• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    She is Me skrev 2011-01-18 17:42:32 följande:
    M y; ja precis eller om man har medicinska skäl, eller finns nån i släkten mm

Rul2 görs runt v35 det är ett tillväxt ultraljud.

Vul görs inte utan särskilda skäl
    Så de ska ta bort UL i v 18 för de som gör KUB och är över 33,men inte för oss yngre?

VUL va rutin både 2003 och 2005 när jag fick mina, men nu verkar de ha tagit bort det eftersom jag ska på hälsosamtal i v 8 och inskrivning v 12. Om jag minns rätt så skedde dessa två mycket tidaigare 03 och 05, för då va jag på VUL också utan någon speciell anledning. Har bokat tid privat för VUL denna gången, kan ju inte hoppa över bara för att det inte är rutin längre känns så normalt för mig att man gör ett.
  • Dior
    She is Me skrev 2011-01-18 17:52:13 följande:
    Dior det är olika från landsting vissa erbjuder alla andra har åldersgräns, men man kan göra det mot att betala för det med
    Ok. det hade jag ingen aning om

Jag är lite smått nervös över om jag väntar tvillingar eller ej
  • miqaw
    katzon skrev 2011-01-18 17:00:37 följande:
    Det är väldigt många som tänker göra KUB test, är det för att det är åldersrelaterat eller för att ni vill göra det ändå?

Det verkar som att det snarare är normen att göra KUB än att inte göra det, jag har aldrig ens hört talas om det förrän här i trådenObestämd
    Vi gör det också för att vi erbjuds och så får vi ta ställning efter det om det är någon förhöjd risk hur vi vill fortsätta.
  • kantarellkisse
    SannaMac skrev 2011-01-18 17:44:26 följande:
    Hade inte heller hört talas om att folk i allmänhet gör det, så det är nog väldigt ovanligt egentligen, men vanligt här på FL

Jag är bara intresserad av att få se att fröet växer bra och att hjärtat slår, och önskar förstås att det stannar kvar i magen så länge att det föds friskt. I övrigt har jag ingen som helst lust att få veta om barnet har kromosomförändringar eller något annat, det får visa sig.

Däremot är jag glad att vi gjort insemination genom landstinget och att jag därför får titta tidigt på den lilla, att vänta till v 17 känns ju helt galet länge.

...och min flickvän ska med på alla samtal och andra besök, som svar på frågan om sambosar och partners följer med Det är ju vårt första barn och vi gör det mesta ihop jämt, så vore väldigt märkligt om hon plötsligt inte skulle följa med...
    Jag hoppas också att det faktum att jag varit uppföljd de senaste åren - om än privat - ska göra att jag får ett sista VUL i v 7-8 innan jag ska över till barnmorskemottagning. Men å andra sidan finns det ju privata alternativ där man får betala helt själv, och det gör jag nog hellre än att behöva vänta till v. 17
  • SannaM
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 18:08:11 följande:
    Jag hoppas också att det faktum att jag varit uppföljd de senaste åren - om än privat - ska göra att jag får ett sista VUL i v 7-8 innan jag ska över till barnmorskemottagning. Men å andra sidan finns det ju privata alternativ där man får betala helt själv, och det gör jag nog hellre än att behöva vänta till v. 17
    Jag förstår det! Du har ju varit "inne i systemet" längre än jag/vi också (har läst bak i tråden) så det känns väl som bäst avslut att få ett okej innan MVC! Vi ställde oss i kö i augusti 2009 och jag blev gravid nu på tredje försöket efter lite strul med sköldkörteln i somras, ett par uteblivna ägglossningar och ja, två misslyckade försök. Jag hoppas så innerligt att allt ser bra ut på måndag... puh, den här veckan känns som jordens längsta.
  • kantarellkisse
    SannaMac skrev 2011-01-18 18:17:51 följande:
    Jag förstår det! Du har ju varit "inne i systemet" längre än jag/vi också (har läst bak i tråden) så det känns väl som bäst avslut att få ett okej innan MVC! Vi ställde oss i kö i augusti 2009 och jag blev gravid nu på tredje försöket efter lite strul med sköldkörteln i somras, ett par uteblivna ägglossningar och ja, två misslyckade försök. Jag hoppas så innerligt att allt ser bra ut på måndag... puh, den här veckan känns som jordens längsta.
    Och jordens kortaste... Jag är liksom helt förvirrad. Men ja, jag vill ha svar på första beta-hcg't snart. Och sedan se att det ökar som det ska. Och sist men inte minst få se om det finns ett hjärta.

Grattis till lyckandet, det måste ha varit sista innan IVF om ni är från baksidan?
  • MuM2girls

Någon i tråden pratade om hugg som kom och gick. När jag nyser så får jag hugg tror mer att det är ligamenten som gör ont. Hade det med dottern med.

• MuM2girls

Hoppas verkligen ni som blöder inte behöver genomgå ett Mf:( Massa lyckoönskningar!!!

• nasj
    LitenMy skrev 2011-01-18 16:34:33 följande:
    Jag har klarrött blod så jag tror det är mf här nu...men ska till akuten imorgon bitti och kolla igen!
    Vet du,nu har jag också fått blod,jättelite,men det är  blod,inte rosa flytning längre...fan fan fan...känns så j,vla orättvisst att man ska vara gravid i flera veckor,gå och hoppas för att sen få missfall,fan jag hade missfall för exakt på dagen igår för 2 månader sen,det är inte kul längre...
    Jag håller tummarna för dig!!!!!!!!!!För min del så känner jag att det är kört,jag har mått konstant illa och på en timme har det försvunnet,de må vara psykiskt men jag känner inte ett skit av gravsymtom,inte ens brösten ömmar,vilket de gjorde igårkväll....
  • SannaM
    kantarellkisse skrev 2011-01-18 18:21:47 följande:
    Och jordens kortaste... Jag är liksom helt förvirrad. Men ja, jag vill ha svar på första beta-hcg't snart. Och sedan se att det ökar som det ska. Och sist men inte minst få se om det finns ett hjärta.

Grattis till lyckandet, det måste ha varit sista innan IVF om ni är från baksidan?
    Lycka till önskar jag dig med Jo, sista innan IVF. Eller, man måste väl inte egentligen, men Huddinge skulle väl önska det! Haha,baksidan? Hufvudstaden?
Svar på tråden BF september 2011