skomakarfrun skrev 2011-03-01 18:51:53 följande:
11+6 idag, det betyder 12+0 imorgon och 12 fulla veckor, magiska v 13. Jippie!
Dock är jag fortfarande rädd för MA (missed abortion) jag bara måste få lite pepp av er. Kan jag börja glädjas nu?
Hur stor sannolikhet är det att jag bär på ett dött foster?
Hur länge kan ett foster ligga dött inne i magen innan det kommer ut?
Om fostret är dött, märker man verkligen ingenting ändå?
Mina symptom börjar avta, men jag känner fortfarande av stramningar/ilningar i livmodern, har fortfarande ömma bröstvårtor.
Inbillar mig att jag har börjat puta lite ovanför blygdbenet. Är väldigt kissnödig.
Men illamåendet är borta och har varit någon vecka. Fy att behöva vänta till RUL för att få det riktigt bekräftat.
Varför finns det så lite fakta om MA, jag hittar nästan ingenting, men eftersom man inte alltid vet hur länge fostret varit dött vid MF så kanske många av dem är MA, det kollas ju inte alltid upp. Så då borde risken för MA vara mindre nu också. eller tänker jag fel?
Varför kan man bara inte få vara glad och sluta oroa sig. Jag kommer oroa mig till RUL känner jag och efter de så kommer jag oroa mig tills jag känner barnet och då kommer jag inte oroa mig, om inte barnet slutar sparka, då kommer jag bli orolig igen. Usch för att vara som mig!
Jag tycker du kan börja njuta, det hjälper varken dig eller barnet att gå och oroa dig. Är det meningen att du ska få ett MA, så får du det iaf. Ta vara på tiden & njut av att vara gravid, annars kommer du ångra dig.
Mina symtom har varit borta ett tag, illamåendet är nästan borta, inga ömma bröstvårtor, det strammar inte lika mycket i livmodern längre. Men där emot har jag börjat känna fosterrörelser. Samt jag kliver juh upp på natten och kissar, samt äter var tredje timme.
Jag börjar njuta i samma ögonblick som jag fick veta vad blödningarna berodde på och när jag fick se lilla pyret i magen. Men redan innan dess hade jag hunnit små njuta lite grann eftersom blödningarna hade varit
borta i en hel vecka innan jag hade tid på gyn..