• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet

Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute

• Flisan79
    velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Japp, killnamn är klart men tjejnamn har vi typ förbrukat på de töser vi har, haha.
  • velvet
    Flisan79 skrev 2011-03-09 15:37:24 följande:
    Japp, killnamn är klart men tjejnamn har vi typ förbrukat på de töser vi har, haha.
    Spännande!

Vi har valt tjejnamn, både för och mellannamn. Så om det blir en kille, vilket jag känner på mig att det kommer bli, så har vi lite svårare... ;)
  • Cornellia
    Vi har haft namnen klara i flera år

Jäkla skit!
    Jag har ont i huvudet idag, och var inte alls på humör. Jag funderade ett tag på att låta maken åka och köpa kattmat, men sen tog jag mig i kragen och stack iväg (big misstake!)
    Såklart blir jag tagen av polien efter ha kört utan bälte typ 30 meter (dum vana, men jag brukar ta på mig bältet efter att ha kört iväg) dessutom har jag såklart tagit fel jacka och därmed inte fått med mig körkortet.

Nu tänker jag sura och vinka adjö till resan jag skulle göra i slutet av mars.
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-03-09 15:40:18 följande:
    Vi har haft namnen klara i flera år

Jäkla skit!
    Jag har ont i huvudet idag, och var inte alls på humör. Jag funderade ett tag på att låta maken åka och köpa kattmat, men sen tog jag mig i kragen och stack iväg (big misstake!)
    Såklart blir jag tagen av polien efter ha kört utan bälte typ 30 meter (dum vana, men jag brukar ta på mig bältet efter att ha kört iväg) dessutom har jag såklart tagit fel jacka och därmed inte fått med mig körkortet.

Nu tänker jag sura och vinka adjö till resan jag skulle göra i slutet av mars.
    Ajajaj, fick du böter? Shit va surt isf.
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-03-09 15:44:56 följande:
    Ajajaj, fick du böter? Shit va surt isf.
    1500 spänn, vilket är skitmycket för oss nu när jag pluggar utan CSN, och maken precis börjat jobba (hunnit få en lön).
  • Cornellia
    Cornellia skrev 2011-03-09 15:52:42 följande:
    1500 spänn, vilket är skitmycket för oss nu när jag pluggar utan CSN, och maken precis börjat jobba (hunnit få en lön).
    Jag skulle ha varit lat och låtit maken åka när han kom hem istället!
  • Jennypenny83

Vi fick betala för bilderna, kostar 25 kr pr. styck egentligen, men det håller de aldrig. Jag fick 6 bilder för mina 25 kr :) Jag tror dessutom det har lite att göra med att de inte vill lägga tid på att ta bilder, om det nu menas att det kan öka effektiviteten och få igenom fler på kortare tid. Men ofta tar de ju bilder ändå, så det är ju lätt att skriva ut en extra då tycker man.

jag har en son med feber idag, så det blev inget badhus... Typiskt efter vår härlig dag igår.

Namn har vi verkligen inga alls. När vi väntade sonen, ville sambon inte börja diskutera det förrän vi visste könet. Det visade sig att vi bara kunde komma överens om ett namn, vilket det blev, så nu har vi ju ett problem haha! Vi får börja tugga på det i maj efter RUL.

Om hässleholm någonsin har haft en förlossning, måste det vara jättelängesedan. Vi kommer därifrån och min storasyster som är  31 år i år, är född på CSK.

• betula
    Flicknamn har jag klart för mig, sambon håller på och smälter det och gillar det mer o mer för varje gång vi pratar om namn. Pojknamn däremot tycker jag är skitsvårt!
  • betula
    Cornellia skrev 2011-03-09 15:52:42 följande:
    Tusan vad surt! :( Vet precis hur det är när 1500:- känns som en förmögenhet.

Tips för att helt slippa åka o handla kattmat/sand foderbilen.se Köper all min hund- & kattmat där + sanden. Så himla enkelt och samma priser som i butik och gör man som jag & beställer till alla djur samtidigt blir det portofritt direkt hem till dörren ;)
Svar på tråden BF september 2011