• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • SvenGlen
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-01-27 09:59:08 följande:
    Aldrig om vi inte vill varandra någonting.
    Jag hinner inte sakna min man under dagarna. Jag tycker "saknar dig" och "älskar dig" är så fruktansvärt slitna begrepp. Jag kvävs lite av sådant och skulle inte orka svara om min man smsade "jag älskar dig" eller "jag saknar dig" ett par gånger om dagen. Allvarligt? Vi äter frukort tillsammans, middag tillsammans, sover tillsammans och lever tillsammans.

I need my space och avskyr gulligullipluttinuttiga saker
    Han känner mig och vet detta. Hans gullugullipluttinuttiga behov är också nästintill icke-existerande.
    Kryper hellre upp i soffan och har en skön diskussion om världsliga ting på kvällen.
    Samma här (dvs då jag varit sambo).
    Blir så trött på kollegor som ska hålla på och prata med sina sambos flera gånger om dan och prata om saker som är helt triviala men som dom tycker är värt att spendera arbetstid på. Det är få saker som man inte kan vänta med tills man kommer hem. Vad handlar det om egentligen? Bekräftelsebehov?
  • jojjen
    Linnlimpan skrev 2011-01-27 10:52:10 följande:
    Aldrig, om vi inte vill varandra något.

Känns rätt onödigt när man ändå ses varje dag. Har aldrig fattat det där varför man ringer sin partner från/på jobbet.
    Nä det verkar vara väldigt olika det där. Med min förra partner så hördes vi aldrig under dagen, medans nu med min nuvarande så hörs vi nästan varje dag...Saknade det inte med min förra men på nåt sätt så i mitt nuvarande förhållande så kommer det lite pirr fortfarande (efter 4 1/2 år) när vi messar eller pratar med varandra...Och det är gotta för förhållandet, för vårat i alla fall....
  • Waitingforyou87

Flera sms per dag Och nu jobbar vi skift så när den ena jobbar är den andra ledig och börjar när den andra slutar, så det blir minst ett telesamtal också Han sover ju när jag kommer hem.. :(

• tant Plasthandske

Aldrig, min kille sover när jag jobbar och tvärtom =)

• Asereht

Oftast någon gång per dag via sms eller telefon. Maken brukar alltid ringa när han är på hemväg och kolla om vi behöver något. Vi bor ute på landet så det är inte bara att knalla till affären ifall något tar slut innan storhandlingen.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Knasiga morsan

hehe några gånger per dag

Jag går hemma med vår son och nu när det renoveras i badrum o allt här hemma så händer det jag skickar bilder till sambon som jobbar - bilder på Albin vilket glädjer honom

Enbart SMS dock!

• Madida
    Anonym skrev 2011-01-27 09:09:19 följande:
    Det beror väl lite på vad man jobbar med
    Jag har tex "transportsträckor" i mitt jobb, dvs tid då jag tar mig från A till B och då spelar det liksom ingen roll om jag går o filosoferar för mig själv, sms:ar eller ringer maken under tiden

Jag förmodar att du själv aldrig läser dina privata mail eller ägnar dig åt någon som helst privatsurfning eller för all del pratar om saker som inte är arbetsrelaterade  med dina kollegor under arbetstid
    Men kom igen nu, tycker du inte att du är bra löjlig nu!? Och dessutom klarar du inte kritisera mig utan att vara anonym.

Självklart är vi inte mer än människor och jag sitter inte och råjobbar varje minut. Det sa jag inte. Men att prata i telefon eller sms'a 30 ggr om dagen låter i mina öron helt sjukt. Men jag kan ärligt säga att jag INTE rör min mobil mer än på lunchrast och frukost. Skickar inga privata mail och har inga privata telefonsamtal. Men givetvis pratar jag ibland om icke arbetsrelaterade saker på arbetstid.
    Men du menar alltså nu att det är okej att du skickar massa sms, ringer massa privata samtal, privatsurfar och pratar om icke arbetsrelaterade saker - allt detta under arbetstid?!
  • Madida
    Rulltrappa skrev 2011-01-27 10:05:07 följande:
    Ja. Jag gör en massa andra hemskheter på arbetstid också. Som att dricka kaffe, titta på TV, handla på Konsum... Eftersom de flesta av mina arbetsdagar innebär någon timme eller 2 som bara är beredskapstid anser jag att jag kan disponera tiden lite hursomhelst så länge jag är tillgänglig, svarar på larm och inte har något vettigt att göra.
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.
  • Madida
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-01-27 09:59:08 följande:
    Aldrig om vi inte vill varandra någonting.
    Jag hinner inte sakna min man under dagarna. Jag tycker "saknar dig" och "älskar dig" är så fruktansvärt slitna begrepp. Jag kvävs lite av sådant och skulle inte orka svara om min man smsade "jag älskar dig" eller "jag saknar dig" ett par gånger om dagen. Allvarligt? Vi äter frukort tillsammans, middag tillsammans, sover tillsammans och lever tillsammans.

I need my space och avskyr gulligullipluttinuttiga saker
    Han känner mig och vet detta. Hans gullugullipluttinuttiga behov är också nästintill icke-existerande.
    Kryper hellre upp i soffan och har en skön diskussion om världsliga ting på kvällen.
    Precis min tanke!
  • Pleco
    Madida skrev 2011-01-27 11:11:36 följande:
    Svarar dig likadant som jag svarade anonym. Tycker ditt svar är löjligt.. Jag utgår såklart från ett jobb där man faktiskt har arbete att göra hela dagarna.
    Om du slutar utgå från ett arbete där man är sysselsatt åtta timmar om dagen så kanske du kan förstå att det inte är "sjukt" att man kan messa och prata i telefon på arbetstid!
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?