• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Melinda och Melvin
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:05:43 följande:
    Ja, själva narkosen kostade 7000 kr har jag för mig. Sen drog de ut två visdomständer plus en jag bet sönder under första förlossningen. Tror att det var kanske 5 små hål utöver det. Hade ju inte vågat mig till tandläkaren på 8 år.
    Mliic skrev 2011-02-03 22:59:42 följande:
    I morgon ska jag berätta för mina tjejkompisar, vi är ett gäng på ca 8st som kommer hit på fredagsmys!! Ska bli spännande.. Är ändå i v10 så nu får det vara dax=)
    Va kul! Blir de chockade eller vet de att ni försöker?
    Jag undviker oxå hellst att gå dit.. var 3 år sen jag var då dom gjorde en rotfyllning men sen har typ hela tanden smulats sönder och nu ska roten bort.. kommer gå på ca 2500.- Bläää
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 22:54:37 följande:
    Bajsspray?...hahaha

Nja, alla tre har haft sina olikheter men mestadels likheter. Jag anade att de skulle vara flickor. I min familj är vi tre systrar och min äldre syster har fått tre tjejer om man räknar med den som dog i magen. Känns som att det bara blir tjejer. Min man är dessutom enda killen av fyra barn. Men som jag skrev tidigare har jag denna gång provat ringtricket och enligt den var det en pojke. Lite spännande Tror min pappa skulle bli gladast av alla...haha...han vill så gärna ha någon att prata sport med. Båda svärsönerna hatar prata sport nämligen.
    För oss spelar det dock ingen roll, praktist med tjej då man har allt inför det. Kul med kille så man får ha en son också
    Båda mina två grav var snarlika fram till V 15, sen tillkom alla komplikationer med nr 2. Fick sjukskrivning resten av grav,specialmödravård varannan vecka och ett 20 tal UL. Förlossningen vill jag inte ens prata om "
    vidöppet läge med ansiktsbjudning"  AJJJJJJJJJJJJJJ,säger jag bara.Dessutom utan bedövning.

Denna gången med trean har jag mått illa (nytt för mig) ont i livmodern tidigt,extrem trötthet. Så jag vill gärna tolka allt det nya som en tjej,då jag har två pojkar sen tidigare. Men det spelar ingen som helst roll,detta är första barnet för min sambo och min sladdis som jag får ha varje dag. Saknar nämligen mina pojkar något sjukt varannan vecka då de är hos sin pappa.
  • Mliic
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:05:43 följande:
    Mliic skrev 2011-02-03 22:59:42 följande:
    I morgon ska jag berätta för mina tjejkompisar, vi är ett gäng på ca 8st som kommer hit på fredagsmys!! Ska bli spännande.. Är ändå i v10 så nu får det vara dax=)
    Va kul! Blir de chockade eller vet de att ni försöker?
    Jo dom vet att vi försöker och kommer nog inte bli chockade.. men dom kommer bli jäkligt glada=)
    Jag är den enda i "gänget" som redan har barn, ocg dom är ju väldigt förtjusta i min son och dom kommer hoppas på en tjej denna gång!
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:07:39 följande:
    Nej, kanske får bli nästa grej. Men kände att vid utdragning ville jag vara deckad. Börjar gråta bara de petar i munnen på mig så det är illa. Hur fungerar det med laser?
    Hihi,du kom så långt. Jag sätter mig i stolen,sen när de ber mig öppna munnen reser jag mig bara och springer för livet.

Med laser är det lugnt,inga obehagliga ljud,ingen bedövning framför allt ( fobi för nålar). Och så är det erfarna tandläkare som kan hantera de med tandläraeskräck. Fast något dyrare,men i efterhand inte för så som det varit för mig så väntar jag att gå tills jag verkligen måste och då är det alltid svindyrt hos de vanliga.
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-03 23:09:50 följande:
    Båda mina två grav var snarlika fram till V 15, sen tillkom alla komplikationer med nr 2. Fick sjukskrivning resten av grav,specialmödravård varannan vecka och ett 20 tal UL. Förlossningen vill jag inte ens prata om "
    vidöppet läge med ansiktsbjudning"  AJJJJJJJJJJJJJJ,säger jag bara.Dessutom utan bedövning.

Denna gången med trean har jag mått illa (nytt för mig) ont i livmodern tidigt,extrem trötthet. Så jag vill gärna tolka allt det nya som en tjej,då jag har två pojkar sen tidigare. Men det spelar ingen som helst roll,detta är första barnet för min sambo och min sladdis som jag får ha varje dag. Saknar nämligen mina pojkar något sjukt varannan vecka då de är hos sin pappa.
    Vad var det för komplikationer?

Nej förlossning är inte min starka sida och jag vill inte skriva för mycket om det i denna tråd med så många förstföderskor. Men fick efter fl nr som höll på ca 50 tim gå på psykosociala enheten inför nr 2. Gick bättre men var dödsångsten var ett faktum. Tänker inte ens på fl nr 3...hua.

Mmm, kanske e en tjej då Förstår att du saknar pojkarna.
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-03 23:13:15 följande:
    Hihi,du kom så långt. Jag sätter mig i stolen,sen när de ber mig öppna munnen reser jag mig bara och springer för livet.

Med laser är det lugnt,inga obehagliga ljud,ingen bedövning framför allt ( fobi för nålar). Och så är det erfarna tandläkare som kan hantera de med tandläraeskräck. Fast något dyrare,men i efterhand inte för så som det varit för mig så väntar jag att gå tills jag verkligen måste och då är det alltid svindyrt hos de vanliga.
    Haha, alltså de får titta men inte röra. Speciellt inte med den där vassa saken. Att slippa ljudet skulle vara fantastiskt. Men känns det inget? En lugnande tablett på det skulle kanske göra det möjligt Drömmer
  • betula
    M y skrev 2011-02-03 23:13:15 följande:

Hmm det där lät ju överkomligt (på nåt vis... kanske...) vart hittar man dessa tandläkare?
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:16:25 följande:
    Vad var det för komplikationer?

Nej förlossning är inte min starka sida och jag vill inte skriva för mycket om det i denna tråd med så många förstföderskor. Men fick efter fl nr som höll på ca 50 tim gå på psykosociala enheten inför nr 2. Gick bättre men var dödsångsten var ett faktum. Tänker inte ens på fl nr 3...hua.

Mmm, kanske e en tjej då Förstår att du saknar pojkarna.
    1. Foglossning  2. Problem med tarmarna som kom ut lika fort som den landade i magen (diaree,ursäkta) tills de kom på vad det var såg jag ut som en afrikansk kvinna som är gravid "sjukt" Rektoskopi ville de inte göra pga risker att skada barnet... och de tänker ju inte snabbt direkt. Tog ca 2,5 månader att komma fram till att jag blivit mjölkallergiker. 3. Föreliggande moderkaka 4. Sätesbjudning- vändningsförsök. Det va de stora,sen allt annat som en graviditet medför.

Ni andra som läser, bli inte oroliga. Jag hade bara en jävla otur!
    Flisan79 skrev 2011-02-03 23:21:47 följande:
    Haha, alltså de får titta men inte röra. Speciellt inte med den där vassa saken. Att slippa ljudet skulle vara fantastiskt. Men känns det inget? En lugnande tablett på det skulle kanske göra det möjligt Drömmer
    Jag känner inget alls,inget obehagligt i varje fall. Då de inte borra utan använder laser så känns det inte på samma sätt.
    betula skrev 2011-02-03 23:23:29 följande:
    Hmm det där lät ju överkomligt (på nåt vis... kanske...) vart hittar man dessa tandläkare?
    Du får Googla,det är det bästa. Jag bor inte i en storstad,annars finns de gott om såna i de större städerna.

Rekomenderar det varmt,värt ett försök. Finns mycket att läsa om på nätet och någon videoklipp också,inget läskigt.
  • M y

Ursäkta,det va inte mina tarmar som kom ut. Hahahah,utan maten som kom ut lika fort som den landade i magen.

Svar på tråden BF september 2011