• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-09 11:30:19 följande:

Fick bekräftelsen på min bokning av KUB-testet på måndag den 14/3.

Där stod det att man INTE kan få bilder och INTE få reda på vilket kön det är. Vilket kön det är kan man väl inte se förrän i vecka 17 eller nåt tror jag. Men däremot så vet jag ju att nästan alla här har skrivit att ni fått med er bilder hem, eller?

Det skiljer sig säkert från olika ställen och va de har för utrustning. Ta m egen kamera och filmkamera och fråga om det är ok att du filmar/fotar skärmen där du ser, så kan du kanske få m dig något minne iaf :)
  • Flisan79

Där stod det att man INTE kan få bilder och INTE få reda på vilket kön det är. Vilket kön det är kan man väl inte se förrän i vecka 17 eller nåt tror jag. Men däremot så vet jag ju att nästan alla här har skrivit att ni fått med er bilder hem, eller?

Vi fick 2 bilder. Inte bästa kvalite men dock synlig bebis på.

Var någon här som fick en 3d bild där man nog kan ana att det är en pojke (men flickor kan se väldigt lika ut så tidigt) men med vanlig UL ser man inte så tidigt.
  • trivsamma forandringar
    betula skrev 2011-03-09 11:31:55 följande:
    Det skiljer sig säkert från olika ställen och va de har för utrustning. Ta m egen kamera och filmkamera och fråga om det är ok att du filmar/fotar skärmen där du ser, så kan du kanske få m dig något minne iaf :)
    Jo, det skiljer sig säkert. Ska ta med mig kamera och fråga!
    Flisan79 skrev 2011-03-09 11:33:22 följande:
    Vi fick 2 bilder. Inte bästa kvalite men dock synlig bebis på.

Var någon här som fick en 3d bild där man nog kan ana att det är en pojke (men flickor kan se väldigt lika ut så tidigt) men med vanlig UL ser man inte så tidigt.
    Ja, det skiljer sig säkert på vilken utrustning de använder. Men jag ska göra det på CSK i Karlstad så det känns ju som att ett sånt stort sjukhus borde ha relativt moderna apparater.
    Jaja, huvudsaken är ju att allt är bra med bebisen, men det är ju alltid kul att få med sig ett minne hem, och även kunna visa våra föräldrar och vänner. Och kanske för er... =)
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 10:37:40 följande:
    Tack!!

Det gick bra! Han har en stor polyp bakom näsan som dom ska operera bort! Vi fick tid redan den 24/3 så det gick fort! Sen kanske vi kan sova på nätterna igen! Det är helt otroligt vad en sån "liten" kan snarka högt!!

Skulle ju rapportera om kläderna också

Det jag hade beställt som va mammakläder: 

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...

Jag behöll allt även om hängslebyxorna va lite stora än så gissar jag att om kommer att bli favoriter.
    Dom svarta byxorna är sladriga men supersköna! Och toppen är också jätteskön. Kommer nog attt köpa fler rav den. 
    Skönt att de kan vara snabba någon gång,CSK är inte mitt favoritställe direkt. Har ni förlossningsavd. i Hässleholm? Jag vill  verkligen inte föda på CSK igen,kan man inte köra till Lund? haha
    Hoppas ni kan få sova en hel natt efter OP,lär ju behövas innan bebisen kommer

Kul att du är nöjd med kläderna,hur gjorde du med storlek? Beställde du din vankiga eller gick upp en eller två?
    De har en del som jag snart ska klicka hem.
  • She is Me
    M y skrev 2011-03-09 12:10:43 följande:
    Skönt att de kan vara snabba någon gång,CSK är inte mitt favoritställe direkt. Har ni förlossningsavd. i Hässleholm? Jag vill  verkligen inte föda på CSK igen,kan man inte köra till Lund? haha
    Hoppas ni kan få sova en hel natt efter OP,lär ju behövas innan bebisen kommer

Kul att du är nöjd med kläderna,hur gjorde du med storlek? Beställde du din vankiga eller gick upp en eller två?
    De har en del som jag snart ska klicka hem.
    Det finns ingen förlossning i Hässleholm. Men man får köra till Lund om man vill, bara man ringer innan man kommer, så kan du köra till vilket sjukhus du vill. Varför gillar du inte CSK,  vi kommer flytta under sommaren, så för min del kommer jag antingen föda på CSK, eller Ystad, beroende på var vi hamnar.
    Google is my friend ♥
  • Ullis72

Ja, det stämmer, vi var i måndags och vi fick 4 jättefina bilder. Men kön envisas dom med att inte berätta här i Borås, inte ens på UL man gör i 18-20 berättar dom om man vill veta....

Jag har 2 grabbar och vill verkligen veta, så vi ska beställa ett köns ultraljud i Göteborg, det kan man göra från V.18. Alla vill ju inte veta det är ju helt upp till var och en. Men vi är sååå nyfikna, så det ska bli jättespännande!!
  • Pillson

Hej flickor är det någon av er som gjort KUB på Östra sjukhuset i göteborg och isåfall, fick ni bilder på bebis?

• MuM2girls

Gick in i v15 idag efter Kub ul, 3 dar längre enligt äl. De sista dagarna har min kropp förändrats totalt. Från att inte äta något pga illamåendet, nu helt plötsligt så är jag hungrig hela tiden, då menar jag hela tiden. LÄste ju att barnet växer ju mest i dessa veckor, från ca 8-9 cm i början på v15 till 16 cm i slutet av v16 så kanske inte undra på att kroppen behöver näring. Det stramar och hugger runt livmodern, ja man kan säga att jag växer så det knakar:D

• She is Me

Fått en tid hos läkaren nu, får hoppas hon kan trolla bort min huvudvärk *drömmer* 
    har så onte så jag nästan börjar gråta.... inte kul alls..... Kräks

Google is my friend ♥
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-09 14:03:42 följande:
    Fått en tid hos läkaren nu, får hoppas hon kan trolla bort min huvudvärk *drömmer* 
    har så onte så jag nästan börjar gråta.... inte kul alls..... Kräks
    Berätta gärna hur det går. Jag lider av läkarskräck och söker mig typ aldrig dit om jag absolut inte måste, men vet jag att det finns nåt som kan hjälpa mot denna huvudvärk kan det kanske vara värt det...
Svar på tråden BF september 2011