• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Grodlår

Hihi, jag har varit sugen på smörgåstårta i 2 veckor nu. Jag smsade min syster och frågade om hon kunde göra en åt mig. Så på lördag får jag en :) Jag är glutenintollerant så jag kan inte bara köpa en i affären, då är det tur att jag har en smörgåstårtsproff till syster. Jag har aldrig själv gjort en. I morse kräktes jag samtidigt som yngsta sonen var inne på toaletten. Jag hann inte få ut honom. Han blev väldigt rädd och orolig. Han är inte så glad över att bebisen gör mamma sjuk. Stackars lillkillen.

• Ellebellebi2010

Läkaren som gjorde mitt VUL sa att om embryot var så pass stort, 2cm, och hade ett fungerande hjärta så bådade det för att det skulle gå bra Var då i vecka 8+2!

• mumia

Hejsan!
    Kikar in här i denna tråd...det finns en hel del trådar med BF september 2011 men man måste ju prova sig fram var man känner sig mest "hemma"
    Här väntas smått 25/9 med andra barnet....

Jolina är helt underbar!
  • Nonkan82

Haha vad roligt att fler känner sug efter smörgåstårta! Det är precis vad jag suktat efter nu senaste veckan. Ska försöka hitta en liten en i morn eller i helgen, mums!

• malar87
    Nonkan82 skrev 2011-02-03 21:07:34 följande:
    Haha vad roligt att fler känner sug efter smörgåstårta! Det är precis vad jag suktat efter nu senaste veckan. Ska försöka hitta en liten en i morn eller i helgen, mums!
    Jag försökte hitta en i kväll men fanns tyvärr inte hoppas på fynd i morgon när jag drar till apoteket å skaffar ngt för illamåendet
  • skomakarfrun
    Vill bli fyra skrev 2011-02-03 20:36:43 följande:
    Ja, jag är inte insatt så jag vet inte mer än vad läkaren sa till oss då.
    jobbigt att alla säger så olika, jag ska fråga BM på måndag när jag ringer, för man vill ju kunna känna sig säker. Eller ja så säker som det går, funderar på att göra ett VUL själv och då vill man ju veta att om man ser ett pickande hjärta så är det si eller så säkert.

Men det är väl som med allt annat, ingen vet riktigt. Verkar inte riktigt finnas några siffror och statistik, alla säger olika.. =P
    Man får lyssna på läkarna, de har ju läst hur många poäng mer fysiologi än vad jag har gjort så de borde veta bäst...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • mumia

Själv hade jag ett enormt sug efter en pizza förra helgen så på måndagen var jag bara tvungen att köpa en.....fast jag ätit middag

Skummade tillbaka några sidor och ni verkar ju ha trevliga diskussioner

Jolina är helt underbar!
  • skomakarfrun
    malar87 skrev 2011-02-03 21:10:27 följande:
    Jag försökte hitta en i kväll men fanns tyvärr inte hoppas på fynd i morgon när jag drar till apoteket å skaffar ngt för illamåendet
    jag åt smörgåstårta i lördags, eller ja det kallades räkbomb men var en smörgåstårta i bakelseformat. MUMS!
  • skomakarfrun

har fått ett nytt symptom så här på kvällskvisten, halsbränna... =(

någon som har tips på vad man ska göra åt det? får väl handla nått på apoteket imorgon och försöka stå ut tills dess.. har aldrig haft det förut och det är faktiskt lite obehagligt/oväntat

• Chasingdreams
    Längtan81 skrev 2011-02-03 20:54:08 följande:

Illamåendet har eskalerat de senaste dagarna. Mornar och kvällar är förfärliga...Än så länge går det hyfsat under dagarna på jobbet men tåget dit och hem är en riktig pina. Ni som provat postafen - blir ni trötta av dom? Är i vecka 7...

Är också i vecka 7. Har varit riktigt illamående sen i lördags. Har knappt kunnat tänka eller se på mat. Provade postafen igår och allt kändes underbart. Har kunnat äta riktig mat frukost, lunch och middag. Visst blir man lite seg men det var jag ju också när jag inte kunde äta ordentligt. Känner mig som en riktig människa igen och vara glad. Mår du illa tycker jag du ska prova. Det är onödigt att må illa i onödan.
Svar på tråden BF september 2011