• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • nasj
    SannaMac skrev 2011-02-03 08:04:30 följande:
    Jag var också rädd för att äta "mediciner", men som sagt: levaxin är ingen medicin i den bemärkelsen, det är inga kemikalier, det är kroppens eget hormon man käkar, eftersom den egna kroppen inte producerar nog. Så var inte rädd Tyckte också det känns läskigt att jag förmodligen kommer behöva käka levaxin hela livet, men samtidigt... nu är jag snarare rädd för att dosen är för LÅG. För som bl.a. rubin skrev (och som står i FASS och p en massa andra medicinska sajter) så är det OTROLIGT viktigt att ditt TSH ligger under 2,0 under graviditeten - ligger det över ökar risken för sena missfall och risken för förståndshandikapp hos barnet.

Ja, det är ju inte så att allt detta MÅSTE hända pga. skäldkörteln, men bara det att risken ökar om man inte äter levaxin... det gör att jag gladeligen käkar så många piller som de ordinerar!
    Var hos läkaren nu och alla värden såg bra ut på både sköldkörteln och njurar,känns så sjukt skönt!!!
    Tack iallfall för att du lindra min oro,jag mksstänker att jag blivit hypokondriker sen min son föddesGlad
  • Grisensmamma

Hej!

Jag har följt tråden ett tag men inte varit aktiv. Jag läntar också efter september!!! Idag var jag på VUL och fick se en bebis som var 1.54 cm lång och ett litet hjärta som slog. Jag var i 7+5, men blev framflyttad en dag så imorgon går jag in i v 9! Jag hade väldigt svårt att bli gravid och oroar mig en hel del för missfall. Jag känner mig i alla fall lättad över detta positiva besked och tror väl att riskerna minskat något nu. Det känns som att dagarna går lite fortare förbi nu än precis när jag hade fått beskedet för några veckor sedan. Jag läser om att ni mår illa många av er. Jag mår faktiskt inte illa alls. Jag kan känna en liten obehagskänsla inför lunchen, men det är ju ingenting. Annars är jag väldigt trött, har ömma bröst till och från och ett tryck över blygdbenet.

Det ska bli kul att följas åt! 

• Emelie8409

Har varit på VUL idag och visst fanns det en liten en därinne med pickande hjärta!! =) Är så himla glad och lättad!!! =) Eftersom jag har haft två missfall och i princip inte har några symptom när jag är gravid så var det en enorm lättnad att få se det lilla livet och verkligen få det bekräftat!
    Men däremot så verkar det inte finnas någon garanti för att allt fortfarande är bra imorgon bara för att det var det idag... =(
    Nåväl, nu ska jag försöka njuta av det här och inte vara lika orolig!!

• Lattelower

oj va många vi var som har varit på VUL idag. Jag har också varit på det och fick se och veta att allt var bra. Lilla pyret var drygt 3 cm hehe inte mycket det. så jag har just gått in i vecka 11 (10+1).
    Tycker det där med storleken och vilken vecka man är i stämmer dåligt när man läser på olika hemsidor, nån mer som upplever det så ?

• M y

Hejhej,
    Här har ni en till som varit på UL idag,allt såg bra ut och jag är 8+3 precis som jag trodde.Sambon blev så rörd att tårarna kom,jag stirrade bara på Tv skärmen och fokuserade på att inte glömma andas.
    Vi fick 4 st bilder och en cd med undersökningen,så nu kan vi se vårt knyte när vi vill

• Renni

Åh vad kul att få se det lilla pyret. Jag har fått sjukskriva mig en vecka efter bm råd. Spyr

• skomakarfrun

hej jag funderar också på att göra VUL men är egentligen inte orolig för att något skulle vara fel utan vill mest göra det för att se att det finns något där inne, tycker ni att jag ska göra ett eller inte? och isåfall vilken vecka?
    Anledningen till att jag tvekar är för att det känns onödigt, alltså man ser ett foster med pickande hjärta men det ger ju ändå inga garantier att hjärtat pickar dagen därpå, som någon skrev. Så det skulle inte minska min oro för MF eller MA. Hur känner ni som gjort VUL, vad har barnmorskan sagt till er om chanserna på en bra utgång på grav? eller kan de ändå inte uttala sig om det??

Funderar på att göra i v 12 så att man med stor säkerthet vet att man gått över den kritiska gränsen och att man verkligen har ett barn i magen... Iofs är det inte så lång väntan från v 12 till v 16 när RUL är så jag kanske ska vänta. Eller... vad tycker ni?

Jag tror faktiskt att mina symptom håller på att mildras, alltså tröttheten, illamående och uppsvälldheten. Jag är i v 9 nu, är det redan dags för spökveckorna???... fast jag mår förstås lite illa och har ont i brösten och det sticker och drar i livmoder mm så helt symptomfri är jag inte.

Trodde v 9 skulle vara den värsta veckan, men det kanske är olika för alla. Ska ringa till BM på måndag och boka tid för provtagning. Ska göra det i mitten av februari, så det ser jag fram emot nu.

jag har dessutom kommit på ett sätt att minska på den låååååååååånga väntan. jag ser istället fram emot att få läsa om en ny vecka i alla gravidappar på min iphone samt läsa veckobrevet från vårdguiden.  Jag byter vecka på onsdagar så varje onsdag är det lilla julafton.

lilla ärtan, stanna där du är
  • Vill bli fyra
    Grisensmamma skrev 2011-02-03 15:12:47 följande:
    Hej!

Jag har följt tråden ett tag men inte varit aktiv. Jag läntar också efter september!!! Idag var jag på VUL och fick se en bebis som var 1.54 cm lång och ett litet hjärta som slog. Jag var i 7+5, men blev framflyttad en dag så imorgon går jag in i v 9! Jag hade väldigt svårt att bli gravid och oroar mig en hel del för missfall. Jag känner mig i alla fall lättad över detta positiva besked och tror väl att riskerna minskat något nu. Det känns som att dagarna går lite fortare förbi nu än precis när jag hade fått beskedet för några veckor sedan. Jag läser om att ni mår illa många av er. Jag mår faktiskt inte illa alls. Jag kan känna en liten obehagskänsla inför lunchen, men det är ju ingenting. Annars är jag väldigt trött, har ömma bröst till och från och ett tryck över blygdbenet.

Det ska bli kul att följas åt! 
    Jag hade en blödning förra grav och fick då se ett hjärta i vecka 9. Läkaren sa då att om man ser ett hjärta vid den tidpunkten är det 98% chans att den klarar sig. Rätt bra odds :)
  • Vill bli fyra

Jag är fortfarande orolig för att jag inte har några symptom alls. Brösten är lite smått ömma, det är allt. Jag går ändå in i vecka 7 imorgon... Jag skulle ju helst inte vilja göra ett vul bara för att men jag vill inte gå och tro att jag är gravid om jag inte är det.

Svar på tråden BF september 2011