• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • LadyK
    Madida skrev 2011-01-26 22:13:52 följande:
    Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.
    Håller med fullständigt! Har jobbat ihop med en som pratade i mobil dagarna i ända vilket ledde till att vi andra fick göra en större del av jobbet som hon skulle sköta. Så det är faktiskt inte bara chefen som kan bli irriterad. Någon enstaka gång tycker jag kan vara ok, och självklart på raster, men inte annars.
  • Madida
    LadyK skrev 2011-01-26 22:28:06 följande:
    Håller med fullständigt! Har jobbat ihop med en som pratade i mobil dagarna i ända vilket ledde till att vi andra fick göra en större del av jobbet som hon skulle sköta. Så det är faktiskt inte bara chefen som kan bli irriterad. Någon enstaka gång tycker jag kan vara ok, och självklart på raster, men inte annars.
    Så skönt att någon höll med

Givetvis tycker jag oxå att det är okej nån enstaka gång men jag skulle personligen ALDRIG lägga ner så mycket av min arbetstid på att höra av mig till min sambo.

Skulle vi ex.vis få in en vikare som betedde sig så så skulle vi aldrig plocka in den igen.
  • oOMayaOo

Oftast inte alls då jag inte har telefonen på mig när jag jobbar. men så fort jag slutar för dagen så brukar jag ringa.

• Konvaljen

Vi är gifta sedan flera år.

Hörs minst 1-3 ggr/dag per telefon och ett flertal sms. Har alltid gjort så.

• Atamon

Så gott som aldrig. De få gånger det händer är t ex om någon av oss ringer och påminner om något ska handlas, eller att vi ska göra något, eller om det ska meddelas att vi blir försenade på något sätt

• LaFontaine
    Madida skrev 2011-01-26 22:13:52 följande:
    Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.
    Nu hörs min sambo och jag inte alls så mycket, men vi hörs en hel del. Båda två har vi jobb där våra korta samtal inte stör verksamheten. Jag sitter då och då och passar telefon och kan inte göra så mycket annat när det inte ringer, inga fakturor ska skrivas eller mejlkorgen är tom. I somras satt jag och läste böcker på arbetstid när ingenting hände.

Vad gäller min sambo så är hans chef nöjd så länge projekten lämnas in. Om han sen jobbar på nätterna eller klarar sig på 30 timmars arbete i veckan med full lön spelar inte någon roll. 
  • Anonym (alicebrallis)

För er som pratar om att det tar tid - om vi ringer är det under lunchen eller rast. Ett kort sms med "älskar dig" el dyl tar inte många sekunder att skicka iväg. Ibland skriver jag längre sms när jag sitter på toa. För er som verkar håna dem som hörs med sin respektive på jobbet kan jag bara säga att jag är så jädra glad att vi har den kärleksfulla relation vi har där vi faktiskt saknar varandra ibland på dagarna och talar om det.

• Adephi

I princip inget alls...

Skulle det hända något riktigt akut ringer jag.

Händer det något bråskande smsar jag och ber honom ringa så snart det går.

Om det gäller att han typ ska handla på vägen hem smsar ajg och ber honom ringa när han slutar.

Oftast gäller det isåfall den sista kategorin och då har han ju slutat. Solig

• Kers

En gång under dan oftast. Och så brukar han ringa och vi pratar under hela tiden som han kör hem från jobbet.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?