• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • feministbrud

Åh, kul tråd!

Jag undrar varför man anmäler sig till ett sådant program om man äter så begränsat med mat. Jag tänker på LCHF-tjejen. Är det verkligen ok? Förra veckan var det ju en snubbe som inte åt fisk. Det är också en rätt så stor del av vad man kan tänkas bli bjuden på.

• Johannniii

Ja det ska bli riktigt spännande!! Ja det vet jag fast det får bli en överraskning som ni får se OM jag kommer med!! ;) Men gott är det!!

Jag hör av mig igen när jag vet!! ;)

• Elins mamma 2010
    Johannniii skrev 2011-03-03 11:03:23 följande:
    Ja det ska bli riktigt spännande!! Ja det vet jag fast det får bli en överraskning som ni får se OM jag kommer med!! ;) Men gott är det!!

spännande! har du redan skickat in menyn till dem?
  • Anova
    feministbrud skrev 2011-03-03 10:54:50 följande:
    Åh, kul tråd!

Jag undrar varför man anmäler sig till ett sådant program om man äter så begränsat med mat. Jag tänker på LCHF-tjejen. Är det verkligen ok? Förra veckan var det ju en snubbe som inte åt fisk. Det är också en rätt så stor del av vad man kan tänkas bli bjuden på.
    Fast han åt "inte" fisk, men den gick ju ner i alla fall..

Men jag håller med dig, varför ställa upp om man inte "äter allt". (jag själv är mjölkproteinallergisk,  skulle aldrig ställa upp även om jag nu gärna skulle vilja).
  • feministbrud
    Anova skrev 2011-03-03 11:42:05 följande:
    Fast han åt "inte" fisk, men den gick ju ner i alla fall..

Men jag håller med dig, varför ställa upp om man inte "äter allt". (jag själv är mjölkproteinallergisk,  skulle aldrig ställa upp även om jag nu gärna skulle vilja).
    Det är väl ok om man inte tål tomater eller nötter eller något som är lätt att ta bort, men att inte äta socker är ju lite konstigt. Det var roligt det någon skrev här att hon minsann åt annanasspad och sweet chili utan att klaga
  • Analoga
    Anova skrev 2011-03-03 10:33:36 följande:
    Vad tramsigt! Bröllopsprogram som är så jobbiga till att börja med,  i denna ska brudarna sätta betyg på varandra.. Nä tack!!
    Jag kommer ialla fall att sakna Helge (får väl se något gammalt Ture Sventonavsnitt för att stilla begäret).
    Hade ju varit bättre att de kört repriser på halv8 hos mig under uppehållet!!
  • Analoga

Vad skönt att de tar emot anmälningar! Då vet vi att det kommer en ny säsong

Modigt av dig att vara med, hade aldrig vågat själv!
  • Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-03 10:39:08 följande:
    Nämen det vore ju som att svära i kyrkan!
    Alla vet ju att lchf:are är kolhydratsallergiker så det så!
    (och fy på mig, jag ska vara snäll även mot lchf:are som helst vill frälsa världen och påstår dumheter, jag ska vara snäll även om lchf:are som helst vill frälsa världen och påstår dumheter)

Fann det också fascinerande att hon satt och åt det. Dessutom innehåller väl cashewnötter en del kolhydrater med om jag inte minns helt fel?
    Naturella nötter är okey enligt GI.
  • mimsan01
    feministbrud skrev 2011-03-03 10:54:50 följande:
    Åh, kul tråd!

Jag tror väl att alla har något som de inte äter, själv klarar jag inte av banan. Inte för att jag är allergisk, utan för att jag tycker att smak, konsistens och lukt är så vedervärdigt vidrigt så jag bara vill kräkas av det. Som tur är blir man inte bjuden på banan allt för ofta!
    Fisk däremot finns det väl många som inte gillar, fast då tror jag inte att man ska ställa upp i ett matlagningsprogram, fisk är ändå en ganska stor del av "vanlig mat". Men snubben åt väl skaldjur utan problem, så det var väl just fisk han hade hängt upp sig på.
  • mimsan01

Ja du får höra av dig och förvarna så att vi inte sitter och dissar ditt hem eller din mat!
Svar på tråden Halv 8 hos mig