• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    She is Me skrev 2011-03-09 16:54:08 följande:
    Varit hos läkaren nu tog lite prover men alla värden var bra, fick utskrivet citodon, och order om att vila :) så ny har jag för första gången tagit något starkare än Alvedon. Förutom smärtstillande jag fått vid sjukhusbesök i spruta. Hoppas på underverk:)
    Citadon alltså. Funkar det när man är gravid. Då kanske jag skulle ta en sväng till doktorn om huvudvärken inte ger sig eller om den blir värre.
  • She is Me

Ja om man inte är i trimester 1 och självklart ska man inte äta det nån längre period, men för att bryta smärtcirkeln var ok. Man äter ju inte sånt i onödan. Jag tarvju knappt en Alvedon när jag inte är gravid. Citadon verksamma ämnen av paracetamol och kodein. sen kan man prova akupunktur med om man inte får bort smärtan.

• Tekla78

Hej, hej. Då hoppar jag också av denna tråden då. Var på gynakuten på SÖS idag och fick ett tråkigt besked. Embryot slutade växa i v 7 och läkaren såg inget tickande hjärta tyvärr.

Alla sköterskor/barnmorskor jag pratade med innan var helt cool-lugna eftersom de tyckte det var helt normalt med blödningar och inget jag skulle oroa mig för. Ingen jag pratade med tyckte att jag skulle utesluta sex i framtiden (alltså när de fortfarande trodde att jag var gravid) och de jag pratade med misstänkte alltså inte missfall.

Så hoppas jag inte skrämt er till att inte ha sex, för det hade alltså inget med mitt missfall att göra.
    Blir skrapning på fredag...

Jag är såklart jätteledsen, men det går upp och ner. Trots allt har jag en superfin son som sitter här i soffan bredvid mig. Jag och maken är överens om att försöka igen så snart det går. Så småningom hoppar jag in i en ny tråd!

Lycka till allihop och kram på er! Kanske kikar in lite då och då och tittar på lite fler ultraljudsbilder ;)

• She is Me

Kan ni inte delge vilka namn ni funderar på? Eller vill alla vara hemliga :) jag vill ha en iris men maken tvärvägrar. Vi hade jätte svårt att komma överrens om. Pojknamn är med svårt. Arild är min favorit det tycker maken är okej men helst som mellan namn

• Flisan79
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:47:38 följande:
    Hej, hej. Då hoppar jag också av denna tråden då. Var på gynakuten på SÖS idag och fick ett tråkigt besked. Embryot slutade växa i v 7 och läkaren såg inget tickande hjärta tyvärr.

Alla sköterskor/barnmorskor jag pratade med innan var helt cool-lugna eftersom de tyckte det var helt normalt med blödningar och inget jag skulle oroa mig för. Ingen jag pratade med tyckte att jag skulle utesluta sex i framtiden (alltså när de fortfarande trodde att jag var gravid) och de jag pratade med misstänkte alltså inte missfall.

Så hoppas jag inte skrämt er till att inte ha sex, för det hade alltså inget med mitt missfall att göra.

Jag är såklart jätteledsen, men det går upp och ner. Trots allt har jag en superfin son som sitter här i soffan bredvid mig. Jag och maken är överens om att försöka igen så snart det går. Så småningom hoppar jag in i en ny tråd!

Lycka till allihop och kram på er! Kanske kikar in lite då och då och tittar på lite fler ultraljudsbilder ;)
    Jättetråkigt att läsa Beklagar värkligen!

Känns ändå som att ni tar det bra och att hoppa på hästen direkt igen tror jag är bra. Finns ju flera här i tråden som gjort det och blivit gravida direkt.

Lycka till och berätta gärna om du får ett posetivt besked. Vi skulle nog alla bli glada för er skull.

Kram
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-03-09 17:50:20 följande:
    Kan ni inte delge vilka namn ni funderar på? Eller vill alla vara hemliga :) jag vill ha en iris men maken tvärvägrar. Vi hade jätte svårt att komma överrens om. Pojknamn är med svårt. Arild är min favorit det tycker maken är okej men helst som mellan namn
    Okej då . Vidar om det blir en kille. Det hette min farfar i andra namn.

Tjejnamn har jag inga än Men det finns många fina namn. För oss handlar det lite om att namnet ska vara jämnbördigt med mina andra döttrars namn och inte bryta helt. Men vem vet, kanske gör det iaf De heter Elvira och Lovisa....tänker att det skulle bli konstigt med typ "Rut".....inte för att jag dissar namnet men det har inte samma känsla som de andra.
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-09 12:50:12 följande:
    Det finns ingen förlossning i Hässleholm. Men man får köra till Lund om man vill, bara man ringer innan man kommer, så kan du köra till vilket sjukhus du vill. Varför gillar du inte CSK,  vi kommer flytta under sommaren, så för min del kommer jag antingen föda på CSK, eller Ystad, beroende på var vi hamnar.
    Då det blev så långt har jag lagt in det i min gästbok,för alla som vill läsa och har 3 min. över Skrattande
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 16:46:34 följande:
    Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Denna dagen kan inte bli bättre!!
    Åh,så skönt. Grattis!
    NornaB skrev 2011-03-09 16:54:27 följande:
    Nej hässleholm har ingen förlossning. Jag har fött 3 ggr på CSK förlossningen tycker jag är ok, men BB nja.. inte så mycket.
    Jag har vatt rätt mycket i lund med min yngsta pojke och där nere är dom helt underbara!! Hade gärna fött där nere, men det är ju rätt långt ner.

Jag köpte samma storlek jag har. jag tror inte att jag kommer att gå upp så mycket i vikt. Har faktiskt gått ner några kg och det skadar ju inte direkt på mig. HaHa.
    Ok,men jag vill verkligen inte sätta min fot på deras förlossning igen.

Nu när jag vet att man kan ringa innan man kommer ska jag  till Lund,får kolla upp detta närmare när tiden börjar närma sig.Undrar om man kan gå till MVC där också? Jag ska ändå byta min.Någon som vet ?
  • skomakarfrun
    velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute
    tjejnamn är klart men jag har på känn att det är en pojk i magen och där har vi inget självklart namn. Just nu lutar det åt en Carl, men även Charles eller Sigvard finns med på listan. Jag gillar även Leopold och Leonard, men sambon är inte lika förtjust i dem. Mitt efternamn blir det iaf.
    Blir det en tjej blir det en Eleonora, sambon hoppas på en tjej bara för att han gillar det namnet så mycket.

Idag är det v 14, helt sjukt vad tiden går fort. Längtade så efter vecka 13 men efter det så har inte tiden lika stor betydelse längre så då fokuserar man väl inte lika mycket och då flyger den fram.

Livmodern ger sig tillkänna dagligen, molvärk. Jag hoppas det inte är någon fara, för jag tycker bara att det är mysigt.
    Tror den växt rätt mycket den senaste tiden för nu går inte byxorna ihop längre när jag sitter ner. Gummiband i magen. Ska försöka undvika mammakläder ett tag till, Har inte just gått upp något, snarare gått ner ett kg fram tills nu så kläderna sitter bra förövrigt.
    lilla ärtan, stanna där du är
  • M y
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:47:38 följande:

Nej va tråkigt Rynkar på näsan
    Massa styrkekramar och all lycka till när ni ska försöka igen

Hoppas ni plussar snart igen och medelar oss
Svar på tråden BF september 2011