• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw
    MelindaBjörk skrev 2011-02-03 18:56:35 följande:
    Hallå tjejer!!

Har legat nu i flera dagar är väl säkert en vecka sen jag kikade in Förvånad Men jag har mått så j****a illa.. hållt mig från att kräkas iaf men har varit väldigt nära flera gånger (inte kräkts under någon utav min graviditeter -stolt) Cool Brösten är enorma redan nu (gubben min är såååå glad) Hmm.. Drömmer Idag har jag bara mått illa lite grann men mått bra idag och har till och med käkat kinamat idag Tungan ute mums var det.. kan inte dricka kaffe längre Obestämd (jag som älskar kaffe) -morrar- Inte lika trött längre och håret blir fett på bara ett dygn.. Imorgon ska jag operera ut en tand.. jösses hur ska detta gå  till Förvånad -LIVRÄDD- Gråter på söndag går jag in i vecka 8.. gaaah vad tiden går SAKTA!!

Hur e det med er andra? Skrattande
    Opererade ut en visdomstand för drygt två år sedan och får du lika underbara kirurger som jag hade så blir det enda du tycker är jobbigt att du inte kan skratta åt vad de pratar om! Håller tummarna att du får en lika positiv upplevelse!!!
  • SannaM
    NornaB skrev 2011-02-03 18:51:30 följande:
    Va skönt att du får lämna prover Fel levaxin dos kan ge extrem trötthet... 

Japp! Och jo, jag har ju läst om det... så jag längtar verkligen efter att få svaret så jag kan andas ut.

Och från det ena till det andra: det här med magen som buktar ut mer och mer... Ni som varit gravida förr: kommer den liksom förbli sådär "lite pluffig" nu för att sedan växa vidare, eller är det här med utbuktande tarmar något som lägger sig igen och SEN kommer den riktiga magen...? Hur ser era erfarenheter ut? För nu kan jag inte knäppa jeansen längre och strumpbyxor skär in nåt vansinnigt. Läge att köpa nåt nytt eller kommer det gå tillbaka igen?!

Jag är väldigt rookie

• Mliic

SannaMac: av mina erfarenheter så går den inte tillbaka.. Det är bara att vänja sig och köpa bekväma mys och mamma kläder:)

• betula
    miqaw skrev 2011-02-03 18:48:08 följande:
    Det finns ingen beskrivning för hur trött jag är. När det ringer lite mindre på jobbet och jag släpper koncentrationen för 2 sekunder så somnar jag lika fort... Har lite grövre bågar på glasögonen som gör att kollegorna tack o lov inte ser direkt men det resulterar också i tack o lov att de väcker mig!
    betula skrev 2011-02-03 18:45:19 följande:
    Åh annanas var jag sugen på sist jag var i butiken, men lät bli. Men nu kan jag ju säga attdet är viktigt för magen ;)
    Funkar det alltså???? För så här ont jag har när jag väl får ut något vill jag inte ha i 8 månader till nämligen.
    Ingen aning om annanas funkar, men det är gott som godis ju, så ja skall testa :)
  • Melinda och Melvin
    miqaw skrev 2011-02-03 19:01:06 följande:
    Opererade ut en visdomstand för drygt två år sedan och får du lika underbara kirurger som jag hade så blir det enda du tycker är jobbigt att du inte kan skratta åt vad de pratar om! Håller tummarna att du får en lika positiv upplevelse!!!
    Får verkligen hoppas på det Skrattande ska bli skönt när det väl är över men livrädd är jag!! Obestämd
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2011-02-03 19:01:32 följande:

Japp! Och jo, jag har ju läst om det... så jag längtar verkligen efter att få svaret så jag kan andas ut.

Och från det ena till det andra: det här med magen som buktar ut mer och mer... Ni som varit gravida förr: kommer den liksom förbli sådär "lite pluffig" nu för att sedan växa vidare, eller är det här med utbuktande tarmar något som lägger sig igen och SEN kommer den riktiga magen...? Hur ser era erfarenheter ut? För nu kan jag inte knäppa jeansen längre och strumpbyxor skär in nåt vansinnigt. Läge att köpa nåt nytt eller kommer det gå tillbaka igen?!

Jag är väldigt rookie

Mina tarmar var väldigt svullna v 6-7 sen gick de ner lite under v 8 men det kan ha berott på halsflussen och det minskade matintaget. Vart snabbt svullen igen och kommer lite senare sätta in en bild från igår i magbildstråden. Ser ut som v 20 kanske

Så som någon skrev, nää, magen har kommit för att stanna

Min är för övrigt hälften så stor på morgonen än på kvällen men nog putar den allt även då.
  • jessii87

Hej! :)) Jag köpte mammaleggins idag. Mina jeans får jag inte på mej o mina vanliga leggins skär in i magen. Hehe magen såg mycket större ut med de på. Mysigt!!!

Nu har jag bokat tid för tidigt ul på Mamamia i Gbg. De gör på magen från v 9 o jag e i v 9+4 då. Nån som har erfarenhet från ul på magen så tidigt? Ser man något? :)) Längtar sååååå mycket efter att få se det lilla underverket. :)))

• Flisan79

Måste tillägga min mans komentar:

"är den där magen pga bebis eller för att du äter så mycket nu för tiden, du är ju bara i v 10"

Ok att jag äter men när jag går upp i vikt hamnar inte allt fett rakt fram på magen

• sandqvist

Usch nu börjar magen blir stor, känns som om jag gått upp 10 kilo i vikt! Men även fast jag inte ätit ngt så buktar den ut! Ska berätta för mina föräldrar imorgon tänkte jag! Trött är jag med, men inte i samma utsträckning som jag var förra veckan. Men nu är jag i v 10 och hoppas jag inte ska bli tröttare :) Illamåendet har minskat drastiskt med!

• Flisan79
    jessii87 skrev 2011-02-03 19:11:53 följande:
    Hej! :)) Jag köpte mammaleggins idag. Mina jeans får jag inte på mej o mina vanliga leggins skär in i magen. Hehe magen såg mycket större ut med de på. Mysigt!!!

Nu har jag bokat tid för tidigt ul på Mamamia i Gbg. De gör på magen från v 9 o jag e i v 9+4 då. Nån som har erfarenhet från ul på magen så tidigt? Ser man något? :)) Längtar sååååå mycket efter att få se det lilla underverket. :)))
    Åhh, mammaleggings levde jag i förra grav. De gick sönder för bara några månader sedan så måste köpa nya.

Heldre en stor bula på magen en 2 kamelpucklar på tvären.
Svar på tråden BF september 2011