• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym (efter 7 år)

pratar max en gång under 12 timmar.. sms kanske nån, ibland inget alls. beror på om det är något viktigt.

• Anonym (gifta 6 år)

vi är gifta, blir ca 2 sms om dan, ringer gör vi bara om det är nåt viktigt

• Anonym (aldrig..)

jag och min sambo (ihop i 5 år) ringer eller smsar aldrig till den andra när ena eller båda är på respektive jobb.

Enstaka gång kan det komma sms, men då är det inga gulligull-sms utan tex att sambon ska jobba över eller åker direkt till någon vän och hälsar på efter jobbet och inte kommer hem förrän sent etc. 

Skulle personligen inte orka med att min sambo ringde till mig upprepade gånger under dagen eller att mobilen pep oavbrutet i fickan, det skulle kännas efterhängset och lite pressande, jag har annat för mig på mitt arbete än att sitta i telefon eller sms:a (dvs jobb att utföra).

• gryning2

Vi hörs bara om det är något speciellt. Jag är väldigt upptagen när jag jobbar så jag hinner oftast inte med SMS eller privata samtal "bara för att". Tycker man ska minimera sånt privat på arbetstid, jag försöker ringa på lunchen isåfall.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • erika85

En gång om dagen skulle jag tro, o då är det typ för o fråga när sambon kommer hem så jag vet vilken tid vi ska äta middag o sådär.

• emmakatta

Kanske 1 sms om dagen när vi båda jobbar för att kolla praktiska saker, ex om den andra vill ha skjuts hem, om något ska handlas o.s.v. Nu är jag hemma och gravid i vecka 40, ringer inte sambon alls då jag tror att han då skulle släppa allt han har för händerna för att springa och svara, och så är det bara jag som vill veta om han kan köpa med choklad hem Han brukar dock ringa en gång om dagen för att kolla läget, om jag har värkar o.s.v. Detta är dock inget jag förväntar mig, vi träffas ju efter jobbet och då kan man prata om dagen.

• Anonym (tills 7 år)

Att man hörs 1 gg/dag och diskuterar praktiska saker är väl en sak, men att höras 3-5 ggr/dag "bara för att" är ju helt sanslöst!! Vad säger/skriver ni undrar jag?!

Jag jobbar på fsk och vi får inte prata i mobil/sms:a på arbetstid - men naturligtvis är det många som gör det ändå...

• Anonym

Vi hörs nån gång om dagen. Oftast gäller det praktiska grejer som att vi är påväg hem eller kvällsmatsfunderingar och det är sällan vi pratar nån längre stund.

Vi har en överenskommelse. Om det ringer när man är upptagen så är det ok att trycka bort samtalet och sen ringa upp när man har tid, t ex vid nästa rast. Sms svarar man på när man har tid.

• astalacasta

Den som jobbar senast av oss brukar ringa precis när man går från jobbet på em.

Mest för att den som har hämtat barnen och lagat middag ska veta om det är lönt att vänta på den andra eller om man ska äta middag själv med barnen.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?