• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-03-18 15:10:15 följande:
    Vad står HB för *dum* ?

Jag är oxå sjukt trött, inte så att jag vill sova, utan mer att jag har 0 i intiativförmåga, vill bara kura ihop mig i soffan.
    Järnvärdet i blodet
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-03-18 15:08:44 följande:
    Börjar bli så trött igen. Typ som i början. Sov middag igår och sovmorgon i morse. Skulle jag kunna så skulle jag gärna vila en timme nu men är själv med barnen så det går inte. Misstänker starkt att mitt HB är på väg ner. Ska man självmedecinera eller vänta på att få det bekräftat? Ska ju inte till BM förens v 20.
    Jag har misstänkt i en veckas tid att mitt HB va på väg ner... Och fick det bekräftat igår. Det låg på 114. Så jag har börjat med Niferex. Har man haft dåligt HB så brukar man känna igen symtomen. Så jag hade nog börjat med järn om jag va som du Jag har haft väldigt lågt HB i alla graviditerer, vatt nere starx under 100 som minst och då MED niferex!

I morgon är det shopping för hela slanten för mig! Ska ta mig från skåne till Kista Galleria för en mysig dag helt själv när mannen är på styrelsemöte!  Behöver verkligen nya byxor! Magen växer i en rasande fart

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me
    Börjar bli så trött igen. Typ som i början. Sov middag igår och sovmorgon i morse. Skulle jag kunna så skulle jag gärna vila en timme nu men är själv med barnen så det går inte. Misstänker starkt att mitt HB är på väg ner. Ska man självmedecinera eller vänta på att få det bekräftat? Ska ju inte till BM förens v 20.
    Hur mycket i HB hade du vid inskrivning?
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Jag trodde oxå att jag hade lågt HB, har ju mått skit haft ont i huvudet och trött. Låg på HB 132 vid inskrivningen och i veckan kollade jag och låg på 123 så det var ju inte särskilt lågt.  Man ska ju inte äta för mycket järn, men du kan ju börja dricka blutsaft eller nått sånt, det skadar ju sällan även om man inte skulle ha så superlågt HB.
    Google is my friend ♥
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-03-18 16:12:46 följande:
    Jag trodde oxå att jag hade lågt HB, har ju mått skit haft ont i huvudet och trött. Låg på HB 132 vid inskrivningen och i veckan kollade jag och låg på 123 så det var ju inte särskilt lågt.  Man ska ju inte äta för mycket järn, men du kan ju börja dricka blutsaft eller nått sånt, det skadar ju sällan även om man inte skulle ha så superlågt HB.
    Ja det är lite det jag funderar på. Hade 134 så det var ju väldigt bra. Som du skriver funderar jag på att börja med blutsaft och se om det hjälper.

Vet ni om man blir trött av lågt blodtryck? Hade högt för att vara mig vid inskrivningen men hade stressat som en galning då så det kan ju ha påverkat. Förra grav låg jag i snitt på 100/50-60.
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-03-18 16:28:09 följande:
    Ja det är lite det jag funderar på. Hade 134 så det var ju väldigt bra. Som du skriver funderar jag på att börja med blutsaft och se om det hjälper.

Vet ni om man blir trött av lågt blodtryck? Hade högt för att vara mig vid inskrivningen men hade stressat som en galning då så det kan ju ha påverkat. Förra grav låg jag i snitt på 100/50-60.
    hittade detta på vårdguiden

" Blodbrist kan bidra till minskad syresättning till hjärnan och därmed förvärra symtomen vid lågt blodtryck. Om man är trött eller har ätit och druckit för lite kan det också göra att symtomen upplevs som värre. 
    Vid svåra besvär av lågt blodtryck blir man yr även när man reser sig sakta och försiktigt. I dessa ovanliga fall kan lågt blodtryck även ge trötthet."
    Google is my friend ♥
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-03-18 16:47:17 följande:
    hittade detta på vårdguiden

" Blodbrist kan bidra till minskad syresättning till hjärnan och därmed förvärra symtomen vid lågt blodtryck. Om man är trött eller har ätit och druckit för lite kan det också göra att symtomen upplevs som värre. 
    Vid svåra besvär av lågt blodtryck blir man yr även när man reser sig sakta och försiktigt. I dessa ovanliga fall kan lågt blodtryck även ge trötthet."
    Tack för den infon . Fick höra förra grav att det låga blotrycket kunde göra mig trött har jag förm mig men minnet är bra men kort. Just nu vet jag ju varken om det är lågt eller hb:n är lågt. Kanske bara är gravidtrött..haha...har ju två små busfrön som suger musten ur mig. Funderar också på om man kan vara extra trött när det växer mycket där nere. Att det lixom tar energi. Hmm...många teorier nu Drömmer
Svar på tråden BF september 2011