• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    Men vad tråkigt Hoppas ni får dom svar ni vill ha! 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • trivsamma forandringar
    betula skrev 2011-03-14 17:24:57 följande:
    Skönt att liten verkade må bra ia :) Och så kommer du ju få se den snat igen misstänker jag? Och självklart skall du hänga kvar här om du vill! Så himla noga är väl inte slutdatumet liksom. Chansen är ju ganska stor att fler kommer födas "utanför" september
    Ja, och det blir ju spännande att fortsätta följa dem man läst om följt i den här tråden nu. Trevlig och hjälpsam stämning här!

Ja, jag fick en ny tid den 4 april för KUB. Enligt dagens beräkningar kommer jag då att vara i vecka 12+4, så det blir jättespännande att få se hur mycket som har hänt på den tiden. Och förhoppningsvis ser allt lika bra ut och att vi får bra värden på testerna.
  • NornaB

Ni är några stycken från stockholmstrakten här va?

Min man ska på ett styrelsemöte i Uppsala på lördag och jag tänkte spendera den tiden på nåt trevligt köpcentrum, hittade ett som verkde trevligt! Kista Galleria, är det ett bra ställe? Om inte finns vad finns det annars? Tänkte shoppa lite mammakläder och bara strosa rundor och ha det bra  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Melinda och Melvin

Tror jag kände min livmoder imorses Skrattande lilla bulan! full urinblåsa så kunde man allt känna en kula ^^ (liggandes) vecka 13 (12+1) låg mest år höger.. hur kommer det sig?

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • OoOoO
    April04 skrev 2011-03-14 11:52:46 följande:
    Hej!

Har inte skrivit så mycket tidigare men var på KUB idag och fick bra världen, 1:3017 men det var ffa så skönt att se att det var en levande liten bebis därinne, även om jag tycker att jag kännt rörelser i någon vecka... Ni som väntar syskon, när berättade ni? Jag vill gärna berätta för mina små killar (7 & 5 år) redan ikväll men det blir kanske för lång väntan för dom? Jag är bara i v.13...
    Jag har berättat för mina tjejer 4 och 6 år. Gjorde det efter inskrivningen 10+4, då vi fick se något som levde på ett snabbt ul. 4-åringen vill ha bebisen nu. På ett sätt var det kanske lite tidigt, men vi har inte kunnat låta bli.

De visste även i somras, men då fick jag MA.
    4- åringen sa några dagar efter vi berättat nu: Tänk om doktorn plockar ut en död bebis. De har så mycket tankar och funderingar 
  • sockerslav
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-14 17:37:36 följande:
    Ja, och det blir ju spännande att fortsätta följa dem man läst om följt i den här tråden nu. Trevlig och hjälpsam stämning här!

Ja, jag fick en ny tid den 4 april för KUB. Enligt dagens beräkningar kommer jag då att vara i vecka 12+4, så det blir jättespännande att få se hur mycket som har hänt på den tiden. Och förhoppningsvis ser allt lika bra ut och att vi får bra värden på testerna.
    Jag hänger kvar i tråden även fast mitt datum ändrades till 30/8 efter UL i v. 12. Men det kan ju ändras igen efter RUL.
  • trivsamma forandringar
    sockerslav skrev 2011-03-14 18:17:43 följande:
    Jag hänger kvar i tråden även fast mitt datum ändrades till 30/8 efter UL i v. 12. Men det kan ju ändras igen efter RUL.
    Ja precis, det kommer ju kunna ändras fram o tillbaka flera gånger innan det är dags!

Men en sak är ju säker, alla längtar vi efter att få träffa våra nya familjemedlemmar i höst, förr eller senare. =)

Idag är det åter dags för "En unge i minuten", hade nästan glömt bort det men kom på det förut när jag såg trailern!
  • hanna elise

suck...
    fick kallelsen till RUL idag. Inte förrän den 28 april ska vi dit. Det känns verkligen som en evighet tills dess. Kommer att vara i vecka 21 då. (20+3) Det låter så väldigt sent tycker jag. Men men.. det är bara att vänta helt enkelt :) 

• Melinda och Melvin
    hanna elise skrev 2011-03-14 18:59:53 följande:
    suck...
    fick kallelsen till RUL idag. Inte förrän den 28 april ska vi dit. Det känns verkligen som en evighet tills dess. Kommer att vara i vecka 21 då. (20+3) Det låter så väldigt sent tycker jag. Men men.. det är bara att vänta helt enkelt :) 
    jag kommer oxå få tid för RUL i slutet av april.. men vet inte hur långt gången jag är då.. jag är iaf nu i vecka 13.. man längtar massor nu!!
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Flisan79
    NornaB skrev 2011-03-14 17:38:26 följande:
    Ni är några stycken från stockholmstrakten här va?

Min man ska på ett styrelsemöte i Uppsala på lördag och jag tänkte spendera den tiden på nåt trevligt köpcentrum, hittade ett som verkde trevligt! Kista Galleria, är det ett bra ställe? Om inte finns vad finns det annars? Tänkte shoppa lite mammakläder och bara strosa rundor och ha det bra  
    Jo Kista galleria är väl den som är störts på norra sidan så det är nog ett bra val om du inte vill åka in eller igenom city. En fördel jämfört med city är ju även att allt är samlat under ett tak.
    Mammakläder finns nog dock begränsat men så är det ju överallt. Är nog bara HM och polarn &pyret som har. Å andra sidan så finns det mycket bland det vanliga sortimentet som är fullt användbart under hela grav. Det enda som behövs är ju byxor.
    Var i gallerian i city idag och tänkte spana gravkläder på topshop men de hade inte kvar några...hmmm. Känns som att utbudet minskar hela tiden. Orkade inte gå enda bort till vero moda i pubhuset så har ingen koll på den kollektionen än.

Köpte mig en gravid outfit idag där det enda som var från mammaavdelningen var ett par tights. Kan lägga in en bild om någon vill se Ska prova allt när barnen lagt sig.
Svar på tråden BF september 2011