• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • velvet
    mymy skrev 2011-03-09 10:39:59 följande:
    Jo, det kan vara låg risk men man kan också få 1:20000 och då tycker inte jag risken är låg. Jag vet att många har svårt att förstå att jag vill göra fostervattensprov men vi har sagt att vi vill kolla så långt som möjligt att barnet är friskt. Så tänker vi Glad
    Jag respekterar verkligen det beslutet! Är själv väldigt nojig om jag inte hade fått 1:20000 så hade jag förmodligen också haft svårt att släppa det.

Hoppas bara att ni inte är supernerviga när resultatet med absolut största sannolikhet kommer att bli positivt.

Kram!
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 10:52:30 följande:
    Jag respekterar verkligen det beslutet! Är själv väldigt nojig om jag inte hade fått 1:20000 så hade jag förmodligen också haft svårt att släppa det.

Hoppas bara att ni inte är supernerviga när resultatet med absolut största sannolikhet kommer att bli positivt.

Kram!
    Glad Nej, super nervösa är vi inte men lite är vi. Har ju 3 friska barn nu och tänker att sån tur kan man itne ha jämt... därför kollar vi upp det. Säkert är resultatet positivt och då kan man släppa det helt. Fostervattensprovet ska ju vara 100%.
  • She is Me

H U V U D V Ä R K.....  är så trött på det nu, kan ju knappt tänka..... ringde BM för att kolla HB, men det var stängt idag, typiskt! Nån som har bra tips på vad som hjälper när inte alvedon hjälper?  Jag vill inte börja med järn utan att kolla om jag faktiskt behöver det, då jag har UC och får och vill inte bli hård i magen i onödan.... vill bara klaga lite  

Google is my friend ♥
  • Flisan79
    mymy skrev 2011-03-09 10:54:55 följande:
    Glad Nej, super nervösa är vi inte men lite är vi. Har ju 3 friska barn nu och tänker att sån tur kan man itne ha jämt... därför kollar vi upp det. Säkert är resultatet positivt och då kan man släppa det helt. Fostervattensprovet ska ju vara 100%.
    Jag tänker mest att risken för missfall pga FVP (ca 1%) är betydligt större än risken att barnet är sjukt (0,04 %)

Självklart är valet ert
  • betula
    mymy skrev 2011-03-09 10:46:56 följande:
    Mysigt..:) Vilken vecka är du i nu? barn sen innan?
    Är i v 15 nu och det är första barnet. Det är inte så magen putar ut en massa, men jag är smal och kollar man så ser man den klart (men man behöver veta vad man kollar efter o jag tror ingen kan gissa att jag är gravid än)
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-09 11:08:59 följande:
    H U V U D V Ä R K.....  är så trött på det nu, kan ju knappt tänka..... ringde BM för att kolla HB, men det var stängt idag, typiskt! Nån som har bra tips på vad som hjälper när inte alvedon hjälper?  Jag vill inte börja med järn utan att kolla om jag faktiskt behöver det, då jag har UC och får och vill inte bli hård i magen i onödan.... vill bara klaga lite  
    Här är en till som har dunderhuvudvärk som inte släpper av alvedon. Mitt järnvärde är dock superbra, s det beror inte på det. BM nämnde typ att man skall dricka ordentligt :P Jag har migrän och får det omgående om jag slarvar m mat eller vätska, så just det KAN jag. :P Har ingen aning om vad som hjälper dock. Försöker ta det lugnt, vila i svalt mörkt rum när det är som värst och vara noga m mat o vätska då ;)
  • hanna elise

På min mage syns det inte att jag är gravid (är i v 14 nu). Det ser bara ut som att jag gått upp lite i vikt, magen har som fått mycket mer fläsk på sig trots att jag inte gått upp ett enda kilo än (har faktiskt gått ner 2 kg sedan inskrivningen i v 8).
    jag vill att den fina bäbismagen ska börja komma. NU!
    Minns inte alls när det började synas när jag väntade dottern faktiskt. 

• betula

Känner att jag är ganska så tacksam att vår BM sa at "allt såg normalt ut" efter KUBet och inte gav oss några siffror, så slipper vi fundera det minsta på det.

• trivsamma forandringar

Fick bekräftelsen på min bokning av KUB-testet på måndag den 14/3.

Där stod det att man INTE kan få bilder och INTE få reda på vilket kön det är. Vilket kön det är kan man väl inte se förrän i vecka 17 eller nåt tror jag. Men däremot så vet jag ju att nästan alla här har skrivit att ni fått med er bilder hem, eller?

• She is Me
    betula skrev 2011-03-09 11:28:00 följande:
    Här är en till som har dunderhuvudvärk som inte släpper av alvedon. Mitt järnvärde är dock superbra, s det beror inte på det. BM nämnde typ att man skall dricka ordentligt :P Jag har migrän och får det omgående om jag slarvar m mat eller vätska, så just det KAN jag. :P Har ingen aning om vad som hjälper dock. Försöker ta det lugnt, vila i svalt mörkt rum när det är som värst och vara noga m mat o vätska då ;)
    jag hade ju 136 vid inskrivningen så jag tror inte heller att det är järnbrist. men bäst att kolla iaf....  jag dricker massa vatten just för att jag trott att det skulle hjälpa, men jag mår bara sämre då :-d det är väl de där jäkla hormonerna som man får skylla på, när man inte har någon annan förklaring....  svårt att arbeta bara, när det känns som hjärnan ska ploppa ut genom pannan :-/ 
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011