• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y

Melinda; Jag drog ut 4 st på en gång för tre månader sen,allt gick jätte bra. Så var inte orolig,ska hålla tummarna att det går lika bra för dig.

• Melinda och Melvin
    M y skrev 2011-02-03 19:19:30 följande:
    Melinda; Jag drog ut 4 st på en gång för tre månader sen,allt gick jätte bra. Så var inte orolig,ska hålla tummarna att det går lika bra för dig.
    Jo jag har oxå dragit ut men aldrig blivit opererad så e smått nervös ^^
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • miqaw
    MelindaBjörk skrev 2011-02-03 19:28:20 följande:
    Jo jag har oxå dragit ut men aldrig blivit opererad så e smått nervös ^^
    Nu andas du tjejen!!! Vi håller tummarna och en op. tror jag är mindre jobbig eftersom de har möjlighet att såga itu tanden osv. Det gjorde de med min och jag kände ingenting och mumlade med alla verktyg i munnen: fädi? (färdig) och ja, det var de ju... Sen att tråden de sydde med inte löstes upp som de sa var en annan sak, men den tog min ord. tandläkare bort på fem minuter!
  • M y

Melinda; Jag menar att jag opererades,sövdes ner.Har aldrig sovit så skönt.

• SannaM
    Flisan79 skrev 2011-02-03 19:10:47 följande:
    Mina tarmar var väldigt svullna v 6-7 sen gick de ner lite under v 8 men det kan ha berott på halsflussen och det minskade matintaget. Vart snabbt svullen igen och kommer lite senare sätta in en bild från igår i magbildstråden. Ser ut som v 20 kanske

Så som någon skrev, nää, magen har kommit för att stanna

Min är för övrigt hälften så stor på morgonen än på kvällen men nog putar den allt även då.
    Jo, men det är nog samma här. Är inte tarmsvullen på samma uppenbara sätt nu, har blivit större runt om liksom. Och på kvällen putar det som en riktigt gravidmage, plattare på morgonen - men inte ens då kan jag knäppa översta byxknappen,.. Mammaleggings kanske kan vara nåt
  • Vill bli fyra
    skomakarfrun skrev 2011-02-03 17:45:30 följande:
    okej, men det här med den kritiska tidpunkten när placentan ska ta över försörjningen och gulekroppen tillbakabildas då? har alltid trott att det är den tidpunkten som är den mest kritiska för om man ska få missfall eller inte.
    Det har vi lärt oss i skolan, alltså på universitetet där jag läst fysiologi där könshormoner behandlas.

För det vi lärde oss då är att detta inte sker förrän efter 3 månader, den magiska 12 v gränsen alltså...
    Ja, jag är inte insatt så jag vet inte mer än vad läkaren sa till oss då.
  • M y

Jessi87: Jag gjorde ett idag,såg hur mycket som helst,tom "ansiktet" är i v 9

• jessii87

Åh vad roligt. :)) ser verkligen fram emot mitt ul. Men lite orolig är man trots allt. Tänk om nått är fel? Men äsch tänka positivt ska man göra o njuta. :))

• Längtan81

Illamåendet har eskalerat de senaste dagarna. Mornar och kvällar är förfärliga...Än så länge går det hyfsat under dagarna på jobbet men tåget dit och hem är en riktig pina. Ni som provat postafen - blir ni trötta av dom? Är i vecka 7...

Svar på tråden BF september 2011