• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:54:05 följande:
    Jag tror snarare att mitt blodprov förbättrade siffran. För på nupp-testet fick jag 1:2 på den "sjuka" men kub blev 1:16.  Nackspalten var 3,4 på den. Den friska hade 1,9.

Den sjuka var inte helt samarbetsvillig, dem mätte säkert 10 - 15 gånger då den kångla lite. Den friska mätte dem kanske 5 gånger.

Hjärtat var bara bra men hon sa ingenting om ansikte och  näsa. BM verkade lite ställd och ville i stort sätt inte säga någonting utan hänvisade till läkarbesöket på Onsdag.
    förstår att ni har det jobbigt, men bra att ni får snabb hjälp och kontroll av vad som händer....   man måste tänka att sannolikhet som är baserat på en av 16 personer som har precis samma förutsättningar som dig, ålder vikt mm. Det är ju 1:16 av alla människor s a s om det nu är nån tröst! Önskar er alla lycka <3
    Google is my friend ♥
  • IdaElinLivia040611

Alcastar: Fy va tråkigt, jobbigt att inte veta säkert, lycka till.

Kom precis från barnmorskan. Vecka 16 idag, Vi lyssnade på hjärtat och det tog ett tag innan hon hittade slagen, fy sjutton va rädd man hinner bli på den korta tiden. Men till slut så, 147-150 slag. Moderkakan når ca en cm under naveln. Känner den som en stor bula på morgonen ser jätte konstigt ut. Har börjat känna lte rörelser trots att jag har moderkakan i framvägg. Som kullerbyttor och små lätta puffar Hjärta.
    Dom säger ju att snabba hjärtslag tyder på flicka, vi som verkligen tror på pojke....hmm han kanske bara varit väldigt aktiv eller så är det en liten Livia där inne:) Den 5 April hoppas vi få veta.

• betula
    Cornellia skrev 2011-03-14 07:22:47 följande:
    Oj.

Inatt har jag suttit och pillat ihop en inköpslista till bebisen. Det är mycket prylar man "behöver" skaffa!!
    Delar du med dig? ;)
  • betula
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    Oj vad jobbigt. KRAM
  • Flisan79

Alcastar: hoppas verkligen mkp:et visar på en frisk bebbe.

Själv sitter jag hos frisören...äntligen! Har behövt fylla i en utväxt sen i julas men det kostar ju skortan så har inte haft råd. Nu ska jag bli lite fin igen Efter det ska jag smita in på hm här på hamngatan som är det hm i stockhom med störst mammakläds utbud. Måste ha ett par mammatights.

• Mamma Tes

Alcastar: Så tråkigt :-/ Men låter så konstigt i mina öron. Kan en i ett tvillingpar få kormosomavvilkelser men inte den andra? Trodde deras kormosomer var identiska. Hoppas det kommer gå bra för er hur som helst!

• She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-14 10:45:12 följande:
    Alcastar: hoppas verkligen mkp:et visar på en frisk bebbe.

Själv sitter jag hos frisören...äntligen! Har behövt fylla i en utväxt sen i julas men det kostar ju skortan så har inte haft råd. Nu ska jag bli lite fin igen Efter det ska jag smita in på hm här på hamngatan som är det hm i stockhom med störst mammakläds utbud. Måste ha ett par mammatights.
    åh jag skulle med behöva fixa håret, jag är dock lite nojjig vad det gäller kemikalier i blekning*/färgning och graviditet... så jag vågar inte göra håret än. Skulle behöva klippa mig, men det känns så onödigt att köra 7 mil (min syster är frisör) bara för att klippa det....  försöker samla mod och övertyga mig att det inte är nån fara....
    Google is my friend ♥
  • Mamma Tes
    She is Me skrev 2011-03-14 10:51:47 följande:
    åh jag skulle med behöva fixa håret, jag är dock lite nojjig vad det gäller kemikalier i blekning*/färgning och graviditet... så jag vågar inte göra håret än. Skulle behöva klippa mig, men det känns så onödigt att köra 7 mil (min syster är frisör) bara för att klippa det....  försöker samla mod och övertyga mig att det inte är nån fara....
    Det är ingen fara
  • betula
    Mamma Tes skrev 2011-03-14 10:50:54 följande:
    Alcastar: Så tråkigt :-/ Men låter så konstigt i mina öron. Kan en i ett tvillingpar få kormosomavvilkelser men inte den andra? Trodde deras kormosomer var identiska. Hoppas det kommer gå bra för er hur som helst!
    Det beror kanske på om de är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar. Tvåäggstvillingar är ju inte mer lika än vilka syskon som helst.
  • She is Me
    Mamma Tes skrev 2011-03-14 10:55:47 följande:
    Det är ingen fara
    det är möjligt men jag är inte övertygad än
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011