• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • skomakarfrun
    Tekla78 skrev 2011-03-09 17:47:38 följande:
    Hej, hej. Då hoppar jag också av denna tråden då. Var på gynakuten på SÖS idag och fick ett tråkigt besked. Embryot slutade växa i v 7 och läkaren såg inget tickande hjärta tyvärr.

Alla sköterskor/barnmorskor jag pratade med innan var helt cool-lugna eftersom de tyckte det var helt normalt med blödningar och inget jag skulle oroa mig för. Ingen jag pratade med tyckte att jag skulle utesluta sex i framtiden (alltså när de fortfarande trodde att jag var gravid) och de jag pratade med misstänkte alltså inte missfall.

Så hoppas jag inte skrämt er till att inte ha sex, för det hade alltså inget med mitt missfall att göra.
    Blir skrapning på fredag...

Jag är såklart jätteledsen, men det går upp och ner. Trots allt har jag en superfin son som sitter här i soffan bredvid mig. Jag och maken är överens om att försöka igen så snart det går. Så småningom hoppar jag in i en ny tråd!

Lycka till allihop och kram på er! Kanske kikar in lite då och då och tittar på lite fler ultraljudsbilder ;)
    neeej vad tråkigt, en massa styrkekramar och hoppas ni snart blir gravida med en frisk krabat...
    lilla ärtan, stanna där du är
  • M y

Jag har startat en tråd i vår medlemsgrupp, där kan vi gissa kön och ev. skriva det namn vi tänkt oss.

Problemet är att jag inte kan länka till den,vet ej vad jag gör för fel. Kan någon hjälpa ?

• M y

ajdå,har ni läst Aftonbladet ? Det handlar om Sjukhuset i Kristianstad, nu ska jag definitivt inte föda där igen.

• trivsamma forandringar

Jag har inte varit med så länge här på Familjeliv och vet inte riktigt hur det går till. Jag ser att det står GRUPPMEDLEM på de flesta som är med och skriver här i den här tråden, men inte på mig. Hur blir man medlem i den här gruppen?
    Hur ser man de andra trådarna som hör till den här gruppen?

Hoppas någon vill hjälpa mig!

• betula
    She is Me skrev 2011-03-09 17:50:20 följande:
    Kan ni inte delge vilka namn ni funderar på? Eller vill alla vara hemliga :) jag vill ha en iris men maken tvärvägrar. Vi hade jätte svårt att komma överrens om. Pojknamn är med svårt. Arild är min favorit det tycker maken är okej men helst som mellan namn
    Åh en Iris vill jag oxå ha, men även min sambo säger nej där. :( Blir det en flicka blir det Malva Rut och sambon har nog inte så mkt att komma med :P Han börjar gilla Malva mer och mer och Rut är inte förhandlingsbart, då min gammelmormor hette det och var djupt älskad av mig Hjärta
  • betula

Tekla: Beklagar verkligen. Styrkekramar i massor och så hoppas vi att ni snart får hoppa in i en annan tråd.

• betula
    M y skrev 2011-03-09 18:44:59 följande:
    Jag har startat en tråd i vår medlemsgrupp, där kan vi gissa kön och ev. skriva det namn vi tänkt oss.

Problemet är att jag inte kan länka till den,vet ej vad jag gör för fel. Kan någon hjälpa ?
    Jags er inte tråden då jag kollar på vår grupp.
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-03-09 17:50:20 följande:
    Kan ni inte delge vilka namn ni funderar på? Eller vill alla vara hemliga :) jag vill ha en iris men maken tvärvägrar. Vi hade jätte svårt att komma överrens om. Pojknamn är med svårt. Arild är min favorit det tycker maken är okej men helst som mellan namn
    Om det blir en kille kommer han troligtvis heta Axel Ludvig. (Axel efter min farfar).

Om det blir en tjej så kommer hon heta Linnea i andranamn (efter min farmor). Tilltalsnamnet kommer jag dock hålla tyst om, eftersom det är så jäkla bra, men samtidigt så ovanligt (52 i sverige som heter det). (jag har nu hållt tyst om det i kansek 5-6 år, och lyckats hålla mig från att säga det till nån).
Svar på tråden BF september 2011