• trettioplus

Prova inte detta hemma!

Vad bör andra låta bli att prova hemma?

Kriterierna:
    a) Du ska ha provat
    b) Det har med hemmiljön att göra
  • Svar på tråden Prova inte detta hemma!
  • trettioplus

Mitt första bidrag:

Gör inte detta hemma: Tvätta gummipackningen till toaletten i diskmaskinen

Anledning: Den krymper!

• Garderoben

A: Gör rent ugnen med ugnsrengöringsmedel och inte ta ur lådan under ugnen (där plåtarna ligger). 

B: Medlet rinner ner i lådan (vilket man inte reagerar på) och skapar mörka fläckar som knappt går att få bort.  

Hej hej...
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Tillsätta vanligt diskmedel i diskmaskinen.

Vår diskmaskin diskade inte rent.
    Min sambo testade av någon anledning att tillsätta diskmedel, billigaste diskmedlet från Coop. Disken blev renare! Sedan köpte vi Yes och han gjorde samma sak... Kom hem
    Och hela köksgolvet var fullt med skum.

• Saaaraa
    Garderoben skrev 2011-02-10 20:21:04 följande:
    A: Gör rent ugnen med ugnsrengöringsmedel och inte ta ur lådan under ugnen (där plåtarna ligger). 

B: Medlet rinner ner i lådan (vilket man inte reagerar på) och skapar mörka fläckar som knappt går att få bort.  
    Jaha! det är alltså därför jag ofta har äckliga svåra fläckar där nere!
    M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • EnLitenJag
    Pröva inte detta hemma:

Försöka ta bort fotvårtor med 2 M svavelsyra

Anledning:

Det gör ont, och är lite väl effektivt
  • Garderoben
    Saaaraa skrev 2011-02-10 20:25:15 följande:
    Jaha! det är alltså därför jag ofta har äckliga svåra fläckar där nere!
    Det är det säkerligen...å jag är ff sjukt irriterad över det (förvisso maken som brukar göra rent ugnen), att jag inte får bort det...provat lite olika varianter nu och har lyckats få bort en del men inte helt...

Tar gärna emot tips på hur man får bort ugnsrengöringsmedel som FASTNAT ordentligt i plåtlådan.... 
  • trettioplus
    Gör inte detta hemma: Stoppa ner fingret för att ta ur snö ur ljushållare på inkopplad julgransbelysning.

Anledning till att man bör låta bli: Aj!
  • stor grön drake
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-02-10 20:21:36 följande:
    Tillsätta vanligt diskmedel i diskmaskinen.

Vår diskmaskin diskade inte rent.
    Min sambo testade av någon anledning att tillsätta diskmedel, billigaste diskmedlet från Coop. Disken blev renare! Sedan köpte vi Yes och han gjorde samma sak... Kom hem
    Och hela köksgolvet var fullt med skum.
    Liknar min då

Gör inte detta hemma: använda minimalt med handdiskmedel då maskindiskmedlet tagit slut

Anledning till att man bör låta bli: maskinen stannade,för den var full med hårdpackat skum (men den läkte inte, plus för det) som vi fick gräva ut med en grötslev. Fick göra detta 3 gånger innan maskinen kom igenom programmet, sen fick vi köra den en gång till för allt smakade diskmedel
  • trettioplus
    gör inte detta hemma: Lägg ett glasfat ovanpå tekoppen för att inte drycken ska kallna.

Anledning: Det spricker och du har fint läge att trampa in glasbitar i fötterna.
  • Plutteli

Gör inte detta hemma: Få för dig att du ska vara miljösmart och koka några använda disktrasor en eftermiddag när du är tröööött.

Orsak: Det kan hända att du somnar och vaknar en halvtimme senare av att trasorna kokat torrt och en allt annat än trevlig odör spridit sig i hemmet!

Svar på tråden Prova inte detta hemma!