stark som gjort detta! Jag hade inte klarat det iaf! Får man fråga hur gammal du är?
  • Dior
    NornaB skrev 2011-01-18 15:22:35 följande:
    Nej, jag mår inte heller ila.. Och glad är jag för det! Ont i brösten har jag och dom har nog ökat en storlek, dom va stora redan innan! Tröttare än vanligt är jag också.
    Jag går in i vecka 7 idag skönt att veckorna går framåt rätt fort! har mycket på jobbet framöver och då springer tiden iväg! 

Ang män så har jag världens bästa som hjälper mig mycket med ALLT! Och jag hjälper han.   Jag brukar laga middag och han tar disken te.x  

Jag är superglad för att jag slapp det denna gången också. Det värsta av allt är att jag jobbar tillsammans med min lillasyster och hur jag lyckasdes hålla tyst igår det vet jag inte :)
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 15:47:29 följande:
    Nä, inte än i alla fall. Jag känner mig lite skum ibland, som "lätt i huvudet" vilket får mig att tänka att jag kanske har lite lågt blodtryck. Annars är det bara en helt överväldigande sömninghet som skiljer sig mot normaltillståndet. Och att jag pinkar positivt då. Och det kollar jag fortfarande ett par gånger om dagen Skäms
    Jag mår precis som när jag inte var gravid.
    Miss Lisen skrev 2011-01-18 15:44:14 följande:
    Dior, jag mår inte heller illa än men det kanske kommer. Vilken vecka är du i ? Jag är i v 6
    Enligt fl.s uträknare så är jag i v5. Jag har en inbokad tid sen tidigare till min Bm den 2/2 så jag kan lika bra vänta tills jag ska dit.
  • nasj

Är v 8+4 idag..har nu fått en ljusrosa flytning...kan betyda att ett missfall är på väg...behöver inte betyda något...jag pallar inte få ett missfall till...

• kantarellkisse
    betula skrev 2011-01-18 16:11:50 följande:
    Hihi

Jag tror den där känslan av total okunskap finns oavsett metod du använt för att få det där plusset ;)

Jag är fortfarande inte helt övertygad om att allt inte är en dröm och då är ja ändå i mitten av v 8 nu ju. Har vetat om det i 3 veckor liksom. Tror inte det kommer gå upp för mig förrän vi faktiskt får se den lille på ul.

Och jag tycker du är både cool och stark som gjort detta! Jag hade inte klarat det iaf! Får man fråga hur gammal du är?
    Jag är 31 (vilket jag blev samma dag jag plussade - 2011 är så långt ett fantastiskt år med omslag på nyårsdagen, lyckat FET vid årets första nymåne och plus på min födelsedag). I ÄD/ED-sammanhang inte så gammal - men klart äldre än jag trodde jag skulle vara när jag började försöka som 27-åring.

Tur att jag är lite normal i alla fall i min fullständiga handfallenhet. När ska du göra första ul?
  • kantarellkisse
    nasj skrev 2011-01-18 16:19:25 följande:
    Är v 8+4 idag..har nu fått en ljusrosa flytning...kan betyda att ett missfall är på väg...behöver inte betyda något...jag pallar inte få ett missfall till...
    Usch så oroligt... Visst vet man att det kan vara helt normalt, bara en lite förvirrad kropp med sköra slemhinnor. Det är inte dags för mens idag om det varit "normal" cykel. Jag fick någon form av hysteriskt anfall v. 3+6 när jag fick liiiite blod i flytningen. Kört igen. Plus ska försvinna igen. Jag har ju ingen annan erfarenhet så enligt mig VAR det vad som skulle hända. Och som inte hände. Det blev aldrig mer än så. Och när jag tänkte efter så var det ju när mensen skulle ha kommit om jag inte varit gravid (och inte tog en massa hormoner som ändå förhindrade det). BM idag förvarnade mig om att det kunde hända igen nästa gång det är dags för mens om det vill sig illa. Utan att det är något.

Du har mina tummar i alla fall!
  • Endymia
    jag förstår din känsla, fick ljusrosa flytningar och sen kom de blod  när jag var gravid -07  var i v8-9
    men de slutade efter ett par dar, men fick MF i v12 :(

MEN jag känner några som har fått ljusrosa flytningar och de har inte fått MF, det kan ju bara vara att
    du ska ha mens nu "i vanliga fall"
    Så jag håller tummarna att det går bra för dig!
  • LitenMy
    Jag har klarrött blod så jag tror det är mf här nu...men ska till akuten imorgon bitti och kolla igen!
Svar på tråden BF september 2011