• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Anonym

0-5 sms under raster.... mest "älskar dig, saknar dig" eller "smiter in på ica på vägen hem"

• Anonym
    Madida skrev 2011-01-26 22:13:52 följande:
    Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.
    Det beror väl lite på vad man jobbar med
    Jag har tex "transportsträckor" i mitt jobb, dvs tid då jag tar mig från A till B och då spelar det liksom ingen roll om jag går o filosoferar för mig själv, sms:ar eller ringer maken under tiden

Jag förmodar att du själv aldrig läser dina privata mail eller ägnar dig åt någon som helst privatsurfning eller för all del pratar om saker som inte är arbetsrelaterade  med dina kollegor under arbetstid
  • zanna80

Nu när jag är hemma så pratar vi en gång på förmiddagen/morgonen och sedan ringer han alltid när han är på väg hem, så jag vet vilken tid han är hemma och middagen ska vara klar =)

♥ Lovisa ♥
  • Sandrakim

Aldrig utom när det är något riktigt särskilt. Jag jobbar som försäljare och ska prata med mina kunder och inte med min sambo. Under rasterna vill jag hinna äta(jag äter långsamt) och dricka kaffe i lugn och ro. Min sambo är programmerare och ringer jag mitt i en krånglig kod så är det som att prata med en vägg! Han hör inget och kommer inte ihåg vad jag sagt!

• Anonym (KV)

Aldrig, om inget allvarligt har hänt. Dock så får man ej ha mobil på mitt jobb av säkerhetsskäl, så det bidrar nog..

• frk Carlsson

I princip aldrig. Vi har fullt upp med att sköta våra jobb. Är det ngt nån ggn så gäller det barnen el att man ber den andre köpa med en liter mjölk, typ.

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Pleco

Jag undrar vad ni jobbar med som inte kan, vill eller har möjlighet att skicka ett sms eller ringa ett privatsamtal på arbetstid?

• Mica82

vi hörs bara om det är ngt speciellt vi vill berätta.
    När han åker iväg på jobbresa så brukar han dock alltid ringa och säga god morgon och önska mig och lillkillen en mysig dag :)

♥♥Alexander 080213♥♥
  • Anonym (Näe)

Jag har inte betalt för att ringa/SMSa om privatsaker, alltså gör jag det på raster, på väg till eller från jobb eller om det uppstår tid då jag ändå inte kan utföra arbete. (Är beroende av dator för arbetet, så t ex vid teknikstrul).

Jag kan nån enstaka gång ringa precis innan jag sticker hem för att kolla om nåt ska handlas t ex. Men det är isåfall efter att jag avslutat dagens arbete men fortfarande befinner mig på jobbet.

De gånger jag/han har ringt eller SMSat på arbetstid är lätträknade och är isåfall viktiga för familjens planering för dagen, Tex  "Du, jag måste jobba över ikväll så jag blir lite sen".  Ett sånt samtal går snabbt, man säger det man måste och sen är det klart.

Privata mejl får jag sällan till jobbet och om jag får det så kan jag: vidarebefordra till min privata mejl, läsa medan jag ringer upp en kund och väntar på svar, läsa på rasten eller liknande.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?