• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Anova
    feministbrud skrev 2011-03-03 11:48:00 följande:
    Det är väl ok om man inte tål tomater eller nötter eller något som är lätt att ta bort, men att inte äta socker är ju lite konstigt. Det var roligt det någon skrev här att hon minsann åt annanasspad och sweet chili utan att klaga
    Om man läser på Familjeliv så är socker/kolhydretar faaaaarligt

Var också förvånad av att hon åt kycklingen, hon måste väl ha känt det söta? Min spontana tanke var "det man inte vet, mår man inte dåligt av.."

Jag tror att det enda syftet hon har med att delta i Halv8 är att marknadsföra sin blogg, sina produkter och sin diet. En normal funtad människa med specialkost anmäler sig inte till sidan.
  • Anova
    Analoga skrev 2011-03-03 11:52:23 följande:
    Hade ju varit bättre att de kört repriser på halv8 hos mig under uppehållet!!
    Jo, det vore ju bättre.. Varför inte köra någon slag "best of"?
    Jag hatar bröllop.. kommer inte kolla på "ersättningsprogrammet".
  • Elins mamma 2010
    Johannniii skrev 2011-03-03 13:08:34 följande:
    japp, menyn är inskickad!! Väntar bara på ett svar och datum! ;D
    vore kul om du berättar för oss hur inspelningen går till och så sen :)
  • Johannniii
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-03 13:12:33 följande:
    vore kul om du berättar för oss hur inspelningen går till och så sen :)
    Joda, det ska jag göra. OM jag får vara med. men jag räknar självklart med ett svar !; )
  • Tinko
    Analoga skrev 2011-03-03 12:01:09 följande:
    Naturella nötter är okey enligt GI.
    Fast enligt LCHF som hon i programet följde så är det inte okej med cashewnötter, det innehåller för mycket kolhydrater.
  • supersnällasilversara
    feministbrud skrev 2011-03-03 10:54:50 följande:
    Åh, kul tråd!

Jag undrar varför man anmäler sig till ett sådant program om man äter så begränsat med mat. Jag tänker på LCHF-tjejen. Är det verkligen ok? Förra veckan var det ju en snubbe som inte åt fisk. Det är också en rätt så stor del av vad man kan tänkas bli bjuden på.
    Detta tänkte jag också på. Hennes bedömning blir ju inte helt rättvis, då hon inte äter allt. Vore ju bättre om man har tex vegetarianer i en vecka och LCHF en vecka... men kanske inte fanns så många som hade samma diet??
  • Gurkan
    mimsan01 skrev 2011-03-03 10:53:37 följande:
    Det kanske inte är för sent! Instruktioner om hur man anmäler sig finns här:www.recept.nu/1.304907 
    Johannniii skrev 2011-03-03 10:51:30 följande:
    Jag ska kanske vara med i halv åtta hos mig! ;) har fått svarsmejl! ;D
    Nähä? Vad spännande!!!! Du får hålla oss uppdaterade!! Har du nån aning om vad du ska bjuda på om du kommer med?
    Tack!

Jag har nu skickat in en anmälan... Den blev rätt taskigt skriven men det var svårt när lilleman fick ett utbrott så brevet blev rätt abrupt med en hänvisning till min blogg.

Däremot tänker jag inte berätta om jag kommer med, ska minsann sitta och gotta mig i när (om jag nu ens kommer med!) dissar mig ;P
  • Gurkan
    feministbrud skrev 2011-03-03 10:54:50 följande:
    Åh, kul tråd!

Jag undrar varför man anmäler sig till ett sådant program om man äter så begränsat med mat. Jag tänker på LCHF-tjejen. Är det verkligen ok? Förra veckan var det ju en snubbe som inte åt fisk. Det är också en rätt så stor del av vad man kan tänkas bli bjuden på.
    Att man inte äter fisk, svamp eller något liknande eller är vegetarian eller allergiker tycker inte jag är ett hinder. Det är ganska vanligt att folk inte äter vare sig fisk eller svamp eller annat som banan. Men lchf är ju som att försöka bjuda någon som äter extrem lågkalorikost. Det försvinner inte bara en del utan i stort sett det mesta!
  • Analoga
    Tinko skrev 2011-03-03 14:58:49 följande:
    Fast enligt LCHF som hon i programet följde så är det inte okej med cashewnötter, det innehåller för mycket kolhydrater.
    Det var konstigt. Jag har nämligen kollat upp på en GI-sida att naturella nötter är helt okey. Det är väl om de är rostade eller saltade eller smaksatta på annat sätt som de innehåller kolhydrater??  Naturella nötter innehåller ju annars bara nyttiga fetter!
Svar på tråden Halv 8 hos mig