• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • malar87

är i v7 (6+2) å jag tror jag ska avlida mår så illa att jag nästan måste spy och är trött

• skomakarfrun
    Vill bli fyra skrev 2011-02-03 17:29:49 följande:
    Jag hade en blödning förra grav och fick då se ett hjärta i vecka 9. Läkaren sa då att om man ser ett hjärta vid den tidpunkten är det 98% chans att den klarar sig. Rätt bra odds :)
    okej, men det här med den kritiska tidpunkten när placentan ska ta över försörjningen och gulekroppen tillbakabildas då? har alltid trott att det är den tidpunkten som är den mest kritiska för om man ska få missfall eller inte.
    Det har vi lärt oss i skolan, alltså på universitetet där jag läst fysiologi där könshormoner behandlas.

För det vi lärde oss då är att detta inte sker förrän efter 3 månader, den magiska 12 v gränsen alltså...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Chasingdreams
    malar87 skrev 2011-02-03 17:42:01 följande:
    är i v7 (6+2) å jag tror jag ska avlida mår så illa att jag nästan måste spy och är trött
    Stackare. Vet precis hur det känns. Är också på vecka 6+2. Har du provat postafen? Det var barnmorskan som tipsade mig. För mig var det världens lättnad när jag provade det. Jag har kunnat njuta av mat igen och känner mig som en vanlig människa =).
  • malar87
    Chasingdreams skrev 2011-02-03 18:09:16 följande:
    Stackare. Vet precis hur det känns. Är också på vecka 6+2. Har du provat postafen? Det var barnmorskan som tipsade mig. För mig var det världens lättnad när jag provade det. Jag har kunnat njuta av mat igen och känner mig som en vanlig människa =).
    ne de har jag inte provat.. Måste jag göra då orkar inte må illa de e de värsta som finns.. Sitter å trycker i mig morötter nu

Är hungrig men fixar inte att äta ngt. å sugen på smörgåstårta haha
  • NornaB
    malar87 skrev 2011-02-03 18:18:03 följande:
    ne de har jag inte provat.. Måste jag göra då orkar inte må illa de e de värsta som finns.. Sitter å trycker i mig morötter nu

Jag är också sjukt sugen på smörgåstårta!!

Lite gnäll från mig blir det idag då jag är sjuk Vaknade i natt med feber, crap! Har jobbat idag i alla fall, men jag va ju inte så effektiv. Aja, alla kossor och grisar fick sin mat iaf och det är ju det viktigaste! Har en grym hosta och är kissnödig hela tiden!!! 

I morgon blir det inget jobb för mig, har 39 i feber så det är nog bättre att stanna hemma!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • miqaw

Fråga BM idag vad man kan äta mot sin hårda mage... Har läst allt om fibrer och morötter mm men morötterna börjar jag må illa av nu och mer fibrer lyckas jag nog inte med... Ananas i alla olika former rekommenderas tydligen! Jag som älskar ananas blev så klart överlycklig så nu står en färsking i köket och väntar på mig, men som sagt, alla former går tydligen bra, konserver eller färsk!Glad

• N e m i

Har idag varit på VUL (pga 2 MF/MA)... Läkaren visade mig en liten krabat på över 2 cm med tickande hjärta! Enl mätningen var jag ca 8+6. Såg den lilla vifta med händerna! Fick söta bilder med mig hem. Hoppas nu att det fortsätter gå bra!

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79

Hej Hopp!

Idag firar jag och min man 10 år som gifta Hjärta. Eller vi kommer fira i morgon med barnvakt för första gången typ ever. Vi ska då ut på en riktig date med middag och bio. Inte så avanserat men som sagt första gången ute på tu man hand (om man inte räknar Lovis förlossning) sen innan barnen.

Är föresten supersugen på kräftor Drömmer...lite fel tid på året kanske.

• malar87
    NornaB skrev 2011-02-03 18:23:30 följande:
    Jag är också sjukt sugen på smörgåstårta!!

Lite gnäll från mig blir det idag då jag är sjuk Vaknade i natt med feber, crap! Har jobbat idag i alla fall, men jag va ju inte så effektiv. Aja, alla kossor och grisar fick sin mat iaf och det är ju det viktigaste! Har en grym hosta och är kissnödig hela tiden!!! 

I morgon blir det inget jobb för mig, har 39 i feber så det är nog bättre att stanna hemma!

Jag vet inte hur jag ska göra med smörgåstårtan hahah måste ha ju :)

Hoppas du blir feber fri snart
  • Chasingdreams
    malar87 skrev 2011-02-03 18:18:03 följande:

Gör det =). Du får berätta om hur det gick sen och om det t.o.m. blev smörgåstårta. Nej inget är värre än illamåendet som man känner. Tillsist kunde jag inte ens se mat på TV utan att vilja kräkas. Jag fick t.o.m. blunda när en bil med reklam för Dafgårdsfärdigrätter åkte förbi. Det var då jag bestämde mig för att ge postafen ett försök och det kändes som magi.
    Lycka till =)
Svar på tråden BF september 2011