• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym (Nyfikna jag)
    Anonym (alicebrallis) skrev 2011-05-31 13:02:16 följande:
    Nej absolut inte. Han är ju ändå på jobbet och har ibland inte tid eller lust att svara. Dessutom - om jag skickar ett hjärta, "saknar dig" eller något är det inte för att få respons utan för att han ska veta att jag tänker på honom just då.
    Självklart, men om han säg var på väg till jobbet, på en buss och du vet att han brukar sitta o pilla med mobilen ändå, och du messar nått, oavsett nått gulligt bara eller en fråga, men får svar först timmar efter.. Kanske bara jag som tar det lite personligt, lite nonchalant? Skäms Jag vet inte..
  • Anonym (Nyfikna jag)
    hannis skrev 2011-05-31 12:07:21 följande:
    Frågan känns så hypotetisk. Hur skulle jag kunna veta att han har läst det? Men nej jag skulle inte ta det personligt. Jag skulle anta att det finns en anledning till att han inte har svarat. Han gör ju inte det bara för att jävlas liksom.
    Skriver samma som på ett annat inlägg :)

Säg att han är väg till jobbet, på en buss och du vet att han brukar sitta o pilla med mobilen ändå, och du messar nått, oavsett nått gulligt bara eller en fråga, men får svar först timmar efter.. Kanske bara jag som tar det lite personligt, lite nonchalant? Skäms Jag vet inte..
  • Anonym (xxxx)
    Anonym (Nyfikna jag) skrev 2011-05-31 14:09:42 följande:
    Självklart, men om han säg var på väg till jobbet, på en buss och du vet att han brukar sitta o pilla med mobilen ändå, och du messar nått, oavsett nått gulligt bara eller en fråga, men får svar först timmar efter.. Kanske bara jag som tar det lite personligt, lite nonchalant? Skäms Jag vet inte..
    Nädå, det är inte bara du som tar sådant personligt. Men låt gärna bli att göra det.

Egen erfarenhet: "Varför svarade du inte?"
  • lillaknas

Vi hörs några gånger per dag när sambon jobbar, ofta ringer han 1-3 gånger under dagen.
    Jag brukar skicka sms om det är något jag vill då jag inte vill störa honom på jobbet.
    Är det viktigt med barnen ringer jag såklart.

När jag jobbar hörs vi ibland på sms, men jag har så dålig mottagning på jobbet så blir inga samtal.

• Anonym (Nyfikna jag)
    Anonym (xxxx) skrev 2011-05-31 14:15:08 följande:
    Nädå, det är inte bara du som tar sådant personligt. Men låt gärna bli att göra det.

Egen erfarenhet: "Varför svarade du inte?"
    Tack, då känner jag inte mig helt löjlig iallafall!

Känns lite nonchalant att inte svara om man SER smset och HAR möjligheten att svara. Även om det är 1 ord tillbaka. Att skita i det av olika anledningar. Visst, man kanske tänker att "jag svarar sen" och tänker att det inte är en big deal, men det är irriterande ändå. Och jag kan inte rå för att jag stör mig så mkt på det, jag har sagt det till honom, men jag tror inte han riktigt förstår hur irriterande det är. Svarar inte jag så blir det följande sms: ???
    På jobbet är en helt annan femma!

haha :)
  • violan

Vi hörs i princip aldrig under jobbtid, utan först när vi ska gå hem, och svarar han inte om jag nu skulle ringa så blir jag självklart inte irriterad, han jobbar ju!

• Anonym (Nyfikna jag)
    violan skrev 2011-05-31 14:25:29 följande:
    Vi hörs i princip aldrig under jobbtid, utan först när vi ska gå hem, och svarar han inte om jag nu skulle ringa så blir jag självklart inte irriterad, han jobbar ju!
    Under arbetstid är en helt annan femma som sagt, detta är innan/efter arbetstid!

Ringer jag, svarar han alltid, kanske inte under arbetstid ibland, men det förstår jag helt och jag ringer väldigt sällan. Mest sms som svaren kommer i snigelfart.
  • Anonym (xxxx)
    Anonym (Nyfikna jag) skrev 2011-05-31 14:21:10 följande:
    Tack, då känner jag inte mig helt löjlig iallafall!
    Ja, eller så var det inte riktigt så jag menade.

Jag ser det inte som en merit att bli irriterad för att man inte får ett svar. Om det nu inte var en viktig fråga som måste fixas
  • Anonym (Nyfikna jag)
    Anonym (xxxx) skrev 2011-05-31 14:35:26 följande:
    Ja, eller så var det inte riktigt så jag menade.

Jag ser det inte som en merit att bli irriterad för att man inte får ett svar. Om det nu inte var en viktig fråga som måste fixas
    Okej!

Kanske är jag ensam om att tycka det är jobbigt. Önskar jag inte kände så dock.

:)
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?