• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • versan
    Majbarnen skrev 2011-02-17 22:40:17 följande:
    Gör inte detta:
    Ha diarré och använd fööör mycket toapapper utan att spola då o då.

Anledning: Det blir totalstopp i toan.

Gör då inte detta: spola igen, för stoppet löser inte sig själv, utan toan blir proppfull av en vidrig blandning av toapapper och... just det, din egen avföring.

Anledning: inte nog med att det är pinsamt nog att ringa till hyresvärden och felanmäla, utan du måste vara hemma och ta emot servicepersonal. Självklart är det den SNYGGA killen i din ålder som kommer just den gången. Ridå ner
    Meeen GUUUD så hemskt
    Jag hade dragit en vals direkt att det var en polare som varit över & nu hade du stopp i toan som följd.
    Aldrig jag hade erkännt. Cool
  • versan
    Amazina skrev 2011-02-18 12:55:56 följande:
    Om du mår väldigt illa under graviditeten, sitter vid köksbordet och märker att du måste spy och inte kommer hinna till toaletten... Sätt dig då hellre ner på golvet och kräks lite försiktigt i en hög.

Gör inte: Spring inte genom köket och sprayspy i en fontän genom stängd mun.

Orsak: Det blir väldigt jobbigt och äckligt att sedan städa hela köket, golv, väggar och tak fritt från spya!! En liten pöl hade varit betydligt lättare!
    ohhhhh HAHAHAHA ASGARVAR.... stackare.... lider med dig. 

• versan

Här kommer flera från mig som jag råkade ut för som barn.

Prova INTE detta Hemma:
    Hjälp inte dina föräldrar med att tvätta ur akvariet ensam (8år)
    Jag satt alla fiskar i en balja & sen glasskivorna från akvariet ovanpå så dom inte skulle rymma. CoolOskyldig

Orsak: man backar in i akvarieglaset & skär av sig hälsenan så man inte kan gå & hela vardagsrummet & hallen ser ut som ett slakthus för blodet sprutade ut.
    Syrran sprang i panik till grannen & han skjutsade mig till akuten fick sy 12 stygn.
    mamma fick snudd på panik när hon såg allt blod överallt.

• versan

Prova INTE detta Hemma eller någonstans alls:
    Skaka INTE bort kolsyran från colaflaskan med hjälp av munnen. ( min  systerson gjorde detta)

Orsak: Det bildas världens övertryck & colan sprutar ut genom näsan & munnen & rakt upp i taket golv & väggar.
    & det lilla som finns kvar i flaskan var inge gott längre.
    & få bort dom fläckarna var inte det lättaste sa min syrra.

• Pimpinellan

Gör inte detta hemma:
    stäng toadörren i gäststugan och res bort när det är svinkallt ute.
    Anledning: rören fryser sönder för att värmen inte gått in i toan,det är vatten precis hela golvet,mattan är dyngsur,det är inget vattentryck på ovanvåningen i huset,man måste ringa rörmokare akut,det kostar pengar.

• feministbrud
    Om du mår väldigt illa under graviditeten, sitter vid köksbordet och märker att du måste spy och inte kommer hinna till toaletten... Sätt dig då hellre ner på golvet och kräks lite försiktigt i en hög.

Orsak: Det blir väldigt jobbigt och äckligt att sedan städa hela köket, golv, väggar och tak fritt från spya!! En liten pöl hade varit betydligt lättare!
    Varför gör man alltid så? Varför lär man sig inte?
  • mimsan01

TAK?!?!? Oh my god!!! din stackare!!!!
  • Emmies mamma

Gör inte: Förvara inte kardemumma i en pepparkvarn även om du bakar jättemycket bullar!

Orsak: dina släktingar är så konservativa och traditionsbundna och uppskattar inte nymalen kardemumma på lutfisken på julafton utan vill ha svartpeppar som dom aaaaaaltid har haft.

Detta hade inte hänt hemma hos svärmor en jul om inte någon hade varit snäll och hjälpt till med dukningen...

• mimsan01
    Emmies mamma skrev 2011-02-18 17:37:32 följande:
    Gör inte: Förvara inte kardemumma i en pepparkvarn även om du bakar jättemycket bullar!

Orsak: dina släktingar är så konservativa och traditionsbundna och uppskattar inte nymalen kardemumma på lutfisken på julafton utan vill ha svartpeppar som dom aaaaaaltid har haft.

Detta hade inte hänt hemma hos svärmor en jul om inte någon hade varit snäll och hjälpt till med dukningen...
    Vilka tråkiga släktingar tycker jag!! Det är väl alltid trevligt att pröva något nytt?
  • Ramborg
    Emmies mamma skrev 2011-02-18 17:37:32 följande:

Man skulle ju också kunna tänka sig att märka burkar och flaskor när man har ovanligt innehåll i dem. Men det vore kanske för enkelt. Min svärmor till exempel förvarar tvättbensin i en ättiksflaska. I skafferiet. Tsatsiki med bensin smakar... intressant.
    Google Is Your Friend
Svar på tråden Prova inte detta hemma!