• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • aliceolivia

Deppig som tusan idag.

Berättade för mamma om bebisen igår. Visade sig då att hon vetat om det i ca 2 månader redan, dvs sen absolut första besöket hos BM!. Mamma jobbar inom vården men min BM har försäkrat om och om igen att hon inte skulle kunna få nys om det.

Värsta är att hon inte verkade särskilt glad. Tror hon känt som att hon var sist i världen som fick veta (ja officiellt då) fast hon i själva verket var den första. Hoppas i alla fall det är därför hon inte verkade superglad.

Har liksom väntat mig att min sambos försäldrar inte kommer bli överförtjusta (dom tycker att dom har tillräckligt med barnbarn) och jag tror inte heller hans barn kommer bli särskilt glada över ett nytt syskon. Hade inte väntat mig det av mina föräldrar. 

• betula
    aliceolivia skrev 2011-03-14 12:46:21 följande:
    Deppig som tusan idag.

Berättade för mamma om bebisen igår. Visade sig då att hon vetat om det i ca 2 månader redan, dvs sen absolut första besöket hos BM!. Mamma jobbar inom vården men min BM har försäkrat om och om igen att hon inte skulle kunna få nys om det.

Värsta är att hon inte verkade särskilt glad. Tror hon känt som att hon var sist i världen som fick veta (ja officiellt då) fast hon i själva verket var den första. Hoppas i alla fall det är därför hon inte verkade superglad.

Har liksom väntat mig att min sambos försäldrar inte kommer bli överförtjusta (dom tycker att dom har tillräckligt med barnbarn) och jag tror inte heller hans barn kommer bli särskilt glada över ett nytt syskon. Hade inte väntat mig det av mina föräldrar. 
    Usch vad tråkigt. :( Jag var verkligen rädd för min mammas reaktion, men det gick bra. Vem vet kanske får ni bättre reaktioner av sambons föräldrar än ni tror. :) Viktigast av allt är ju trots allt att ni är lyckliga över bebis!
  • Mamma Tes
    aliceolivia skrev 2011-03-14 12:46:21 följande:
    Deppig som tusan idag.

Men hallå! Hur tänker folk? Klart man ska glädjas med folk som berättar en sådan nyhet. Det var faktiskt dåligt av din mamma. Har hon läst dina journaler då eller hur vet hon? Man får inte gå in och läsa vilka journaler som helst  bara för att man är vårdpersonal utan man ska ha berhörighet. Som behandöande läkare eller att man som ssk tec. fått order om att kolla upp provsvar eller så.

Hoppas du får en bättre reaktion av din mamma nästa gång och din sambos föräldrar tycker jag ni ska säga till att ni vill att dom ska vara glada för eran skull för ni är GLADA. Vad är det med folk idag?!!

Barn kan reagera på olika sätt. Speciellt om det är ens mamma eller pappa som får barn med en ny. Kan vara rivalkänslor men oftast så blir det bra bara bebisen kommit ut. Man ska nog inte lägga för stor vikt vid det.
  • aliceolivia

Tesan: Visade sig att det är mamma som bokar alla tider till ultraljud nuförtiden, visste inte att hon tagit över den biten, så hon har inte gjort något fel. Hon jobbar ju inom samma klinik därför jag verkligen ville dubbelkolla med BM så att det inte skulle bli så här.  

Får väl helt enkelt hoppas på en bättre reaktion nästa gång vi ses.... .

• Mamma Tes
    aliceolivia skrev 2011-03-14 13:09:57 följande:
    Tesan: Visade sig att det är mamma som bokar alla tider till ultraljud nuförtiden, visste inte att hon tagit över den biten, så hon har inte gjort något fel. Hon jobbar ju inom samma klinik därför jag verkligen ville dubbelkolla med BM så att det inte skulle bli så här.  

Nej vilken miss! 
  • She is Me
    aliceolivia skrev 2011-03-14 13:09:57 följande:

Det är ju rätt kasst av din BM, men du kanske kan förklara för din mamma att du inte menade något illa med att inte berätta och att det hon inte är sist med att få reda på det. Det löser nog sig....  det brukar hjälpa att försöka prata om det hela ....lycka till!
    Google is my friend ♥
  • She is Me

sitter och letar efter de där testerna på om man väntar pojke eller flicka, hittar inte dem....

Google is my friend ♥
  • trivsamma forandringar

Hemma från KUB-testet.

Det var som jag misstänkte, jag fick en tid för tidigt. Enligt BM beräkningar (en cykel på 28 dagar och ägglossning i mitten på cykeln) skulle jag vara i vecka 12 + 1 idag räknat från senaste mens.
    Barnmorskan som jag träffade idag vid UL misstänkte det redan när hon hade kollat igenom mina blodprover. Så när hon såg den lilla krabaten där inne så mättes den till ca 2,8 cm, så hon räknade på att jag inte är i mer än vecka 9 + 4 idag.

Men det var ett litet pickande hjärta och allt såg bra ut annars. Jätteskönt att få se det efter oro för ma. Men nu blir det ju inte BF förrän en vecka in i oktober istället. Men jag tycker den här tråden är så trevlig så jag fortsätter att hänga här iallafall. Hon tyckte det var lite  svårt att räkna ut storleken på fostret så det kan lika gärna vara lite längre gånget också.

Men jag vet ju om att jag har en cykel på ca 35 dagar, vilket jag trodde skulle göra att det skiljde en vecka. Men jag måste ju haft ägglossning väldigt sent. Precis innan beräknad mens.... Ja, där ser man...!

• betula
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-14 17:21:30 följande:
    Hemma från KUB-testet.

Det var som jag misstänkte, jag fick en tid för tidigt. Enligt BM beräkningar (en cykel på 28 dagar och ägglossning i mitten på cykeln) skulle jag vara i vecka 12 + 1 idag räknat från senaste mens.
    Barnmorskan som jag träffade idag vid UL misstänkte det redan när hon hade kollat igenom mina blodprover. Så när hon såg den lilla krabaten där inne så mättes den till ca 2,8 cm, så hon räknade på att jag inte är i mer än vecka 9 + 4 idag.

Men det var ett litet pickande hjärta och allt såg bra ut annars. Jätteskönt att få se det efter oro för ma. Men nu blir det ju inte BF förrän en vecka in i oktober istället. Men jag tycker den här tråden är så trevlig så jag fortsätter att hänga här iallafall. Hon tyckte det var lite  svårt att räkna ut storleken på fostret så det kan lika gärna vara lite längre gånget också.

Men jag vet ju om att jag har en cykel på ca 35 dagar, vilket jag trodde skulle göra att det skiljde en vecka. Men jag måste ju haft ägglossning väldigt sent. Precis innan beräknad mens.... Ja, där ser man...!
    Skönt att liten verkade må bra ia :) Och så kommer du ju få se den snat igen misstänker jag? Och självklart skall du hänga kvar här om du vill! Så himla noga är väl inte slutdatumet liksom. Chansen är ju ganska stor att fler kommer födas "utanför" september
Svar på tråden BF september 2011