• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Rulltrappa
    Anonym skrev 2011-01-26 17:24:19 följande:
    Varför prata under arbetstiderna, då finns det inget att berätta när man kommer hem Spöke
    När jag kommer hem har resten av familjen gått och lagt sig. :(
  • MammaMia88

Vi hörs av via sms rätt mycket under dagen... Han jobbar som försäljare i en Mekonomenbutik, men smsar så fort han har en liten ledig stund

• Annica71

Vi lämnar barnen varannan dag på dagis. Den som inte lämnar börjar tidigt och träffar inte tjejerna på morgonen så den som lämnar ringer och berättar hur tjejerna mår, om de har något med sig till dagis som ska med hem osv. Därutöver messar vi ibland, inte varje dag.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • BeniusPappa

2-3 gånger per telefon. Sen msn :D

• Candra

Varit tillsammans 4,5 år och det varierar.. Men minst ett mail/sms under dagen och ett samtal lite senare.. Vissa dagar blir det väldigt mycket däremot..

• lyckligmamma87

sms en hel del  samtal är någon gång då o då.....

• Favvo

Nu när jag är mammaledig blir det några sms under dagen, även telefonsamtal.
    När jag jobbar blir det innan jobbet, om jag börjar sent annars skickar jag ett sms att jag har kommit fram då han fortf sover när jag börjar.
    Sedan hörs vi på min lunsch samt efter jag har slutat.

Skulle aldrig prata eller skicka sms på arbets tid, eller göra privata saker på internet. Har inte ens mobilen på mig när jag jobbar (inom vården)

• S vali s

Det är väl en himla tur att vi alla är olika och att vi förhoppningsvis lever tillsammans med någon som tänker/känner på samma sätt

En del dagar hör vi inte alls pga av att någon av oss eller båda är upptagna men en del dagar kan det bli både tre, fyra ja även fem - sex ggr  och även om vi under dagen har pratat med varandra i telefon så har vi ingasom helst problem att hitta samtalsämnen när vi sen ses

Efter åtta år tillsammans tycker jag fortfarande att det är rätt mysigt att få ett gulligt sms när vi är ifrån varandra och jag hoppas att vi aldrig "växer ifrån"  viljan o lusten att höra av oss via sms eller ett litet snabbt telefonsamtal även om vi senare under dagen kommer att ses hemma igen...

Den late får brått när det blir kväll
  • Choko

Ingenting.

Undantag om det har hänt något allvarligt eller om någon i familjen blivit sjuk.

• Linnlimpan

Aldrig, om vi inte vill varandra något.

Känns rätt onödigt när man ändå ses varje dag. Har aldrig fattat det där varför man ringer sin partner från/på jobbet.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?