• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

She is me: det ska inte vara någon fara alls. Förr användes farliga kemikalier i färgen men så är det inte längre. Jag gör dessutom folieslingor som inte kommer åt hårbotten.

• She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-14 10:59:56 följande:
    She is me: det ska inte vara någon fara alls. Förr användes farliga kemikalier i färgen men så är det inte längre. Jag gör dessutom folieslingor som inte kommer åt hårbotten.
      det är visserligen inte lika farliga kemikalier numera.... men ja jag kanske borde lägga ner och fixa en tid å sluta gnälla har inte klippt mig sen i november så det kan kanske vara dax
    Google is my friend ♥
  • Sofiafia82
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    Nej vad tråkigt :( Hoppas det visar sig att det inte var DS på moderkaksprovet... för då får ni ju veta säkert iaf och förhoppningsvis slipper oroa er.
    Fick du reda på könen nu? Har för du skrivit förut att du vill ta reda på det. Tror man vet säkert för det också om man gör moderkaksprov (eller är det fostervattensprov... vet inte riktigt).
  • April04

Hej!

Har inte skrivit så mycket tidigare men var på KUB idag och fick bra världen, 1:3017 men det var ffa så skönt att se att det var en levande liten bebis därinne, även om jag tycker att jag kännt rörelser i någon vecka... Ni som väntar syskon, när berättade ni? Jag vill gärna berätta för mina små killar (7 & 5 år) redan ikväll men det blir kanske för lång väntan för dom? Jag är bara i v.13...

• Renni
    Alcastar skrev 2011-03-14 09:29:45 följande:
    Hej!
    Mitt kub test visade sig bli en mardröm...
    Tvilling 1 fick risk 1: 5600, med nackspalt 3,4 väldigt bra alltså.
    Tvilling 2 fick risk 1:16 med en nackspalt på 3,4... Väldigt dåligt.

Ingen aning om vad som händer nu, skall "kanske" göra moderkaksprov på onsdag (?).
    Vi ska iaf tillbaka dit då... :(
    usch då vilken jobbig sits ni sitter i .. Förstår att ni oroar er men å andra sidan så är det ju bara en riskbedömning. Det kan ju vara så också att båda två är friska som lärkor =)
    Ska verkligen hålla mina tummar stenhårt för er....
  • Alcastar
    Sofiafia82 skrev 2011-03-14 11:41:04 följande:
    Nej vad tråkigt :( Hoppas det visar sig att det inte var DS på moderkaksprovet... för då får ni ju veta säkert iaf och förhoppningsvis slipper oroa er.
    Fick du reda på könen nu? Har för du skrivit förut att du vill ta reda på det. Tror man vet säkert för det också om man gör moderkaksprov (eller är det fostervattensprov... vet inte riktigt).
    Nej vi fick inte veta könen. Det är tvåäggstvillingar, så då kan en ha kromosomförändringar.

Tack alla för ert deltagande!
  • Renni

en fråga bara angående kosten...

Äter ni fetaost?
    Igår åt jag det i en sallad, det stod på förpackningen att den var pastöriserad.
    Så då ska väl kunna äta den?

• Mamma Tes
    Renni skrev 2011-03-14 11:59:56 följande:
    en fråga bara angående kosten...

Äter ni fetaost?
    Igår åt jag det i en sallad, det stod på förpackningen att den var pastöriserad.
    Så då ska väl kunna äta den?
    Pastöriserad fetaost är ingen fara, mumsa på!

Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. 
  • CEEW
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-14 10:31:25 följande:
    Alcastar: Fy va tråkigt, jobbigt att inte veta säkert, lycka till.

Kom precis från barnmorskan. Vecka 16 idag, Vi lyssnade på hjärtat och det tog ett tag innan hon hittade slagen, fy sjutton va rädd man hinner bli på den korta tiden. Men till slut så, 147-150 slag. Moderkakan når ca en cm under naveln. Känner den som en stor bula på morgonen ser jätte konstigt ut. Har börjat känna lte rörelser trots att jag har moderkakan i framvägg. Som kullerbyttor och små lätta puffar Hjärta.
    Dom säger ju att snabba hjärtslag tyder på flicka, vi som verkligen tror på pojke....hmm han kanske bara varit väldigt aktiv eller så är det en liten Livia där inne:) Den 5 April hoppas vi få veta.

För oss var hjärtslagen på 163 slag/min i V 14, vilket enl. bm var normalt.
    Vars drar man gränsen (enl. myten) för snabba/långsamma hjärljud?

• Flisan79

Kien: vid 140. under pojke, över flick. Mina flickor har haft både över och under. Beror ju mycket på hur aktiva de är just när man lyssnar.

Svar på tråden BF september 2011