• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Jag måste köpa nya mammakläder, de gamla jag haft har slitits ut efter två graviditeter.... men jag har faktiskt inga problem att knäppa byxorna än, jag är mer bara jätte svullen i magen och tarmarna.  Har inte berättat på jobbet än, funderar på att göra det snart, för jag vet inte vad som gäller... om jag har några "fria" besök till BM osv som jag kan utnyttja. Har en bit att ta mig när det är dags för KUB, så det hade varit skönt om man slapp ta massa flex timmar till det.

Google is my friend ♥
  • skomakarfrun

Sitter på tåget, nyss klev det på en tjej som knaprat några vitlökar för mycket. Jag tror jag kommer dö. Hatar vitlöksandedräkt i vanliga fall och just nu är det tortyr!

Mina nya symptom, sköra slemhinnor, upptäckte det faktisk innan jag läste att det var vanligt k v 9, trodde jag hade fått svamp.

Är väldigt svullen i magen och mår illa om något trycker mot magen, efter lunch så är det uppknäppt knapp på jeansen som gäller.
    Tarmarna står väldigt stilla.

• hanna elise

Jag har inte berättat för ngn än, varken familjen eller jobbarkompisarna. Men snart måste jag säga något för det går inte dölja så länge till.
    Problemet är att min chef har 4 veckors semester (vi visste inte det, vi fick bara ett mail en morgon att hin var på semester).
    Det är 2 veckor kvar tills hon kommer tillbaka och helst vill jag ju att hon ska få hörad et av mej och inte ryktesvägen. Så jag ska göra vad jag kan för att dölja det tills hon kommer tillbaka, men det blir inte lätt. Ser ju redan ut som jag svalt en fotboll ....:S

• N e m i
    Cornellia skrev 2011-02-01 17:48:05 följande:
    Två glas. Hoppas du slipper göra det lika tidigt som mig, jag tror att det hade gått betydligt bättre när värsta illamåendet släppt. Nu var det ju en riktig plåga att inte få äta på 12 timmar.
    Sist jag var gravid (mf) hann jag aldrig göra det, men bm frågade då om jag mådde illa o ville ta det senare. Tror det värsta är att just inte äta på så länge. Är ett riktigt matvrak nu! Skäms
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • pth

Vad ska man äta utan att bli helt fet då man behöver äta typ heeel tiden för att inte må illa? Jobbar mycket med digistivekex, russin och nötter nu! Tips på smalt snacks?

Denna dagen ett liv
  • vanligmänniska

Hej!
    Här kommer en till som väntar med spänning på att september skall komma! Är, vad vi tror just nu, i v 8+4 och de värsta symtomen (konstant illamående, extrem trötthet och ömma bröst) har äntligen börjat klinga av. Hoppas det beror på att de värsta veckorna passerat, intalar mig det iallafall!
    Själv jobbar jag som sjuksköterska, har gått bra än så länge.. det är tröttheten som varit värst på jobbet där tiderna ibland kastas lite hit och dit och sömnen får lida!
    Kul att följa er alla, har faktiskt smygläst ett tag redan Drömmer

• Ellebellebi2010

Mitt illamående har börjat ge med sig, dock kräks jag nu istället... Wohooo! Inte!
    Kräkandet till trots så kan jag nu känna mig glad övet grav istället för att bara känna mig sjuk!

Svar på tråden BF september 2011