• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • SNDR
    norrlandsflicka skrev 2011-02-14 00:30:25 följande:
    Sätt inte tvättbensin i en romflaska på diskbänken utan att märka flaskan.
    Någon kan stoppa in flaskan i kylen.
    Sedan när du ber någon blanda en rom och cola så blir det inte roligt..
    Min man blandade drinken ovetande om att det inte var rom i flaskan. Min svärfar fick en helt ny smakupplevelse...

Man ska inte ha plastpåsar på diskbänken och sen sätta en varm långpanna för nära. Plasten smälter och stelnar sedan och sitter stenhårt fast på långpannans undersida. Någon som har tips på hur man kan få bort?
    Där skulle du behövt den där tvättbensinen.. :)
  • versan

Hahahahaaaa.... Jag döööör av skratt.

Stackars oss som är klantiga.

Okej här kommer en till.

Gör inte detta: sätt INTE en corona värmare på snål läge i sovrummet om du fryser efter ett strömavbrott  (gasolvärmare)

Orsak: Den pyr istället & om du överlever så vaknar Du istället upp med kolsvarta ringar runt näshålen & ögonen man ser ut som ett spöke.

• paddeln

gör inte detta:
    spara julklapps pengar du fått i kuvertet i soffan bland papper.

orsak: en mamma samlar allt utan att kolla och kastar det i container, så när det upptäcks får hon och jag springa ut och rota bland alla påsar med presentpapper som hunnits fyllas på under julnatten.

gör inte detta: samma som ovan fast en annan jul.

orsak: en mamma kaster detta denna gång i sopnedkastet så denna gång går det inte att få tag på =S

• Majbarnen

Gör inte detta: Skicka ett sms till mannen där du skriver "Kom hem snart, jag är lite kåt" eller nåt ännu värre...

Anledning: Har du döpt mannen till ICE Mannen och din mamma till ICE Mamma i mobilen är det lätt att det hamnar fel, och det blir pinsamt när mamma svarar: Jaha??!

• Linda1976

Gör inte detta: Försök sätta in en pepsi max-pet i skåpet med armvecket, samtidigt som du håller telefonen i handen och en 1åring på andra armen.

Anledning: Du tappar flaskan i grovköket, den spricker och du får en megafontän pepsi som sprutar över proppskåp, skoställ och allt annat man har i ett grovkök.

Öppna dörren och kasta ut den vilket innebär att bilen, vit ytterdörr och ½ garageväggen också får pepsikanonen över sig. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Majbarnen

Gör inte detta: Rensa vattenlåset under diskbänken och få hjärnsläpp och hälla ut all gegga i - just det, diskhon...

Anledning: Hela skåpet under diskbänken blir fruktansvärt äckligt, och du får torka o torka o torka... Dessutom får du höra talas om det varenda gång familjen ska berätta om pinsamheter man gjort

• Majbarnen

Gör inte detta:
    Ha diarré och använd fööör mycket toapapper utan att spola då o då.

Anledning: Det blir totalstopp i toan.

Gör då inte detta: spola igen, för stoppet löser inte sig själv, utan toan blir proppfull av en vidrig blandning av toapapper och... just det, din egen avföring.

Anledning: inte nog med att det är pinsamt nog att ringa till hyresvärden och felanmäla, utan du måste vara hemma och ta emot servicepersonal. Självklart är det den SNYGGA killen i din ålder som kommer just den gången. Ridå ner

• trettioplus
    prova inte detta hemma: Använd gummihandskar när du rengör rumpan på barn med räserbajs.

anledning: några tusen kronors, och ännu mera känslomässigt viktiga förlovningsringen kan åka av tillsammans med handsken och aldrig mera återses.
  • trettioplus
    prova inte detta hemma: tänd kakelugnen strax innan sotaren kommer.

anledning: sotaren åker hem igen.
  • Mamma Tintis

Prova inte detta: Sätt inte en såg med taggarna uppåt i dörröppningen för att se till att klickgolvet du lägger får en jämn kant mot tröskeln som ska sättas dit...

Anledning: Du kan få en mycket arg fru som river upp foten när hon snubblar på sågen när hon ska gå ut ur rummet! Aj!!

Prova inte detta: Ställ inte hinken med tapetklister uppe på dörren så du ska slippa hålla i den medan du står på en stege och sätter upp bården mot taket i det nytapetserade rummet.

Anledning: Din fru som försöker vara snäll och hjälpa till kan få för sig att stänga dörren så att du ska kunna flytta stegen lite, vilket resulterar i tapetklister på den nytapetserade väggen, nya klickgolvet och mattan som sedan blir väldigt drygt att torka bort. Resultatet blir också att ni blir totalt oense om vems felet var och bården ännu (6 år senare) inte är uppsatt...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!