• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    MelindaBjörk skrev 2011-03-14 17:58:58 följande:
    Tror jag kände min livmoder imorses Skrattande lilla bulan! full urinblåsa så kunde man allt känna en kula ^^ (liggandes) vecka 13 (12+1) låg mest år höger.. hur kommer det sig?
    Grattis . Visst är det mysigt. Vet inte varför men att det är väldigt vanligt att den lutar åt höger. Har du sett mina bilder i magtråden? Min lutar ju synbart till höger och gjorde det även med de andra barnen.
  • hanna elise
    MelindaBjörk skrev 2011-03-14 19:03:14 följande:
    jag kommer oxå få tid för RUL i slutet av april.. men vet inte hur långt gången jag är då.. jag är iaf nu i vecka 13.. man längtar massor nu!!
    Ja, visst längtar man. Jag är i v 15 nu så jag trodde väl att jag skulle få en tid om ca 3 veckor... därför kändes det liksom lite extra långt bort.
    En kompis var nyss på  UL och hon fick komma i v 19 (det är samma sjukhus)
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-03-14 19:03:15 följande:
    Jo Kista galleria är väl den som är störts på norra sidan så det är nog ett bra val om du inte vill åka in eller igenom city. En fördel jämfört med city är ju även att allt är samlat under ett tak.
    Mammakläder finns nog dock begränsat men så är det ju överallt. Är nog bara HM och polarn &pyret som har. Å andra sidan så finns det mycket bland det vanliga sortimentet som är fullt användbart under hela grav. Det enda som behövs är ju byxor.
    Var i gallerian i city idag och tänkte spana gravkläder på topshop men de hade inte kvar några...hmmm. Känns som att utbudet minskar hela tiden. Orkade inte gå enda bort till vero moda i pubhuset så har ingen koll på den kollektionen än.

Köpte mig en gravid outfit idag där det enda som var från mammaavdelningen var ett par tights. Kan lägga in en bild om någon vill se Ska prova allt när barnen lagt sig.
    Ja, det är mest byxor jag vill ha nu. Och det kan jag säkert hitta på HM eller polarn & pyret. Så Kista får det bli Här i Kristianstad/Hässleholm tycker jag att utbudet är rätt dåligt så det kan ju inte bli sämre där iallafall  

Lägg gärna in bild på vad du köpt! Alltid kul att se  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Melinda och Melvin
    Flisan79 skrev 2011-03-14 19:05:58 följande:
    Grattis . Visst är det mysigt. Vet inte varför men att det är väldigt vanligt att den lutar åt höger. Har du sett mina bilder i magtråden? Min lutar ju synbart till höger och gjorde det även med de andra barnen.
    hihi tack =D ja verkligen och samma sak när man känner sprattel där inne =D jo jag har nog sett din bild ja =P så såg min mage ut i morses typ.. fast inte lika stor ^^ jo det låg på höger med mina andra 2 oxå men lite skumt e det =P
    hanna elise skrev 2011-03-14 19:08:09 följande:
    Ja, visst längtar man. Jag är i v 15 nu så jag trodde väl att jag skulle få en tid om ca 3 veckor... därför kändes det liksom lite extra långt bort.
    En kompis var nyss på  UL och hon fick komma i v 19 (det är samma sjukhus)
     Hmm ja det känns ju lite sent =/ dom kanske har mkt att göra där då? =/ jag har inte fått min tid än men känner på mig att jag kommer få den sent.. alltid gjort RUL runt vecka 17 på mina andra 2..
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Flisan79

Här får ni lite insperation kanske . Mammatights och tunt, flätat läderskärp från h&m, tunika och svart långt linne från gina tricot. Totalsumma ca 450 kr.

Ursäkta min stökiga hall...Tungan ute
  • Flisan79

Kollar på en unge i minuten. Vet någon vad det är för apparat mannen masserar tjejens rygg med. Aldrig sett tidigare ....eller jo, i förra programet med.

• She is Me

Ang att Rul är lite senare än tidigare kan bero på att man gjort kub, här nere skjuter de på Rul en vecka för de som gjort kub, och sen handlar det om att det är svårare att få tiderna att räcka till. Man kan göra Rul fån v 17+ till v20+ enligt BM snurra. Var där idag och fick höra små hjärtljud 156 slag :)

• hanna elise
    She is Me skrev 2011-03-14 21:50:41 följande:
    Ang att Rul är lite senare än tidigare kan bero på att man gjort kub, här nere skjuter de på Rul en vecka för de som gjort kub, och sen handlar det om att det är svårare att få tiderna att räcka till. Man kan göra Rul fån v 17+ till v20+ enligt BM snurra. Var där idag och fick höra små hjärtljud 156 slag :)
    Härligt att höra det lilla hjärtat slåSkrattande.

Jag har ju valt att inte göra KUB-test så det kan ju inte vara därför som jag får mitt RUL så sent som i v 21.
    Ska ringa och fråga imorgon varför det är så sent. 
  • She is Me

Hanna Elise; ja ring för det är ju verkligen på gränsen i v 21. Hoppas de flyttar det många veckor :)

Svar på tråden BF september 2011