• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym (vv)

Vi pratar oftast på MSN under dagarna. Sen brukar det ju bli nåt sms på väg till och från jobbet också.

• Anonym (l)

Oftast inte alls, men det beror på vart han jobbar eller om jag har haft något av min återkommande besök till läkaren.

Har en kompis och hon och hennes man pratar runt cirka 10-12 gånger per dag samt ett fleratal sms. Hon jobbar i bukti ibland kväll ibland dag.... Han jobbar på fabrik förstår inte att deras chefer vill ha dom kvar speciellt när de bråkar för då kan det bli ännu mer samtal och mess..... Obestämd

• Javah

Vi ringer aldrig till varandra under arbetstid om det inte är något viktigt som inte kan vänta,
    men några sms kan det bli. Ibland ett ibland 50 beroende på hur mkt vi har att göra. Vi har båda ganska mycket "dötid" på jobbet periodvis

• nötskrikan

Mejl en gång per dag oftast, jag brukar höra med sambon hur dagislämningen gick och om det hände nåt speciellt eller om det är nåt jag ska tänka på.

• FruG

Flera gånger om dagen... Lättare för oss att prata privata saker på arbetstid när man inte har barn med stora öron som ska höra allt som sägs.

• canmamma

En vanlig dag blir det kanske ett telefonsamtal och ett e-mail. Vissa dagar inget alls och om något måste avhandlas eller planeras eller koordineras så kan det bli betydligt mer. Vi försöker få till en lunch date en gång i veckan med.

• fucktard
    fucktard skrev 2011-01-25 18:19:45 följande:
    När han är på jobbet - så gott som aldrig. Tror han ringt mig två gånger från jobbet, sammanlagt, och då har det varit något viktigt.

När jag jobbar som personlig assistent - några sms när det absolut inte finns något att göra, och vi säger alltid god natt.
    När jag jobbar på äldreboende - bara om det är något viktigt.
    När jag är i skolan - kan skicka något sms och fråga mindre viktiga saker, som "ska jag handla det och det till ikväll?", under raster.
    Tillägg: Han jobbar heltid, jag jobbar 30-40 timmar i månaden eftersom jag studerar på distans. Alltså är det inte ofta vi hörs under arbetstid, även om det såg mycket ut.
  • Tant Green

En gång var tredje dag kanske, när det är något viktigt.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?