• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Stjärnstoft
    Majbarnen skrev 2011-02-17 09:40:20 följande:
    Gör inte detta:
    Måla om taket en sommardag och låt fönstret stå öppet över natten. Speciellt inte om du glömmer att släcka lampan...

Orsak: små flygfän dras till ljuset och sätter sig på det nymålade taket, och du får slipa bort döda flugor, myggo o annat smått och måla om hela skiten!
    hahahahaha..... och förlåt att jag skrattar..... hahahahahaha

vilken mardröm!!!!!!! 
    tror jag skulle bryta ihop fullständigt 
  • Majbarnen
    Stjärnstoft skrev 2011-02-17 09:44:35 följande:
    hahahahaha..... och förlåt att jag skrattar..... hahahahahaha

vilken mardröm!!!!!!! 
    tror jag skulle bryta ihop fullständigt 
    Jamen skratta på Det är ju roligt - iaf så här i efterhand. DÅ var det inte riktigt lika kul kan jag väl erkänna...
  • Majbarnen

Jag kan ju även tipsa om en sak som min lillebror testat, fast han var ju ganska liten

Gör inte detta: Sätt på plattan på spisen utan någon kastrull eller gryta på, och känn efter 10 minuter efter om den är varm genom att lägga hela handen på plattan

Orsak: Plattan är vid det tillfället VÄLDIGT varm, och brännblåsor på hela handflatan gör väldigt ont, och man får åka till sjukhuset....

• Diablo

Prova inte detta hemma: Prova inte om rakhyvlen är vass genom att dra den på näsan!
    Anledning: Den är vass och du skalar av hela skinnet, från näsryggen ända ner till tippen.
    Brorsan gjorde detta som 15 åring. Snacka att vi har trackat honom för detta. Det tog flera veckor innan han såg normal ut ingen

Har man tur behöver man inget vett!
  • Makka Pakka
    Gör inte: Lägga väskan i bagaget medans du lastar in Ica påsarna och sedan stänga igen bagageluckan
    Anledning: bilnyckeln, mobilen och plånboken ligger i väskan och bagageluckan låses automatisk.. där står du mitt på en parkering, utanför stan med inga medel att ta sig hem igen..
    Tur att det fanns snäll personal på affären som lånade mig en telefon! Skäms

Gör inte: Lämna en krämtub på skötbordet i en 2-årings rum
    Anledning: 2-åringen får för sig att det är kul att kleta ut kräm över heeela rummet.. sig själv, väggar, golv, sängen, lampan, inuti lampan, fönstret, byrån, leksakerna osv. Tur att det vara "bara" en 250 grams tub!

Gör inte: Ät en stor stark kebab dagen innan du ska föda!
    Anledning: Gör det bara inte!!!! Tyst
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Diablo

Prova inte detta hemma:
    Sambon sitter intet ont anande på huk under akvariumet och tänk då inte att nu jäklar ska han få. Hoppa då inte på honom och försök brotta ner honom.
    Anledning: Du fastnar med tån i hans bakficka och fläker upp hela tånaglen. Både han och du håller på att svimma av allt blod och han undrar lite försynt vad jag hade för mig!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Mamma till 7

Gör inte detta: ställ in ett urinprov i en mugg med lock i kylskåpet

Orsak: Du kan dricka upp det i tron att det är äppeljuice och bli väldigt äcklad över att dricka din pappas kiss. (var min bror som gjorde detta)

Gör inte detta: lämna popcorn obevakade i mikron

Orsak: Mikron blir förstörd och luktar bränt i flera månader

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Gör inte detta: Låt din (vuxna!) syster ha hand om knäcken i micron när ni bakar julgodis.
    Orsak: Hon väljer en plastbunke vars botten smälter när knäcken blir varm och det resulterar i plaststank i hela köket, en bunke utan botten och en knäcksamling med plastbotten.

Any truth is better than indefinite doubt
  • mosterYster

Gör inte: titta upp ur toaletten när du har kräksjuka och kräks okontrollerat.

Orsak: INTE kul att torka stinkande spyor i halva badrummet (inklusive väggar och handdukar) när man redan mår sjukt illa.

• Ruggugglan
    Gör inte detta: Du hittar ett värmeljus med två vekar och tänker att det nog inte spelar så stor roll att du tänder det.

Orsak: Båda vekarna tar eld och bildar en stor flamma som till slut tilltar eftersom du inte ser det direkt. Jävla tur att jag lyckades kasta ut ljusstaken i snön! *Dumförklarar mig själv*
    -----
    Gör inte detta: Du fastnar med strumpan i en trasig list som du inte orkat laga och tar automatiskt emot med handen på den väldigt varma kaminen som står i närheten.

Orsak: Du får brännskador och får köras till akuten med enorma smärtar. (Min mamma gjorde det för ett par år sedan. Hon lagade listen väldigt fort efter det!)
    --------
    Gör inte detta: Glöm inte bort att lägga undan spritpennan när du är färdig med den.

Orsak: Din 2åring kan få tag på pennan när du inte ser. Därefter är väggen och golvet fint målade!
Svar på tråden Prova inte detta hemma!