• Vissla

skaffa grävling

Funderar på att skaffa en grävling i framtiden.

Nån som har erfarenhet av detta djur?

Vad ger man dom för mat? Har aldrig sett grävlingsmat i affären, funkar kanske med hundmat?

Vart hittar man en seriös uppfödare som hälsotestar sina avelsdjur?

Finns det några speciella hälsoproblem man bör se upp med?

Hur är grävlingarna rent mentalt som husdjur?

Funkar dom med andra djur eller måste jag vänta tills dogsen har dött?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 14:07
    Vissa verkar ha missat att jag samlar info för att jag funderar på att köpa i framtiden inte för att jag SKA köpa NU.
    Viss skillnad, jag har även skrivit att om jag inte kan hålla djuret på ett för djuret positivt sätt så blir det inget grävlingsköp vilket också verkar ha gått obemärkt genom massorna.
  • Svar på tråden skaffa grävling
  • leolina1980

Detta var en lustig tråd Skrattande

• Snöviolen
    Vissla skrev 2011-01-14 12:14:09 följande:
    haha nej då jag ser skillnad på grävling och iller
    träsktroll skrev 2011-01-14 12:12:11 följande:
    Innan du skaffar tycker jag du ska kolla upp med veterinärer i din närhet om de tar emot grävlingar. Kan ju bli problem om den blir sjuk och ingen kan ta sig an den..
    Tack för tipset, vorre illa om den blev sjuk o ingen vill hjälpa stackarnDu vet att det är en myt? ungefär som att en pitbull låser käkarna
    Nej, men jag läste det nu. Har alltid trott på det.
  • Snöviolen

Läste att man kunde ha grävling som husdjur om den var uppfödd som tamdjur, men det måste verkligen vara ovanligt.

• rosyposy

Nu utgår jag från att du inte skojar och svarar helt seriöst på don fråga. Grävlingar är inte ett husdjur. De är inte domesticerade , som tex hundar och katter, och lämpar sig av MÅNGA anledningar inte som husdjur. Låt grävlingarna vara ifred i skogen, åk till en djurpark om du prompt måste se en.

• Vissla
    pennylane82 skrev 2011-01-14 12:18:18 följande:

Varför vill man ha grävling som husdjur?? Förvånad

Varför vill man ha en spindel som husdjur?
  • leolina1980
    Vissla skrev 2011-01-14 12:19:40 följande:
    Varför vill man ha en spindel som husdjur?
    tror en spindel är mera lättskött och tar mindre plats än en grävling
  • Snöviolen

Grävlingar är allätare. Merparten av födan, särskilt sommartid, utgörs av daggmask, men den äter det mesta den kan komma över; fågelägg, jordgetingbon, insekter, ägg, mollusker, smågnagare, frukt, bär, säd och majs och i värsta fall sniglar. I jordbrukslandskap är mogen säd i synnerhet eftertraktat inför vinterdvalan. Även harungar, igelkottar och tamhöns kan finnas på matsedeln.

Där ser du vad den äter i alla fall.

Svar på tråden skaffa grävling