• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • Stjärnstoft

Slipa och måla inte garagedörrarna om en gräsplan som sköts av kommunen nära er trädgård just blivit klippt. Det kan hända att barnen i familjen tycker det skulle vara fint med gräsklipp i mängd som dekor i färgen.....

Detta gjorde jag och min kusin. Våra fäder var måttligt roade.... 

• mona83

Gör inte detta : Försöka stöpa ljus i micron

Anledning: Du har stearin i hela micron att ta hand om sen.... 

L.O.V.E
  • Ramborg

Gör inte detta: häll ut stearinet och vattnet när ljusstöpningen är färdigt, i köksvasken innan det svalnat.

Anledning: det kommer att svalna ganska snart och blir en stenhård propp av stearin.

Gör inte detta: försök i panik lösa proppen med massor av kokande vatten.

Anledning: den försvinner inte, men åker en bit längre ner, och gubben som ska åtgärda får gräva upp en bit av gräsmattan eftersom den hamnar mitt emellan inspektionsluckorna. Det blir också jävligt dyrt.

• Terese f

prova inte detta hemma: få en idé om att göra kåldolmar, bara att kolhuvudet är på lite för stort för kastrullen med kokande vatten i. Tryck då inte ner kålhuvudet allt vad du kan, trots att du tänker att det kanske är för mkt vatten i kastrullen.

anledning: Det kommer kokande vatten preci överallt och de gör rätt ont att få på sig.

Detta lyckades jag med igår.

• Majbarnen

Snor en grej från en granne...

Gör inte detta: Beställ "vuxenleksaker" till dig själv ett par dagar innan ett barn i familjen fyller år.

Anledning: När ditt paket kommer med posten på barnets födelsedag så tror barnet att det är till honom, och det blir väääldigt pinsamt att förklara varför det ligger en rosa rabbit i paketet, och vad man har den till

(Som nödlösning kan man ju säga att paketet kommit fel och inte alls var till "vår familj")

• mimsan01
    Linda1976 skrev 2011-02-17 22:31:37 följande:
    Gör inte detta: Försök sätta in en pepsi max-pet i skåpet med armvecket, samtidigt som du håller telefonen i handen och en 1åring på andra armen.

Anledning: Du tappar flaskan i grovköket, den spricker och du får en megafontän pepsi som sprutar över proppskåp, skoställ och allt annat man har i ett grovkök.

Öppna dörren och kasta ut den vilket innebär att bilen, vit ytterdörr och ½ garageväggen också får pepsikanonen över sig. 
    Är det därför det heter Pepsi MAX? För att den sprutar ur flaskan så bra och fastnar på så MAXimalt många ställen??
  • Amazina

Om du mår väldigt illa under graviditeten, sitter vid köksbordet och märker att du måste spy och inte kommer hinna till toaletten... Sätt dig då hellre ner på golvet och kräks lite försiktigt i en hög.

Gör inte: Spring inte genom köket och sprayspy i en fontän genom stängd mun.

Orsak: Det blir väldigt jobbigt och äckligt att sedan städa hela köket, golv, väggar och tak fritt från spya!! En liten pöl hade varit betydligt lättare!

• Linda1976
    mimsan01 skrev 2011-02-18 12:01:12 följande:
    Är det därför det heter Pepsi MAX? För att den sprutar ur flaskan så bra och fastnar på så MAXimalt många ställen??
    Det KAN vara så.... När jorden gått under och allt som återstår är kackerlackor, så kommer det fortf att finnas pepsi Max-fläckar på väggarna i grovköket
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Nightmare

Gör inte
    Börja inte fylla upp badkaret när du pratar i telefonen, risken finns att personen du talar med gör dig så upprörd att du glömmer bort att du fyller upp badvatten och går ut i trädgården och avreagerar dig på någon stackars växt.

Orsak:
    Det kan hamna vatten hela vägen ut i hallen om man har väldigt dåligt fall på golvet, det tar lång tid och torka upp och sambon blir väldigt fundersam över hur hans träningsbag, golfbag och resväska är lite fuktiga (pissevåta) särskilt när du svarar lite dumt att du pratade faktiskt i telefonen.

• versan
    Majbarnen skrev 2011-02-17 22:26:57 följande:
    Gör inte detta: Skicka ett sms till mannen där du skriver "Kom hem snart, jag är lite kåt" eller nåt ännu värre...

Anledning: Har du döpt mannen till ICE Mannen och din mamma till ICE Mamma i mobilen är det lätt att det hamnar fel, och det blir pinsamt när mamma svarar: Jaha??!
    Hahahaha.... Herregud så pinsamt.
Svar på tråden Prova inte detta hemma!