• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • hemljuvahem

Min sambo jobbar till havs och är borta en vecka åt gången.
    Vi skickar ett sms vid lunch för att uppdatera varandra om hur lillan har det etc Eller söka lite empati om någon sovit dåligt :p .. sedan hörs vi varje kväll i ngn timme åt gången...

Hade han jobbat i land 7-16 så hade vi säkert sms:at lite under raster och så...

• Anonym (mj)

Nu sms vi varandra nån gång om dagen bara. I början när vi var galet nyförälskade sms vi varandra säkert flera gånger i timmen....Jag är egen företagare så jag kan disponera min tid och slänga iväg ett sms mellan möten tex. Han är dock brevbärare och när hans "kunder" hade ringt hans chef och undrat om de hade satt in en vkarei för de fick fel post i brevlådorna tog chefen ett litet samtal med honom "M jag vet att ni är nyförälskade och ni får höras hur mycket ni vill men du måste åtminstone lägga posten i rätt låda. Tar turen en halvtimme extra är det ok - det är så kul att se dig förälskad...."  VI fick dra ner på det litet och han dubbelkollade alltid namnen så det blev rätt :)  En av tanterna som bor i hans ena trappa träffade honom i trappuppgången en dag och frågade varför det hade blivit problem ett litet tag. Han rodnade och sa som det var - att han tänkte på mig. Hon tyckte det var så gulligt att hon erbjöd sig att gå runt med de felaktiga brevn hon fått och dela ut till rätt personer i trappan. "Det är ju så gulligt när ni ungdomar är kära" säger den gamla damen. Kan tilläggas att M är 48 och jag 43.....Ungdomar.....Ha ha ha :)

• johanna136

Aldrig! jag ringer bara min sambo om det är någe akut annars blir de när jag e på väg hem! Till saken hör även att min sambo HATAR att prata i telefon så ska de bli långa utlägg tas det när vi båda är hemma.

• Maria222

Väldigt sällan. på kvällen ringde jag ibland mest för att höra hur det var med sonen.

Jag har alldeles för mycket att göra på mitt jobb för att ha tid till att ringa för nöjes skull.

pojke 0706 och pojke 1008.
  • Celia03
    Madida skrev 2011-01-26 22:13:52 följande:
    Men alltså, jag kan inte låta bli att fråga. Och kommer säkert uppröra många. Men ni som ringer och sms'ar 20-30ggr/dag. Tycker ni att det är okej att göra på arbetstid? Även om det är korta sms eller samtal så blir det iaf över 30 min varje dag som ni lägger på detta. Och får betalt. Ca 2,5 timme/v.

Hade jag som chef vetat om hur många samtal/sms som mina anställda skickade (om det var i den mängden) så hade jag blivit riktigt irriterad. Om det nu inte är så att det är just på er lunchrast ni skickar 30 sms.
    Men man har väl raster? Min man ringer mig på alla sina raster, han ringer samma minut som han tar rast och lägger på samma minut som han börjar igen. Sms kan han skicka under arbetstid men det är bara om det är nåt viktigt och dessutom skriver han otroligt fort. Fingerfärdig som han är Haha...
  • Jenny N

0-1 gång per dag beroende på när jag har lunch, har jag sen lunch så brukar den ligga samtidigt som hans em rast och då brukar vi höras, annars inte.
    Både han och jag anser att på jobbet är vi för att jobba inte för att tala i telefon.

• Anonym

Nästan aldrig, det ska vara något jätteviktigt om vi ska störa varandra på jobbet.

• Bellini
    Nästan aldrig, det ska vara något jätteviktigt om vi ska störa varandra på jobbet.
  • pinkuslejdus

vi skickar sms under jobbtid. ALDRIG samtal.
    och då skickas det när jag går på toaletten, för att det inte ska påverka jobbet.
    så antal sms varierar. Jag går däremot inte på toa för att ENDAST svara på sms.

• BrödernaBus

Jag är mammaledig och han jobbar... Han kan ringa och tala om ifall han blir sen eller när han förväntas vara hemma med tanke på kvällsmat. Jag ringer om det är nåt viktigt under dagen. Så ibland hörs vi nån gång och ibland inte alls...

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?