• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • 1978

Ringer hem om jag blir sen. Kanske någon gång i veckan för att fråga något eller bestämma om mat till kvällen. Ett samtal ca 2 min. Har inga barn än så länge.

• AgnesGN

Vi är sambos. Ringer en gång på morgonen de mornar jag börjar senare än han för att berätta att jag är på jobbet, sen kan det bli en gång under dagen vid 12-snåret och sen en gång när vi slutar jobbet för att vi berättar att vi åker hemåt. Detta för att man ska vara uppmärksam på om man inte kommer hem efter ett tag, vi har lång pendlingsvåg åt olika håll... Sen hörs vi kanske med sms några gånger oxå. Allt som allt ca 3 ggr/dag i tfn, och 1-3 sms per dag.... Vi har inga barn, varit tillsammans ca 11 år.

• Anonym

med äkta hälften: aldrig. jag blir enbart irriterad om han tjatade.
    med älskaren: 40-50 ggr om dagen på mail o sms.

• Titanica

rings alltis pa lunchen av ngn anledning, har inte mkt att snacka om som oftast men har blitt som en rutin :)

• Anonym (Nyfikna jag)

Glad Har uppdaterat tråden med en ny fråga! Svara ni som vill! :D

"Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?"

• hannis

I stort sett aldrig om vi inte vill varandra något speciellt. Ingen av oss har jobb där vi kan sitta och prata i telefon, speciellt inte privata samtal.

Skulle jag sms:a min man och han inte svarade skulle jag inte bli ledsen utan anta att han inte har sett sms:et ännu.

• Anonym (Nyfikna jag)
    hannis skrev 2011-05-31 12:03:28 följande:
    I stort sett aldrig om vi inte vill varandra något speciellt. Ingen av oss har jobb där vi kan sitta och prata i telefon, speciellt inte privata samtal.

Skulle jag sms:a min man och han inte svarade skulle jag inte bli ledsen utan anta att han inte har sett sms:et ännu.
    :)

Om du nu vet att han har sett det, bara väljer att inte svara just då av ngn anledning? Skulle du ta det personligt?
  • Anonym (xxxx)
    Jag hör aldrig av mig om det inte är nåt viktigt som måste bestämmas. 

Hon däremot hör av sig "bara för att" och det uppskattar jag faktiskt inte. Jag har fullt upp ändå och har fokus på annat.
  • hannis
    Anonym (Nyfikna jag) skrev 2011-05-31 12:05:25 följande:
    :)

Om du nu vet att han har sett det, bara väljer att inte svara just då av ngn anledning? Skulle du ta det personligt?
    Frågan känns så hypotetisk. Hur skulle jag kunna veta att han har läst det? Men nej jag skulle inte ta det personligt. Jag skulle anta att det finns en anledning till att han inte har svarat. Han gör ju inte det bara för att jävlas liksom.
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?