• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Angel001

Vi hörs c.a 1 gång/dag oftast sms. men ringer om det är något speciellt man vill veta eller om det händer saker.

• Anonym

I normala fall ringer vi inte varandra på jobbtid. Det är om det dyker upp något speciellt bara som man behöver fråga om. Till exempel om det går bra att jag jobbar över på torsdag, och såna saker. Eller om förskolan ringer och något barn är sjukt, då kan vi ringas för att bestämma vem som åker.

Dock så ringer alltid karln hem när han slutat jobba och är på väg hem, så att jag kan börja med maten. Jag är den som hämtar barnen och lagar middag. Han sköter morgonrutinerna med barnen.

• Essa83

För er som tycker det tar tid att skicka några sms så vet jag inte hur långsamt ni skriver och läser men jag skulle uppskatta att vårt sms:ande tar max fem minuter sammanlagt per dag och sker främst under raster. Är det hemskt så får det väl vara det. För mig kan det kännas uppmuntrande och få mig att jobba bättre om jag hör av min sambo ett par gånger under dagen så jag tycker verkligen inte det inverkar negativt på mitt eller hans jobb.

• isglass

Jobb är jobb, hemma är hemma. Man ringer ju inte direkt och babblar med sin kompisar under jobbtid heller.

• Anonym

Säkert mellan 5-10 gånger. När han jobbar och jag är hemma, jag har ingen möjlighet att ringa från mitt jobb :D

• Sannive

Snacket kör vi efter eller innan arbetstid.. Såvida det är något väldigt viktigt som har hänt.

• Peak
    Anonym (illojalitet???) skrev 2011-01-26 17:18:32 följande:
    Öh, jag jobbar så jag pratar inte med min sambo då. Otroligt att så många tar tid till detta, vad är så himla viktigt så det inte kan vänta tills ni är hemma?!
    fast det är ju skillnad på jobb och jobb!
    Jag som har eget företag och någon som jobbar i en fabrik, i en butik eller på sjukhus tycker jag inte riktigt går att jämföra. Självklart är det inte okej att spendera aretstid i telefon när man har betalt för att arbeta.

För egen deö är det sällan något som är så viktigt att det inte går att vänta utan det är nog mer av vana och en social grej eftersom jag dessutom inte har några arbetskamrater och jag och min man sällan har en ledig dag ihop! Glad
  • Mymlan80
    Peak skrev 2011-01-26 17:45:17 följande:
    fast det är ju skillnad på jobb och jobb!
    Jag som har eget företag och någon som jobbar i en fabrik, i en butik eller på sjukhus tycker jag inte riktigt går att jämföra. Självklart är det inte okej att spendera aretstid i telefon när man har betalt för att arbeta.

För egen deö är det sällan något som är så viktigt att det inte går att vänta utan det är nog mer av vana och en social grej eftersom jag dessutom inte har några arbetskamrater och jag och min man sällan har en ledig dag ihop! Glad

Håller med, det är väl trevligt att höras av under dagen. Jag kan inte prata på mitt jobb under dagen (förskola) men vi hörs ofta på rasten.

Min sambo däremot arbetar som maskinförare. Att han har telefonluren i örat (hands-free) påverkar inte hans arbetsinsats. Så när jag var föräldraledig pratade vi ofta, varje dag.

Välkommen Liten 091203
  • Faile

Till och från under hela dagen via skype.

Jag är hemma med barn och han jobbar som programmerare, så vi skriver rätt mycket med varandra mellan varven.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Verkligen

På sin höjd 2 sms per arbetstillfälle men enbart när jag jobbar. Då brukar sambon skicka sms. Jag skickar aldrig när sambon jobbar.
    När jag jobbar kan jag dock skicka ett sms och säga att det blir sent eftersom jag ofta jobbar långpannor och aldrig vet när jag slutar.
    Annars tycker jag att man jobbar på jobbet, inte smsar/ringer sin sambo. Man träffar ju sin sambo ofta ändå liksom.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?