• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • trivsamma forandringar
    velvet skrev 2011-03-09 15:39:02 följande:
    Spännande!

Vi har valt tjejnamn, både för och mellannamn. Så om det blir en kille, vilket jag känner på mig att det kommer bli, så har vi lite svårare... ;)
    Känner också på mig att det blir en grabb! Och den stackarn kommer nog bli namnlös Jag kommer inte på något pojknamn alls och har faktiskt funderat ett tag.

Har ett par tjejnamn på lager, och det är samma där, jag har haft dem i ett par år och har fortfarande inte "tröttnat" eller bytt ut dem...
  • NornaB

Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Denna dagen kan inte bli bättre!!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula
    NornaB skrev 2011-03-09 16:46:34 följande:
    Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Vad underbart att höra! :)
  • She is Me

Varit hos läkaren nu tog lite prover men alla värden var bra, fick utskrivet citodon, och order om att vila :) så ny har jag för första gången tagit något starkare än Alvedon. Förutom smärtstillande jag fått vid sjukhusbesök i spruta. Hoppas på underverk:)

• NornaB
    M y skrev 2011-03-09 12:10:43 följande:
    Skönt att de kan vara snabba någon gång,CSK är inte mitt favoritställe direkt. Har ni förlossningsavd. i Hässleholm? Jag vill  verkligen inte föda på CSK igen,kan man inte köra till Lund? haha
    Hoppas ni kan få sova en hel natt efter OP,lär ju behövas innan bebisen kommer

Kul att du är nöjd med kläderna,hur gjorde du med storlek? Beställde du din vankiga eller gick upp en eller två?
    De har en del som jag snart ska klicka hem.
    Nej hässleholm har ingen förlossning. Jag har fött 3 ggr på CSK förlossningen tycker jag är ok, men BB nja.. inte så mycket.
    Jag har vatt rätt mycket i lund med min yngsta pojke och där nere är dom helt underbara!! Hade gärna fött där nere, men det är ju rätt långt ner.

Jag köpte samma storlek jag har. jag tror inte att jag kommer att gå upp så mycket i vikt. Har faktiskt gått ner några kg och det skadar ju inte direkt på mig. HaHa.
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-03-09 11:17:32 följande:
    Jag tänker mest att risken för missfall pga FVP (ca 1%) är betydligt större än risken att barnet är sjukt (0,04 %)

Självklart är valet ert
    Klart valet är vårt..:)
    Jag känner att risken är liten för missfall också och skulle det bli så får vi försöka på nytt helt enkelt. För oss betyder det mycket att ha kollat det så långt det går och därför gör vi detta.... så resonerar vi, andra tänker säkert annorlunda.
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute

Japp, namnen är klara

Blir det en flicka ska hon heta Nova Maya Margareta (Maya efter mig, Margareta efter svärmor)
    Blir det en pojke ska han heta Neo Juhani Lars (Juhani efter min bror, Lars efter min sambo)
    Nova och Neo blir tilltalsnamn.

Mina andra barn heter Emma Maya Axelina, Nikita Maya Amalia och Taylor Ole Juhani.
    Själv har jag följande namn Marjo Maya Anneli
    Sambon heter Lars Peter Mikael
    Våra tilltalsnamn understrukna

• mymy
    Hejsan alla!!!!

Vilket glatt meddelande..:)
    Grattis till goda resultat!
  • mymy
    Hejsan alla!!!!

Samma BF som jag nu då..:) 10/9
  • mymy
    She is Me skrev 2011-03-09 16:54:08 följande:
    Varit hos läkaren nu tog lite prover men alla värden var bra, fick utskrivet citodon, och order om att vila :) så ny har jag för första gången tagit något starkare än Alvedon. Förutom smärtstillande jag fått vid sjukhusbesök i spruta. Hoppas på underverk:)
    Skönt att få lite smärtlindrande. Hoppas det hjälper.
Svar på tråden BF september 2011