• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Cornellia skrev 2011-03-18 15:10:15 följande:
    Vad står HB för *dum* ?

Jag är oxå sjukt trött, inte så att jag vill sova, utan mer att jag har 0 i intiativförmåga, vill bara kura ihop mig i soffan.
    Här är en till som bara vill kura i soffan o saknar initiativförmåga. Fast jag har faktiskt precis vaknat från en 90 min lång siesta sömn med...
  • trivsamma forandringar

JIPPI!!! =)

Jag har nu fått klart från Försäkringskassan att jag kommer få graviditetspenning under hela graviditeten pga arbetsförbud från läkare och arbetsgivare. Gud så skönt!
    Det är i princip första gången jag är i kontakt med försäkringskassan och det gick förvånandsvärt smidigt. Man har ju hört så mycket konstigt så jag hade inte förväntat mg detta...
    Fick till o med pengar från och med den dagen jag stannade hemma, eftersom jag visste om riskerna med att vara gravid på mitt jobb. Detta trots att inte alla papper var inne förrän 14 dagar senare. Helt fantastiskt!
    Nu kan jag pusta ut och veta att jag får stanna hemma med betalning fram till september/oktober.

Firar med lite saltlakris! =P

• N e m i
    Cornellia skrev 2011-03-18 00:24:23 följande:
    Gud jag är så glad idag!! Jag insåg nog inte innan hur orolig jag egentligen har varit för att bebisen ska ha dött. Men den var så fin, och låg och vinkade lite till oss

Ikväll har vi bakat bullar här hemma, maken ska bjuda på "bulle i ugnen"-bullar på jobbet imorgon
    Haha, vilket fyndigt sett att fira er graviditet på! Är det en överaskning?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • Cornellia
    N e m i skrev 2011-03-18 19:42:59 följande:
    Haha, vilket fyndigt sett att fira er graviditet på! Är det en överaskning?
    Ja, tidigare är det bara cheferna som har vetat.

Dom har ganska spännande "bjuda på fika regler" på min mans jobb, han har jobbat där i snart 2 månader men redan hunnit med att bjuda på både smörgåstårta, tårta och bullar, allt enligt reglerna
  • Sofiafia82
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-17 22:32:26 följande:
    Oj, ja jag kan förstå dig. Jag blir yr, andfådd och illamående över att gå en trappa upp till övervåningen här hemma... Så 3000 meters höjd kan jag tänka mig hur det känns ojojoj Men du kan säkert ha det underbart i Alperna ändå =)

Råkade slå över till Big Brother och såg dem dessutom äta grodlår nu, kan inte säga att det stillade mitt illamående, bläää

Ha det underbart i alperna och njut av semestern
    Det känns jättekonstigt att bli illamående bara av att åka kabinbanan upp, eftersom jag inte mått illa sen v 11 typ :)
    Idag ramlade jag tyvärr rejält :/ åkte ganska fort och råkade nog korsa skidorna på nåt sätt. Föll på magen med ansiktet rakt ner och blödde ganska mkt från näsa och läppar...
    Fick en rejäl smäll i huvet med trots att jag hade hjälm så jag har mått dåligt nu hela kvällen och sovit några timmar. Har väl en lättare hjärnskakning kan jag tro. Det fick bli sista åket för dagen!

Måste se big brother nu! Har missat två avsnitt som ska tas igen... vill inte missa nåt, haha! Hoppas inte jag blir mer illamående nu bara ;)

Tack, jag ska försöka njuta av semestern trots all yrsel och krämpor från dagens olycka. Fick mig fina botoxläppar på köpet haha!
  • Lillywhite

Igår bokade vi resa till Turkiet 9-17 april och då jag hade inbokat möte med bm 15/4 ringde jag henne idag för att ändra tiden. Nämnde i "förbifarten" att jag känt av sammandragningar senaste dagarna och frågade om det var normalt.
    Fick INTE det svar jag räknat med- "Att få sammandragningar i vecka 16/17 ska man ta med största allvar. Jag vill att du omgående kommer ner med ett urinprov så vi kan utesluta ev urinvägsinfektion- därefter vill jag boka in eth möte med vår doktor så hon kan undersöka så att inte livmodertappen är påverkad. Vill det sig riktigt illa är det risk för att kroppen startar en förlossning."

Hjälp! :S Min bm jag varit väääldigt mild och "det är säkert ingen fara, det är normalt" tidigare i graviditeten när jag haft frågor- så nu blir man ju oroad.

Soffan o praliner i helgen och på måndag och ta en rejäl funderare på om jag ska sjukskriva mig från jobbet (förskola 40h/v) hela nästa vecka o vila.

• trivsamma forandringar
    Sofiafia82 skrev 2011-03-18 19:54:25 följande:
    Det känns jättekonstigt att bli illamående bara av att åka kabinbanan upp, eftersom jag inte mått illa sen v 11 typ :)
    Idag ramlade jag tyvärr rejält :/ åkte ganska fort och råkade nog korsa skidorna på nåt sätt. Föll på magen med ansiktet rakt ner och blödde ganska mkt från näsa och läppar...
    Fick en rejäl smäll i huvet med trots att jag hade hjälm så jag har mått dåligt nu hela kvällen och sovit några timmar. Har väl en lättare hjärnskakning kan jag tro. Det fick bli sista åket för dagen!

Måste se big brother nu! Har missat två avsnitt som ska tas igen... vill inte missa nåt, haha! Hoppas inte jag blir mer illamående nu bara ;)

Tack, jag ska försöka njuta av semestern trots all yrsel och krämpor från dagens olycka. Fick mig fina botoxläppar på köpet haha!
    Usch, stackare! Då får du sköta om dig. Ska väl iallafall inte vara någon fara för din bebis att du föll har jag förstått, de ska tåla en hel del därinne!

Du kanske kan ta Big-Brother Sannas plats inne i Big brother huset nu då när du har Botox läppar haha
  • N e m i
    Lillywhite skrev 2011-03-18 19:56:03 följande:
    Igår bokade vi resa till Turkiet 9-17 april och då jag hade inbokat möte med bm 15/4 ringde jag henne idag för att ändra tiden. Nämnde i "förbifarten" att jag känt av sammandragningar senaste dagarna och frågade om det var normalt.
    Fick INTE det svar jag räknat med- "Att få sammandragningar i vecka 16/17 ska man ta med största allvar. Jag vill att du omgående kommer ner med ett urinprov så vi kan utesluta ev urinvägsinfektion- därefter vill jag boka in eth möte med vår doktor så hon kan undersöka så att inte livmodertappen är påverkad. Vill det sig riktigt illa är det risk för att kroppen startar en förlossning."

Hjälp! :S Min bm jag varit väääldigt mild och "det är säkert ingen fara, det är normalt" tidigare i graviditeten när jag haft frågor- så nu blir man ju oroad.

Soffan o praliner i helgen och på måndag och ta en rejäl funderare på om jag ska sjukskriva mig från jobbet (förskola 40h/v) hela nästa vecka o vila.
    Det är ju konstigt att våra bm säger olika om sammandragningar, då jag frågade i förrgår om det var farligt att känna lite sammandragningar så här tidigt (v 16), men det sa hon "Nej, det är det inte." Det känns ju oroande att höra det sin bm sagt. Får väl forska vidare om det då... Nån förlossning vill jag inte ha redan ju!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • Sofiafia82
    vanligmänniska skrev 2011-03-18 14:45:38 följande:
    Känner igen det där. Var uppe i fjällen förra veckan då jag var i v15 och jösses, inte alls samma ork som innan så jag tror absolut att höjdskillnad och lössnö ;) kan vara bidragande orsaker!
    Idag är jag äntligen i v16 och fick tummen ur för att boka RUL.. blir den 13/4 för min del vilket känns lagom, är då i v18+5 och jag fyller år två dagar efter detta, så hoppas självklart på en fiiin förtidig present :)
    Är verkligen helt kass nu konditionsmässigt jämfört med tidigare. Måste stanna flera gånger i backarna och vila, haha, tanterna bara svischar förbi mig! Lite pinsamt är det allt eftersom det inte syns att jag är gravid med skidjackan på. Hade känts lite bättre om alla sett att jag var gravid
    Minns inte att jag någonsin tyckt det varit så jobbigt att åka slalom som nu!
  • Sofiafia82
    Flisan79 skrev 2011-03-18 16:56:30 följande:
    Tack för den infon . Fick höra förra grav att det låga blotrycket kunde göra mig trött har jag förm mig men minnet är bra men kort. Just nu vet jag ju varken om det är lågt eller hb:n är lågt. Kanske bara är gravidtrött..haha...har ju två små busfrön som suger musten ur mig. Funderar också på om man kan vara extra trött när det växer mycket där nere. Att det lixom tar energi. Hmm...många teorier nu Drömmer
    Jag har också funderat på om jag är extra trött nu (v 16) då barnet nästan ska dubbla sin längd på en vecka. Minns att jag var väldigt trött den där veckan (tror det var v 9) då den även växte mkt. Är trött även när jag ligger och vilar typ :)
Svar på tråden BF september 2011