• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • lillapuss

Men igår var väl inte så svårt att förstå verför? Han hatade ju efterrätten. Jag tror inte han gav lågt för att vinna, Man märker ju tydligt att olika människor har olika kreterier för vilket betyg de sätter... Tänkte ni på att påparveckan var det låga betyg mer eller mindre rakt igenom medan andra veckor har det varit höga, och tittade man på vad de lagade för mat så var det ju knappast sämre än tidigare veckor.

• Rigmor Mortis

Jag tycker snarare det är konstigt att folk i allmänhet ger höga poäng för mat de inte gillar, ibland tror man att skalan är 5-10 istället för 1-10...

• Gurkan
    lillapuss skrev 2011-03-04 09:15:05 följande:
    Men igår var väl inte så svårt att förstå verför? Han hatade ju efterrätten. Jag tror inte han gav lågt för att vinna, Man märker ju tydligt att olika människor har olika kreterier för vilket betyg de sätter... Tänkte ni på att påparveckan var det låga betyg mer eller mindre rakt igenom medan andra veckor har det varit höga, och tittade man på vad de lagade för mat så var det ju knappast sämre än tidigare veckor.
    Tycker heller inte det var så underlitg. Igår som sagt var hatade lill-Erik efterrätten och stor-Eriks kyckling tyckte ju lill-Erik var torr och trådig och inte alls god så det var kanske inte så udnerligt att betygen blev låga?

Alla har ju sina egna kriterier för hur de sätter poäng
  • Tinko
    Analoga skrev 2011-03-03 17:18:53 följande:
    Det var konstigt. Jag har nämligen kollat upp på en GI-sida att naturella nötter är helt okey. Det är väl om de är rostade eller saltade eller smaksatta på annat sätt som de innehåller kolhydrater??  Naturella nötter innehåller ju annars bara nyttiga fetter!
    Ja du, jag vet faktiskt inte. Men min mamma började med LCHF för ett tag sen och just cashewnötter var det för mycket kolhydrater i sa hon. Men enligt GI-metoden så är väl cashew bra då... Jag vet faktiskt inte, har ingen jättekoll på alla dieter som finns Reagerade bara eftersom jag och mamma pratade om just cashewnötter häromdagen bara
  • Analoga
    Tinko skrev 2011-03-04 10:24:36 följande:
    Ja du, jag vet faktiskt inte. Men min mamma började med LCHF för ett tag sen och just cashewnötter var det för mycket kolhydrater i sa hon. Men enligt GI-metoden så är väl cashew bra då... Jag vet faktiskt inte, har ingen jättekoll på alla dieter som finns Reagerade bara eftersom jag och mamma pratade om just cashewnötter häromdagen bara
    Jag har förstått nu att det är skillnad på LCHF och GI   I grunden samma men LCHF är mycket mer extrem??
  • Tinko
    Analoga skrev 2011-03-04 12:48:06 följande:
    Jag har förstått nu att det är skillnad på LCHF och GI   I grunden samma men LCHF är mycket mer extrem??
    Läste inte resten av tråden innan jag svarade Men jo, det stämmer

Missade avsnittet igår. Har förstått att Lill-Erik vann men vad bjöd damen på igår? Orkar inte kolla på avsnittet på play
  • lillapuss

F : Fänkålssoppa m bacon och svamp
    V: Dovhjortsfilé med potatisrulle
    E: Vinkokta päron med mascarponeglass.

Såg gott ut allt utom efterrätten (jag gillar ine päron)

• Elins mamma 2010

Efterrrätten var verkligen jättesnyggt upplagd! Synd bara att glass alltid har smält en del när den serveras i det där programmet. Antagligen tv-teamets fel som vill ta bilder på glassen först..

Jag blev sugen på potatisen i smördeg, men min sambo avskyr smördeg så det får jag väl laga när han inte är hemma

• Analoga
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-04 14:42:32 följande:
    Efterrrätten var verkligen jättesnyggt upplagd! Synd bara att glass alltid har smält en del när den serveras i det där programmet. Antagligen tv-teamets fel som vill ta bilder på glassen först..

Jag blev sugen på potatisen i smördeg, men min sambo avskyr smördeg så det får jag väl laga när han inte är hemma
    Det är nog för att de ofta har varma såser eller bär på glassen.
Svar på tråden Halv 8 hos mig