• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-03 23:54:22 följande:
    Ursäkta,det va inte mina tarmar som kom ut. Hahahah,utan maten som kom ut lika fort som den landade i magen.
    Haha, ja fick läsa om ett par gånger för att fatta. Låter som en riktigt jobbig graviditet.

Jag har "bara" haft problem med SD från v 14 med båda. Vid andra grav blev jag sjukskriven fom v 27 då tappen var påverkad (hotande förtidsbörd). Lär ju bli samma denna gång vilket innebär en graviditet i slowmotion. Kunde inte gå (vagga) snabbare än snigelfart utan att få sd. Inte konstigt att man gick upp 25 kg.
  • Cornellia

Vi borde kanske skapa en medlemsgrupp istället, då kan man väll ha flera olika trådar mm ?

• Chasingdreams
    Mliic skrev 2011-02-03 21:24:50 följande:
    då ska jag testa det!
    Mår så jäkla dåligt!! kan inte tänka på mat.. Sambon käkade hamburgare nyss och det vänder sig i magen av all stek os och hamburgedoft bläää..
    Är det recept belagt??
    Nej inte receptbelagt. Finns i hyllorna på apoteket där tabletter mot åksjuka finns. Lycka till =)
  • Chasingdreams
    En bra grej för alla oss som kämpar med illamående (såg det i en iphone-ap):
    Ca 7/10 kvinnor mår illa under graviditeten. Kvinnor som mår illa får i mindre utsträckning missfall.
  • kantarellkisse
    Chasingdreams skrev 2011-02-04 07:29:33 följande:
    En bra grej för alla oss som kämpar med illamående (såg det i en iphone-ap):
    Ca 7/10 kvinnor mår illa under graviditeten. Kvinnor som mår illa får i mindre utsträckning missfall.
    Mmm... och för mig som inte har något direkt illamående (bara om jag stressar iväg till spårvagnen när jag vaknat, behöver ta det lite lugnt om jag ska klara resan) tog jag det som ett kvitto på missfall. Det är galet ångestframkallande att vänta och söka tecken... men efter fyra tidiga missfall och fyra års behandlingar finns det liksom ingen annan väg misstänker jag - jag kan bara oroa mig. Men det blev lite bättre efter att jag såg hjärtat slå. Då är det inte ett skämt i alla fall, jag är verkligen gravid
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-03 23:09:50 följande:
    Båda mina två grav var snarlika fram till V 15, sen tillkom alla komplikationer med nr 2. Fick sjukskrivning resten av grav,specialmödravård varannan vecka och ett 20 tal UL. Förlossningen vill jag inte ens prata om "
    vidöppet läge med ansiktsbjudning"  AJJJJJJJJJJJJJJ,säger jag bara.Dessutom utan bedövning.

Denna gången med trean har jag mått illa (nytt för mig) ont i livmodern tidigt,extrem trötthet. Så jag vill gärna tolka allt det nya som en tjej,då jag har två pojkar sen tidigare. Men det spelar ingen som helst roll,detta är första barnet för min sambo och min sladdis som jag får ha varje dag. Saknar nämligen mina pojkar något sjukt varannan vecka då de är hos sin pappa.
    Mina två graviditeter var också rätt lika, förutom att jag fick grym foglossning andra, sjukskriven från v30 och gick med kryckor, fick akupunktur osv  Har ju en av varje. Denna gången har jag med mått sjukt mycket sämre, även om jag mår rätt bra nu i v10, men hade ingen morgonillamående med de andra.....Så vet i tusan vad detta blir för en liten krabat. Jag hoppas på en pojke, men tror det är en flicka med tanke på när vi sexade och ägglossning

Google is my friend ♥
  • Skrutt74
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 08:19:20 följande:
    Mmm... och för mig som inte har något direkt illamående (bara om jag stressar iväg till spårvagnen när jag vaknat, behöver ta det lite lugnt om jag ska klara resan) tog jag det som ett kvitto på missfall. Det är galet ångestframkallande att vänta och söka tecken... men efter fyra tidiga missfall och fyra års behandlingar finns det liksom ingen annan väg misstänker jag - jag kan bara oroa mig. Men det blev lite bättre efter att jag såg hjärtat slå. Då är det inte ett skämt i alla fall, jag är verkligen gravid
    Jag mår inte heller illa, förutom om jag hinner bli alltför hungrig och det går för lång tid mellan målen. Även jag har tre missfall i bagaget (varav ett i v 19) och denna gång har jag blött från dag 1. Jag har redan hunnit med 4 VUL och än igår såg allt bra ut och knyttet hade växt. Håller tummar för oss!
  • lyckligt gift
    skomakarfrun skrev 2011-02-03 21:17:44 följande:
    har fått ett nytt symptom så här på kvällskvisten, halsbränna... =(

någon som har tips på vad man ska göra åt det? får väl handla nått på apoteket imorgon och försöka stå ut tills dess.. har aldrig haft det förut och det är faktiskt lite obehagligt/oväntat
    Hade en fruktansvärd halsbränna förra graviditeten som var till och från under hela dagen, men med nuvarande har den inte kommit än iaf.

Finns en massa receptfritt på apoteket. Jag tog samarin och gaviscon tror jag den hette. Har provat en massa annat också.

Hoppas du hittar något som hjälper, vet hur det känns!
    Linnéa 2008
  • sockerslav

Hej på er.

Jag är sugen på att göra ett VUL, mest för nyfikenhetens skull. INte för att jag är orolig.

Kan man bara boka en tid på närmaste privata klinik, gå dit, pröjsa och fläka upp sig? Eller måste man sen gå där hos BM resten av graviditeten?

Funderar på Carlanderska i Gbg.

• M y
    She is Me skrev 2011-02-04 08:43:56 följande:
    Mina två graviditeter var också rätt lika, förutom att jag fick grym foglossning andra, sjukskriven från v30 och gick med kryckor, fick akupunktur osv  Har ju en av varje. Denna gången har jag med mått sjukt mycket sämre, även om jag mår rätt bra nu i v10, men hade ingen morgonillamående med de andra.....Så vet i tusan vad detta blir för en liten krabat. Jag hoppas på en pojke, men tror det är en flicka med tanke på när vi sexade och ägglossning

Fy,att det inte ska räcka att man är "gravid" nejdå. Sen ska man få en massa annat besvär på köpet. Me huvudsaken är att det kommer något positivt i slutändan,det var så jag tänkte och kommer tänka ifall jag skulle ha maximal otur denna gången.

Hur menar du att du tror att det är en flicka med tanken på när ni sexade och ägglossning ???

Svar på tråden BF september 2011