• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Nice Girl Wrong Place
    Madida skrev 2011-01-27 11:12:50 följande:
    Precis min tanke!

Och jag jobbar inte ens. Jag läser på universitetet men har ändå inte lust att sms:a "jag saknar dig". För mig handlar det helt enkelt om att jag inte gillar att ha någon så nära inpå hela dagen. Mail, telefonsamtal, sms...jag skulle kvävas! Så har jag alltid känt, i tidigare förhållanden också. Jag blir lätt trött på folk. Med det sagt är vi alla olika.

Nu såg jag att jag har ett missat samtal från min man bara för det hahaha!
    Beautifully Human
  • Pickeli

Vi jobbar samma tider och hörs i snitt en gång om dagen kanske lite mindre om man slår ut det på en månad. Detta ifall att vi vill varandra något eller har något att berätta. Ibland bara för att småprata men det är mycket sällan.

Däremot brukar vi småprata i telefon på vägen till och från jobbet nästan varje dag.

Google it!
  • Lizette4barn

Vi har varit ihop i 11 år. Vi hörs oftast varje dag, men jag tycker det ska vara begränsat. Ett ex hörde av sig hela tiden, och det var inte ok. Jag har ju ett jobb att sköta. Lagom är bäst.

• Spexig

Kollar av lite via gmailchatten om vi båda sitter vid datorn, 1-2 ggr på en dag.

• Anonym
    Madida skrev 2011-01-27 11:11:36 följande:
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.

Jag tycker att din attityd är löjlig

Är det så svårt att förstå att vi alla har olika förutsättningar på arbetet Både jag o maken har arbeten där det är helt ok att både sms:a, ringa, maila eller vad det nu kan vara så länge man sköter sitt jobb dvs finns det tid så varför inte
    Och du, för mig är det ingen som helst skillnad på att skicka iväg ett sms eller prata privat med en kollega - vari ligger skillnaden Båda sakerna upptar ju helt klart arbetstid, eller

Som sagt, alla arbetsplatser ser inte ut som just din arbetsplats om det nu kommer som någon överraskning för dig
    Beträffande anonymt eller inte - det borde väl du veta att man inte ska ifrågasätta anonymiteten
    Tråden ligger i känsliga rummet och ger därmed möjlighet att svara anonymt,  vad är det som säger att jag är mer anonym än ditt totalt anonyma nick

• Takex

Beror på hur upptagen han är! Minst 2 - 3 sms per dag men det kan hjärna bli en pratstund i telefonen och så. Vi hörs nog av rätt mycket.

• BeniusPappa
    Anonym skrev 2011-01-27 13:21:12 följande:

Jag tycker att din attityd är löjlig

Är det så svårt att förstå att vi alla har olika förutsättningar på arbetet Både jag o maken har arbeten där det är helt ok att både sms:a, ringa, maila eller vad det nu kan vara så länge man sköter sitt jobb dvs finns det tid så varför inte
    Och du, för mig är det ingen som helst skillnad på att skicka iväg ett sms eller prata privat med en kollega - vari ligger skillnaden Båda sakerna upptar ju helt klart arbetstid, eller

Som sagt, alla arbetsplatser ser inte ut som just din arbetsplats om det nu kommer som någon överraskning för dig
    Beträffande anonymt eller inte - det borde väl du veta att man inte ska ifrågasätta anonymiteten
    Tråden ligger i känsliga rummet och ger därmed möjlighet att svara anonymt,  vad är det som säger att jag är mer anonym än ditt totalt anonyma nick

spot on!
  • Zyfox

Vi hörs hela tiden.. Minst 1 gång per timma... Det kan handla från allt möjligt.. 98% e det han som hör av sig, i början tyckte jag det var jätte jobbigt, men nu har jag kommit över det å nästan tyckt att han hör av sig för lite hahaha

Han e lastbilschaffis så han har rätt mkt dötid, ringer så fort nått händer, nån som kör illa, el vad som...

Jag ringer inte alls, kankse någon gång per dag för jag tycker ändå att jobbar man så, ja då jobbar man... Då ska man inte sitta i tele... Sen beror det ju på vad man har för jobb... Messar honom mest, md roliga bilder el sånt som kan pigga upp han om han har en helvetes dag...

• Rulltrappa
    Madida skrev 2011-01-27 11:11:36 följande:
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.
    Jaha, där ser man. Jag tyckte inte att det stod klart som korvspad i din fråga, fast jag är ju tydligen rätt löjlig (dum). :)
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?