Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Musikpappan

Varning! Undvik Bugaboo Cameleon

Vi fick vårt första barn för drygt två år sedan och jag ägnade då en del tid för att hitta bästa möjliga barnvagn för oss och vårt barn. Vi tittade runt i butiker och läste tester och kommentarer på nätet.
    Vi var ute efter en vagn som var praktisk, liten, lätt och med bra kvalitet.
    Till slut föll valet för oss, precis som för många andra här i Sthlm på Bugaboo Cameleon.
    Priset på 10 000 kr tyckte jag kändes högt men den lilla smidiga vagnen med alla sina praktiska lösningar imponerade på mig.
    Så här två år senare tycker jag fortfarande att den är liten och lätt och att lösningarna är hyfsat genomtänkta.
    Kvaliteten däremot är under all kritik och jag vill därför verkligen varna för vagnen!

Efter två års normalt användande har vi fått byta ut följande medan garantin gällde:
    Nytt chassie, eftersom det första började glappa. Ny plastram till suffletten som gick sönder i konstruktionen. Nytt bärhandtag, eftersom låset hakade upp sig på den gamla.
    Dessutom har sedan garantitiden gått ut följande gått sönder:
    Inställningen för att luta sitsen är trasig. Packväskan under vagnen har gett upp och lossnat i sina fästen. De massiva gummihjulen är helt slut och ser ut som mögliga ostar med hål i. Sömmarna i axelremmen till bältet har gått upp. Hjulens alla infästningar är genomrostiga. Hjullagren på framhjulen är så rostiga att det ena trillat bort och hjulet rullar på snedden. Det andra hjulets hjullager har också rostat sönder så att hjulet nu totalt låst sig. Dessutom har själva gummibeläggningen släppt från ena hjulet.
    Till detta kommer att vagnen hade fyra månaders leveranstid. Vi hade blivit utlovade en vagn med tre månaders leveranstid. Vi beställde vagnen i maj och vår dotter föddes i augusti, men först en bit  in i september fick vi vagnen.

Vi är enormt besvikna på denna vagns totalt undermåliga kvalitet och korta livslängd. Det finns ingen som hellst koppling mellan pris och kvalitet i det här fallet. Följ ett gott råd och låt bli att köpa Bugaboo Cameleon.

• Svar på tråden Varning! Undvik Bugaboo Cameleon
  • I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 01:28:49 följande:
    Fick lära mej idag att Bugaboo betyder Lyckligt lurad på holländska
     hahaha =)
  • mamita64

Ja nog är det roligt.

Läste följande i en krönika idag, detta är då något som krönikören läst i en tråd:

”Jag ser titt som tätt i olika trådar att folk har någon av Bugaboovagnarna. Därför tänkte jag att vi kunde samlas här och vara lyckliga tillsammans.”

En entusiastisk barnvagnsonanist – som likt sina hundratals medsystrar ”vill ha det bästa för sitt barn” – svarar och föreslår att de ska börja hälsa på varandra på stan: ”Man vänder sig om för att titta liksom. Jag sitter jämt i bilen och spanar.”

I samma krönika fick jag då lära mej att Bugaboo betyder, Lycklig och lurad ( inte som jag skrev tidigare lyckligt lurad)

• I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 02:34:51 följande:

Ja nog är det roligt.

Läste följande i en krönika idag, detta är då något som krönikören läst i en tråd:

”Jag ser titt som tätt i olika trådar att folk har någon av Bugaboovagnarna. Därför tänkte jag att vi kunde samlas här och vara lyckliga tillsammans.”

En entusiastisk barnvagnsonanist – som likt sina hundratals medsystrar ”vill ha det bästa för sitt barn” – svarar och föreslår att de ska börja hälsa på varandra på stan: ”Man vänder sig om för att titta liksom. Jag sitter jämt i bilen och spanar.”

I samma krönika fick jag då lära mej att Bugaboo betyder, Lycklig och lurad ( inte som jag skrev tidigare lyckligt lurad)

okej!  hahaha

ja här i Norrland är det INTE så mkt bugoor men däremot vars man en går Teutonia s3 spirit
      ( skojjar inte jag ser minst 5 sånna på stan varjegång!

• mamita64
    I have a kid skrev 2011-01-26 02:55:23 följande:
     okej!  hahaha

ja här i Norrland är det INTE så mkt bugoor men däremot vars man en går Teutonia s3 spirit
      ( skojjar inte jag ser minst 5 sånna på stan varjegång!

Herregud
    ja en sån vagn hade jag kanske kunnat tänkt mej om jag alltid körde på sommaren.....eller inomhus

Jag fick mina barn på 80-talet och köpte en vagn som hette Uno, om jag minns rätt. i alla fall så var den jättebra, den hade jag till båda tjejerna.
    Sem köpte jag en Emmaljunga tvillingvagn till dem, den var också bra förutom att när man stötte emot tex en hylla i affären så kunde hjulet släppa, den var lite känslig på det sättet
    När min son föddes -88 så fick jag en gammal välanvänd vagn av min svvåger, tror det var en Emmaljunga, från slutet av 70-talet. Jättebra vagn. Jag hade flickorna på Mulleskola och sprang mkt i skogen släpandes på den där vagnen. Den höll för allt
  • I have a kid
    mamita64 skrev 2011-01-26 03:04:12 följande:
    Herregud
    ja en sån vagn hade jag kanske kunnat tänkt mej om jag alltid körde på sommaren.....eller inomhus

Jag fick mina barn på 80-talet och köpte en vagn som hette Uno, om jag minns rätt. i alla fall så var den jättebra, den hade jag till båda tjejerna.
    Sem köpte jag en Emmaljunga tvillingvagn till dem, den var också bra förutom att när man stötte emot tex en hylla i affären så kunde hjulet släppa, den var lite känslig på det sättet
    När min son föddes -88 så fick jag en gammal välanvänd vagn av min svvåger, tror det var en Emmaljunga, från slutet av 70-talet. Jättebra vagn. Jag hade flickorna på Mulleskola och sprang mkt i skogen släpandes på den där vagnen. Den höll för allt
     OKej ja den funkar i djupsnö/grusvägar skog utan PROBLEM!
     har haft emmaljunga edge tidigare å den var bara bökig å tung,
     denna jag nu har ( den rosa på bilden) är smidig lätt att köra trots att dottern väger 12 kg!
     å funkar i djupsnö=)
  • Tutilure
    mamita64 skrev 2011-01-26 03:04:12 följande:
    Herregud

Du kan inte bedöma vagnens köregenskaper enbart på utseendet.
    Du vet, vagnarna har förändrats en hel del de senaste 25 åren... Flört
    Har också haft en Teutonia S3 Spirit och den fungerade hur bra som helst, både på sommaren och på vintern.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Noiis

TS jag måste ju få tycka att det är märkligt. . Dom flesta reklamationer bugaboo har är handhavande fel! Och fortfarande så väntetiden på vagnen får du beskylla återförsäljaren för. Bugaboo ger två års garanti medans konsument verket säger 3. Börja med att kontakta återförsäljaren. Kan dom inte hjälpa dig vänd dig då till konsumentombudsmannen i din kommun. Och sen direkt till bugaboo. Konsumentlandsmannen svarar på hur du går vidare. Bugaboo reparerar helst inte sina produkter utan byter ut dom. För att kontakta bugaboo på sve. Mailar du frida@bugaboo.com eller natali@bugaboo.com

• Mary Jo
    I have a kid skrev 2011-01-26 01:23:09 följande:
    Timmy kan jag inte svara på.. men har en Teutonia rocky 00   och en Teutonia s3 spirit 09

och dom har funkat/ funkar super =)
    Jag köpte ju en ny teutonia s3-10 när Vilja var 4 månader gammal. Har alltså använt den i 8 månader och den är helt sne,handtaget glappar,det har gått sönder det där svarta skummgummit som är runt handtaget och inställningen för att luta vagnen har nästan helt gått sönder och jag får knappt upp den i sittläge! Jag är inte så jättenöjd. :(
  • Tutilure
    Mary Jo skrev 2011-01-26 09:50:45 följande:
    Jag köpte ju en ny teutonia s3-10 när Vilja var 4 månader gammal. Har alltså använt den i 8 månader och den är helt sne,handtaget glappar,det har gått sönder det där svarta skummgummit som är runt handtaget och inställningen för att luta vagnen har nästan helt gått sönder och jag får knappt upp den i sittläge! Jag är inte så jättenöjd. :(
    Ojdå, jag har haft flera olika Teutonia och har aldrig behövt reklamera något. Men vänd dig till butiken och reklamera.
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Varning! Undvik Bugaboo Cameleon