Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Jag kan ju även tipsa om en sak som min lillebror testat, fast han var ju ganska liten
Gör inte detta: Sätt på plattan på spisen utan någon kastrull eller gryta på, och känn efter 10 minuter efter om den är varm genom att lägga hela handen på plattan
Orsak: Plattan är vid det tillfället VÄLDIGT varm, och brännblåsor på hela handflatan gör väldigt ont, och man får åka till sjukhuset....
Prova inte detta hemma: Prova inte om rakhyvlen är vass genom att dra den på näsan!
Anledning: Den är vass och du skalar av hela skinnet, från näsryggen ända ner till tippen.
Brorsan gjorde detta som 15 åring. Snacka att vi har trackat honom för detta. Det tog flera veckor innan han såg normal ut ingen ![]()

Prova inte detta hemma:
Sambon sitter intet ont anande på huk under akvariumet och tänk då inte att nu jäklar ska han få. Hoppa då inte på honom och försök brotta ner honom.
Anledning: Du fastnar med tån i hans bakficka och fläker upp hela tånaglen. Både han och du håller på att svimma av allt blod och han undrar lite försynt vad jag hade för mig!
Gör inte detta: ställ in ett urinprov i en mugg med lock i kylskåpet
Orsak: Du kan dricka upp det i tron att det är äppeljuice och bli väldigt äcklad över att dricka din pappas kiss. (var min bror som gjorde detta)
Gör inte detta: lämna popcorn obevakade i mikron
Orsak: Mikron blir förstörd och luktar bränt i flera månader
Gör inte detta: Låt din (vuxna!) syster ha hand om knäcken i micron när ni bakar julgodis.
Orsak: Hon väljer en plastbunke vars botten smälter när knäcken blir varm och det resulterar i plaststank i hela köket, en bunke utan botten och en knäcksamling med plastbotten.
Gör inte: titta upp ur toaletten när du har kräksjuka och kräks okontrollerat.
Orsak: INTE kul att torka stinkande spyor i halva badrummet (inklusive väggar och handdukar) när man redan mår sjukt illa.