• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • mimsan01
    Anova skrev 2011-03-03 10:33:36 följande:
    Vad tramsigt! Bröllopsprogram som är så jobbiga till att börja med,  i denna ska brudarna sätta betyg på varandra.. Nä tack!!
    Jag kommer ialla fall att sakna Helge (får väl se något gammalt Ture Sventonavsnitt för att stilla begäret).
    Jag undrar om det kommer bli lika trevligt och avspänt som halv 8? Konceptet verkar vara det samma, men det känns som att det kan gå mer prestige i bröllop. Mat lagar man ju hela tiden ändå, så det svider inte så mycket att erkänna att just nu var nån annans mat godare. Bröllop är för många once in a lifetime, så det kan ju svida att ranka nån annans bröllop högre än sitt eget....
  • Gurkan
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-03 08:10:01 följande:
    Märkligt att hon inte tyckte det var aaaaaalldeles för sött med tanke på att hon tyckte rotmoset var så sött. Kanske för att hon bara fejkar sin oerhörda "sockerkänslighet"?
    Nämen det vore ju som att svära i kyrkan!
    Alla vet ju att lchf:are är kolhydratsallergiker så det så!
    (och fy på mig, jag ska vara snäll även mot lchf:are som helst vill frälsa världen och påstår dumheter, jag ska vara snäll även om lchf:are som helst vill frälsa världen och påstår dumheter)

Fann det också fascinerande att hon satt och åt det. Dessutom innehåller väl cashewnötter en del kolhydrater med om jag inte minns helt fel?
  • Gurkan
    mysifer skrev 2011-03-03 09:15:48 följande:
    Tror också det är säsongsuppehåll så att de hinner spela in nya avsnitt. De har ju efterlyst nya deltagare så det lär komma tillbaka.
    Jasså?
    Det missade jag, någon som vet hur man anmäler sig? hittar inget på hemsidan...
  • Anova
    mimsan01 skrev 2011-03-03 10:35:40 följande:
    Jag undrar om det kommer bli lika trevligt och avspänt som halv 8? Konceptet verkar vara det samma, men det känns som att det kan gå mer prestige i bröllop. Mat lagar man ju hela tiden ändå, så det svider inte så mycket att erkänna att just nu var nån annans mat godare. Bröllop är för många once in a lifetime, så det kan ju svida att ranka nån annans bröllop högre än sitt eget....
    Många nerviga brudar brukar ju vara ritktigt jobbiga, så jag tror själv inte att det kommer att vara någon avslappnad stämmning och precis som du säger, att få låga poäng på ett bröllop svider nog (man ställer väl upp i programmet för att man vill visa upp hur duktig man är?)
  • Elins mamma 2010
    Gurkan skrev 2011-03-03 10:42:28 följande:
    Jasså?
    Det missade jag, någon som vet hur man anmäler sig? hittar inget på hemsidan...
    Det går kanske inte att anmäla sig längre, det var väl sist i varje avsnitt ett tag som de efterlyste nya deltagare?
  • mimsan01
    Anova skrev 2011-03-03 10:43:53 följande:
    Många nerviga brudar brukar ju vara ritktigt jobbiga, så jag tror själv inte att det kommer att vara någon avslappnad stämmning och precis som du säger, att få låga poäng på ett bröllop svider nog (man ställer väl upp i programmet för att man vill visa upp hur duktig man är?)
    Så vi kanske kan förvänta oss lite "cat-fight" TV??????
    Kan ju bli riktigt underhållande!!! Sönderrivna klänningar, arga brudar som pucklar på varandra med buketterna och jagar varandra med trasiga champagneflaskor??? hahahaha!!!

OnT:
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-03 08:10:01 följande:
    Märkligt att hon inte tyckte det var aaaaaalldeles för sött med tanke på att hon tyckte rotmoset var så sött. Kanske för att hon bara fejkar sin oerhörda "sockerkänslighet"?
    Haha, ja de där reagerade jag också på! satt och väntade spänt medans hon smakade på att hon skulle gnälla på att det var för sött, men istället var det för salt??? Jag fattade ingenting!!
  • Gurkan
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-03 10:44:49 följande:
    Det går kanske inte att anmäla sig längre, det var väl sist i varje avsnitt ett tag som de efterlyste nya deltagare?
    skit, kollar aldrig riktigt på det sista. Hinner inte med
  • mimsan01
    Gurkan skrev 2011-03-03 10:49:50 följande:
    skit, kollar aldrig riktigt på det sista. Hinner inte med
    Det kanske inte är för sent! Instruktioner om hur man anmäler sig finns här:http://www.recept.nu/1.304907 
    Johannniii skrev 2011-03-03 10:51:30 följande:
    Jag ska kanske vara med i halv åtta hos mig! ;) har fått svarsmejl! ;D
    Nähä? Vad spännande!!!! Du får hålla oss uppdaterade!! Har du nån aning om vad du ska bjuda på om du kommer med?
Svar på tråden Halv 8 hos mig