Prova inte detta hemma!
Vad bör andra låta bli att prova hemma?Kriterierna:
a) Du ska ha provat
b) Det har med hemmiljön att göra
Apropå plastkärl i micro...
Gör inte:
Microlnäck i en plastkanna
Orsak:
När du lyfter ut kannan ur micron inser du inte att botten smält och det rinner kokhet plast och knäcksörja ner på golvet vidare över diskbänken och spisen innan du lyckas placera kannan i diskhon...
OMG vilken rolig tråd.
Jag har skrattkramp i magen och tårar som rinner - och inte kan jag svara i telefon på jobbet! Jag sitter i växeln, så det var inte så bra idé att läsa här på arbetstid
Gör inte: Ta ett bad som höggravid när du är ensam hemma
Orsak: Du kan råka dra ur proppen och sen sitta fast och vänta på sambon som inte kommer hem förens några timmar senare
Gör INTE - Lämna en balja med diesel med en platta kastad uppe på i garaget.
Anledning - Katten kan kliva på plattan som vickar och katten åker ner i dieseln. Vilket resulterar i att när jag upptäckte katten så vart de snabbt upp till badkaret för att bada katten. Dieselindränkt katt som i övrigt är lite snarstucken är inte lätt att bada.. Ont.
Och att katt som slickar i sig lite diesel mår inte så bra och är paralyserad i 2 veckor. Samt tappar pälsen och ser ut som en plockad kyckling.
(Hon vart helt återställd dock, nåja hyfsat iaf )
Gör inte; Micra nutellaburken i tron om att den sista chokladen ska smälta och rinna ner på botten.
Orsak; Det låter "POFF" och börja lukta väldigt läskigt...
prova inte: lägga klickgolv och samtidigt ha koll på en galen 3 åring som ska sno alla verktyg!
anledning: Du slår dig med hammaren med full kraft på pekfingernaglen, 3 åringen blir som paralyserad och bara tar in vartenda fula ord som kommer över dina läppar! = MÅNGA!
prova Inte heller ha hemma en elektriker (vän) som ordar om både det ena och det andra
anledning: när det inte går vägen lär han ut ord som t.ex. kuk i pannan, balle på tvären osv! även till samma 3 åring!
SUMMA: renovera inte med barn i huset!
Gör inte: tvätta alla fönster i huset med den gröna delen av svampen
Anledning: fönstrena ser ännu smutsigare ut än de gjorde från början och det blir svårt att se ut genom dem.
Gör inte: baka en potatis i micron när du pratar i telefon.
Anledning: du kan råka sätta på den dubbelt så länge än vad man ska och inte märka den brända doften som sprider sig.
Du blir utan mat och utan en fungerande micro när potatisen fattar eld.
Gör inte: råka sätta på fel platta när du ska koka något
Anledning: du kan ha råkat lägga 3kg viktiga pluggpapper på plattan du råkat sätta på.
3kg papper brinner ganska bra och du tvingas skriva ut papperna igen på en och samma gång...